کد خبر: ۸۳۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 30 March 2020

امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت: مردم اهل سنت و تشیع سیستان و بلوچستان نمازهای خود را در منزل با جماعت بخوانند که یقینا در چنین برهه‌ای از زمان که انتشار ویروس کرونا سبب مرگ هزاران نفر شده همان ثواب نماز جماعت مسجد به نمازگزار خواهد رسید.

مولوی عبدالله وحیدی‌فر با بیان اینکه قرنطینه و احتیاط لازم و واجب است، خاطرنشان کرد: متاسفانه این روزها دچار شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان هستیم که تعداد زیادی از مردم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و برخی از مردم موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند که خود باعث شیوع بیشتر این ویروس شده است.

وی افزود: به مردم توصیه می‌شود که جانب احتیاط را در اماکن عمومی در نظر گرفته و اگر چنانچه احساس بیماری یا سرفه دارند نمازهای خود را در منزل با جماعت بخوانند که یقینا در چنین برهه‌ای همان ثواب نماز جماعت مسجد به شما خواهد رسید.

مدیر حوزه علمیه فاروقیه اهل سنت نیکشهر گفت: قرنطینه بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کروناست و باید همه این موضوع را جدی گرفته از سفر به مناطق آلوده جلوگیری و یا افراد آلوده به سایر نقاط سالم تردد نکنند.

وی ضمن نکوهش برخی انتقادات، پیرامون لغو نمازجمعه و جماعات توسط برخی افراد در نیکشهر و سایر مناطق سیستان و بلوچستان، گفت: برخی افراد متاثر از سخنانی که در این رابطه در فضای مجازی منتشر می‌شود به علما انتقاد کرده که«متوکل علی الله نیستند و از خوف ابتلا به کرونا نمازهای جمعه و جماعات را لغو کرده‌اند و از خداوند نمی‌ترسند»،گویا چنین افرادی خیلی خود را مؤمن‌تر از علما می‌پندارند؛ من تأکید کرده‌ام که اگر ایمان واقعی داریم در چنین مواقع بحرانی نیز به سیرت پیامبر(ص)، دستورات قرآن و احادیث نبوی(ص) عمل کنیم.

مولوی وحیدی فر ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در رابطه با شیوع امراض در جامعه می‌فرمایند «اگر وبایی در شهر شما شایع شد از آنجا  بیرون نروید و یا به شهری که گرفتار وبا شده است سفر نکنید».

وی بیان کرد: اسلام دین فطرت است و به همین خاطر مانعی نمی‌بیند که انسان از این گونه بیماری‌ها بترسد و نگران باشد.

امام جمعه اهل سنت نیکشهر گفت: بنابراین لازم است که از افراط و تفریط در امور دینی بپرهیزیم و ضمن توکل به خدا به همه توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با «کرونا» و ریشه‌کنی این بیماری عمل کنیم.

وی تصریح کرد: مردم و مسوولان مساله قرنطیه را جدی بگیرند زیرا سلامتی انسان از هر چیزی دیگری مهم‎تر است.

مولوی وحیدی فر تاکید کرد: مردم از منازل خود خارج نشوید و موارد و نکاتی را که مسوولان بهداشتی متذکر می‌شوند را به ‎طور کامل رعایت کنید.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به کرونا در حوزه سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۹۷ نفر رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار