اقدام جالب مردم یک روستا برای جلوگیری از تخریب محیط زیست
مرم روستای منصوراباد دشتروم در اقدامی جالب و با حفظ قوانین محیط بانی اقدام به جلوگیری از ریشه کنی گیاهان و شکار بی رویه ی حیوانات و پرندگان منطقه خود می کنند.
کد خبر: ۸۳۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ 30 March 2020

مرم روستای منصوراباد دشتروم در اقدامی جالب و با حفظ قوانین محیط بانی اقدام به جلوگیری از ریشه کنی گیاهان و شکار بی رویه ی حیوانات و پرندگان منطقه خود می کنند.
به کزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در این اقدام زیبا با مشارکت  مردم یک نفر بعنوان قرقبان در محل ورودی روستا با نصب بنر و توجیه مسافرانی که به روستا می ایند جلوی ریشه کنی گیاهان روستا را می گیرد.
منصورآباد دشتروم در حدود 20 کیلومتری یاسوج منطقه‌ای کوهستانی در مجاورت کوه پازنان و با آب و هوایی سرد واقع شده است.
این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط توپوگرافی از روستاهای زیبا و شگفت‌انگیز بوده که با وجود چشمه‌ساران، باغات و خونگرمی مردم منطقه می‌توان آن را مکانی مناسب برای استراحت و گردشگری میهمانان پایتخت طبیعت ایران نامید.
بدون شک وجود روستاهای سردسیری و بکر در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج را زیبنده لقب پایتخت طبیعت ایران کرده است.
حفظ و نگهداشت زیبایی های  چنین مناطقی نیازمند حمایت مسئولین و مردم  خواهد بود.
کاری زیبا از طرف مردم اگاه روستای منصوراباد دشتروم نظر ما را به خود جلب کرد.پویش مردمی در جهت حفاظت از منابع طبیعی روستا که در نوع خود جالب و قابل تحسین بود.
 با مردم روستا،بزرگان و ریش سفیدان  که هم صحبت شدیم از روزگاری حرف میزدند که کوه پازنان در همجواری روستا زیستگاه گیاهانی از جمله کنگر،بیلهر و .... ، و جانوارانی از جمله  کل و بز ، پلنگ ، گرگ ، کبک و...که براثر شکار بی رویه  به دست انسان ها از بین رفته است.
در همین راستا مردم خوب روستا با هم فکری هم تلاش کردند تا فرهنگ حفاظت از طبیعت را در روستا خود نهادینه کنند.بی شک این موضوع توسط مسافرانی که برای گشت و گذار به این روستا می ایند به سایر مناطق استان تعمیم داده خواهد شد.
اهالی روستا با شعار ریشه کنی گیاهان جرم است و این مواهب الهی امانتی است که باید به دست ایندگان سپرده شود اقدام به قرق منطقه خود نموده اند.
 از اسفند ۹۷ اهالی منصوراباد دشتروم در یک حرکت خودجوش با رعایت قوانین و کسب مجوز قانونی از منابع طبیعی  اقدام به قرق روستای خود نمودند.
نباید فراموش شود که محیط زیست سالم جزو سرمایه های اجتماعی محسوب می شود و همه وظیفه داریم در حفاظت و نگهداری از این مواهب طبیعی کوشا باشیم و بی توجهی به حفظ و پاسداشت طبیعت در نهایت با تخریب محیط زیست همراه خواهد بود که این خود مشکلات عدیده ای را برای تمامی جانداران از جمله خود انسان ها به وجود می آورد،
پس بیاییم همه ما دیده بان طبیعت سرزمین خود باشیم و برای حفظ محیط زیست سرزمین خود احساس مسئولیت کنیم و به متخلفان تذکر دهیم .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
اگر همه مردم باعقل سلیم خود یادبگیرندکه بامحیط زیست چگونه رفتارکنندکه می توان دنیایی رارقم زد....!؟!!؟!
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۲
واقعا مردم باید خودشان اقدام کنن چون ماموران منابع طبیعی دکور هستند واصلا کاری به متخلفان ندارن و بهاشون شریکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار