مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از عشایر استان خواست برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کوچ بهاره را به تاخیر بیاندازند.
کد خبر: ۸۳۱۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 16 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بهزاد محمدی ، با اشاره به مکاتبه و تاکید رییس سازمان امور عشایر ایران مبنی بر به تعویق انداختن کوچ بهاره تا پس از پایان بحران کرونا، گفت: با پیگیری های صورت گرفته با نهادهای مرتبط با کوچ عشایر از جمله سازمان جنگل ها و منابع طبیعی هیچ منعی برای ماندن عشایر در مناطق گرمسیری تا بهبود اوضاع وجود ندارد.

محمدی با اشاره به آمادگی مجموعه عشایری استان در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز به منظور خدمات رسانی به عشایر و رفع مشکلات احتمالی آنها، گفت: انتظار می‌رود عشایر استان برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان با به تعویق انداختن کوچ بهاره تا پس از پایان بحران کرونا از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

وی همچینن از بزرگان و ریش سفیدان عشایر خواست تا موضوع شیوع کرونا را جدی گرفته و از برگزاری هر نوع تجمع و مراسم شادی و عزا در بین عشایر برای پیشگیری از شیوع کرونا تا بهبود اوضاع ممانعت به عمل آورند.

محمدی همچنین از عشایر خواست تا نوروز امسال دید و بازدید نوروزی و آیین هایی همچون نوعید را برگزار نکنند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه هم عشایر درون کوچ و هم عشایر برون کوچ دارد، گفت: عشایر استان کرمانشاه در فصل کوچ مسافتی بین ۳۰ تا ۴۵۰ کیلومتر را در داخل و خارج از استان طی می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۱۴ هزار خانوار عشایری دارد که دو بار در سال کوچ می کنند، گفت: کوچ بهاره عشایر استان هر ساله از اواسط فروردین شروع و تا اواسط اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند که امسال این زمان برای جلوگیری از شیوع کرونا به تاخیر می‌افتد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار