مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوچ عشایر این استان از مناطق گرمسیری به سردسیر تا پایان زمان شیوع کرونا ممنوع است.
کد خبر: ۸۳۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶ 24 March 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بهمن آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: کوچ عشایر این استان از مناطق گرمسیری به مناطق سردسیری در شرایط عادی از 20 اردیبهشت ماه هر سال آغاز می‌شود که بنا به دلایل مختلف همه ساله شاهد کوچ زودهنگام هستیم.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تا پایان شیوع بیماری کرونا کوچ عشایر ممنوع است، عنوان کرد: در غیر این صورت از هرگونه ارائه خدمات به عشایر در هنگام کوچ خودداری می‌شود.
آزادی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در مناطق عشایری شناسایی نشده است، ابراز کرد: امیدوارم جامعه عشایری مثل همیشه پیشگام بوده و برای شکست کرونا «در خانه بمانند».
وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های میدانی که از مناطق مختلف داشته‌ام چراگاه عشایر در مناطق قشلاقی وضعیت مطلوبی دارند و در واقع برای  تعلیف دام عشایر مشکلی وجود ندارد.
آزادی خواستار ارائه آموزش‌های لازم به جامعه عشایری در زمینه مهار و مقابله با شیوع کرونا ویروس توسط متولیان بهداشت و درمان شد و افزود: بدون شک کوچ زودهنگام و قبل از شکست کرونا، خطرات زیادی را برای جامعه مولد و کم توقع عشایری به دنبال دارد.
مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از خانوارهای عشایری خواست: رفت و آمدهای خود را کنترل کرده و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند، زیرا این بیماری با کسی شوخی ندارد و فقیر و غنی، مسئول و بیکار، دامدار و کارمند نمی‌شناسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار