کد خبر: ۸۳۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 31 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرنا نوشت : بسیاری از دستگاه ها در نیمه اول فروردین ماه هر سال گزارشی از عملکرد خود در تعطیلات ارایه می کردند  تا نشان دهند میزان تبلیغاتشان برای جذب گردشگر و مسافر نوروزی تا چه اندازه موثر بوده است.
اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور از مردم خواسته شد که تعطیلات را در خانه ها بمانند و دستگاه ها نیز برای کمک به تحقق  شعار در خانه بمانیم اقدام به حذف خدمت رسانی به مسافران و گردشگران کردند.  
برای نخستین بار موفقیت در فروردین ماه از آن دستگاه هایی است که توانسته اند مردم را برای ماندن در خانه بیشتر ترغیب کنند و آن دستگاه هایی که عملکردشان به صفر نزدیکتر شده رتبه های ممتاز سال کرونایی را کسب می کنند.
 از آنجایی که اسکان در  مدارس همواره یکی از مهمترین زمینه هایی بود که برای افزایش تعداد مسافرت ها پیش بینی می شد در سال ۹۹ این بستر حذف شد و در مدارس سراسر کشور به روی مسافران بسته شد.
پس از آن مراکز گردشگری، رفاهی، تفریحی ، رستوران ها و مکان های فرهنگی و تاریخی اعلام کردند در نوروز ۹۹ پذیرای هیچ گردشگر و مسافری نخواهند بود. در نتیجه وقتی هیچ خدمتی به گردشگر ارایه نشود پس مسافرت  در نوروز نیز لذت و ارزش گذشته را نخواهد داشت.
اما سوال اینجاست که اعمال این محدودیت ها تا چه میزان توانسته بر روی تعداد مسافرت ها تاثیر بگذارد.
برگرداندن ۲ هزار خودرو به مبدا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ستاد کرونای استان  تاکنون ۳۰۸ مصوبه داشته که از این تعداد ۲۸۴ فقره عملیاتی شده اند.
حسین کلانتری افزود: از این تعداد ۹ مصوبه در حال اجراست و تنها ۵ مصوبه مانده که ۲ مصوبه مربوط به آزمایشگاه‌ استان و سی‌.تی‌.اسکن است که آزمایشگاه در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه  پیشگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان یکی از مصوبات این ستاد است ادامه داد: در تعطیلات نوروز در ۵۸ نقطه غربالگری انجام شده که بیش از ۲ هزار خودروی غیر بومی که به قصد مسافرت به استان آمده بودند در ورودی شهرها شناسایی و برگشت داده شدند.
کلانتری بادآوری کرد: در این مدت یک هزار و ۱۱۸ نیرو در سه شیفت کار غربالگری در ورودی شهرها را انجام می دهند.
وی افزود: از زمان اجرای طرح‌های پیشگیری از شیوع کرونا مصرف سوخت در کهگیلویه و بویراحمد ۵۲ درصد کاهش یافت آنچنان که مصرف سوخت از اول تا ۱۰ فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل  از یک میلیون و ۲۹۵ هزار لیتر به ۲۶۷ هزار لیتر کاهش داشته است.
 کاهش ۶۲ درصدی تردد جاده ای
آنچنان که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد می گوید: از ابتدی سال ۹۹ تا روز دهم فروردین ماه سامانه های تردد شمار در محورهای مواصلاتی استان کاهش ۶۲ درصدی تردد را نسبت به تاریخ مشابه سال گذشته نشان می دهند.
محمد حسین نصیری راد با بیان اینکه این روند کاهشی به دلیل اعمال سیاست های پیشگیرانه و کنترل و مقابله با شیوع کرونا در استان ها و از جمله کهگیلویه و بویراحمد بوده، می افزاید: از ابتدای سال ۹۹ تا روز دهم فروردین ماه ۵۱۳ هزار و ۹۶۶ تردد وسیله نقلیه توسط سامانه های تردد شمار ثبت شده است.
وی ادامه می دهد این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل که بالغ بر یک میلیون و ۳۶۲ هزار و ۳۲۵ تردد ثبت شده بود کاهش ۶۲ درصدی را نشان می دهد و بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان در محور یاسوج-پاتاوه بوده است.
در تعطیلات نوروز امسال همچنین بازار استان با کسبه ای افزون بر ۳۰ هزار واحد صنفی به رغم آنکه سال بداقتصادی را پشت سر گذاشته اند اما باز هم به منظور  استمرار همراهی و تعامل و هم افزایی خود با دولت و برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و اجرای بهینه«فاصله گذاری اجتماعی» اقدام به تعطیلی محل کسب و کار خود و حضور در منازل کردند و از سود و درآمدی که در این تعطیلات می توانستند داشته باشند چشم پوشی کردند و با این حال در زمزمه ممتازهای سال کرونایی قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار