دکتر یزدان پناه خبر داد :
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افتتاح فاز اول آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ 01 April 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز یزدان پناه افزود: این آزمایشگاه فردا پنجشنبه 14 فروردین  99 در فاز نخست شروع با ۵۰ نمونه شروع به کار خواهد کرد.
وی ابراز داشت: جواب این 50 آزمایش برای آزمایشگاه انستیتو پاستور تهران ارسال خواهد شد و امیدواریم در صورت تایید از روز شنبه این آزمایشگاه به طور رسمی شروع به کار نماید.
دکتر یزدانپناه عنوان کرد: به طور متوسط روزانه ۲۵۰ نمونه در سطح استان گرفته و به آزمایشگاه های معین ارسال می گردد که از مجموع نمونه های ارسال شده امروز، ۵ نمونه مثبت شد.
وی با بیان اینکه سه مورد خوشه قدیمی و دو مورد خوشه جدید بودند، افزود : پنج بیمار که از هم استانی های ما در سایر استان های دیگر هستند، شناسایی شدند که 3 مورد از اهالی شهرستان بهمئی و در بهبهان و جز آمار خوزستان هستند و دو مورد نیز در استان فارس شناسای هایی و اهل شهرستان های بویراحمد و کهکیلویه هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه دو مورد از این بیماران در شیراز جهرم مسافر بودند که در آنجا بیمار و تحت درمان قرار گرفتند، گفت: با رایزنی‌هایی که با وزارتخانه صورت گرفته طبق برنامه، مقرر شد این پنج مورد به آمار استان اضافه شوند.
خبر خوش ، راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی کرونا در استان / جزئیاتی از خوشه های خانوادگی کرونایی در استان + جزئیات

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید ابراز داشت: در سال ۹۲ در استان حدود 700 تخت فعال و ۳۸ تخت ویژه داشتیم که در حال حاضر این آمار به 1400 تخت فعال و ۱۱۸ تخت ویژه رسیده است.
وی ادامه داد: وقتی مسئله کرونا مطرح شد ما اطمینان داشتیم اگر تعداد بیماران نیز زیاد شود برای روند درمانی آنها مشکلی نخواهیم داشت و لازم است از دولت تدبیر و امید و حوزه بهداشت و درمان تقدیر نماییم.
دکتر یزدانپناه ابراز داشت: در این دولت مسئله سلامت از اولویت ۱۱ به اولویت سوم رسید و برای آن سرمایه گذاری های عدیده ای صورت گرفت.
وی عنوان کرد: در گذشته ما یک ام آر آی دولتی نداشتیم ولی هم اکنون ۳ ام آر آی و 3 سی تی اسکن دولتی داریم که تعدادی از آنها در همین مدت به بیمارستان‌های استان اضافه شده‌اند.
به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر یزدان پناه با اشاره به همکاری مردم استان ابراز داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد همواره در طول تاریخ نشان دادند همیشه از منافع ملی و مملکت خود پشتیبانی کرده و هم پای دولت برای گذر از بحران کرونا تلاش میکنند.
وی یادآورشد: کرونا نیز یک بحران و یک جنگ به تمام معنا است و انتظار داشتیم مردم در همراهی ما پیش‌قدم شوند که طی یک ماه گذشته خوشبختانه نهایت از خودگذشتگی، همکاری و هم راهی را با ما داشتند که جای تقدیر فراوان است.
وی ادامه داد: انتظار داشتیم از ۲۵ اسفند ۹۸ تا ۲۰ فروردین 99 آمار افزایش چشمگیری داشته و هم اکنون نیز در روز حدود ۳ هزار مورد جدید شناسایی می‌شود، در استان نیز از روند افزایشی است ولی با تعداد معدود خوشه ها که خوشبختانه توانستیم با بیماریابی فعال در کنترل آن نقش بسزایی داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
واقعا جای تاسف دارد که بلد نیستید یه خبر تنظیم کنید.
به گزارش تابناک فلانی افزود!!!!!!!

وی ابراز داشت!!!!!


خجالت داره
هلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
متاسفم برای رئیس دانشگاهی کخ به جای کلنی میگه خوشه!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار