مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: عشایر مهمان ساکن در مناطق گرمسیری استان برای بازگشت به استان های مبدا خود با توجه به شیوع کرونا باید به صورت ماشینی کوچ کنند و اجازه کوچ سنتی ندارند.
کد خبر: ۸۳۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 15 March 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی سلیمی  اظهار داشت: به همه عشایر مهمان در استان ایلام بنا بر بخشنامه سازمان امور عشایر کشور ابلاغ شده است که کوچ به شیوه سنتی ممنوع بوده و باید آنها به صورت ماشینی کوچ کنند.

وی افزود: به طور معمول عشایر مهمان از استان های کرمانشاه، همدان و لرستان که نیمه دوم سال را در مناطق گرمسیری استان ایلام سپری می کنند هنگام بازگشت به استان های خود در پایان سال، به شیوه سنتی کوچ می کنند و تا رسیدن به استان های مبدا در میان بندها اتراق دارند.

سلیمی یادآور شد: اما امسال باتوجه به شیوع بیماری کرونا و اینکه سابقه درگیری و نزاع بین مالکان عرفی میان بندها و عشایر مهمان وجود دارد بنابراین از عشایر مهمان خواسته شده است که با کوچ ماشینی و بدون توقف در هیچ میان بندی به استان مبدا خود برگردنند.

وی اضافه کرد: برای حفظ جان شهروندان استان ایلام و همچین عشایر مهمان باید کوچ به مناطق ییلاقی با ماشین انجام شود و همچنین طبق بخشنامه سازمان امور عشایر باتوجه به شیوع بیماری کرونا عشایر مهمان تنها تا پایان فرودین ماه اجازه حضور در مناطق گرمسیری استان ایلام را دارند و پس از آن باید به استان های خود کوچ کنند.

وی تاکید کرد: با هرگونه اهمال کاری و تخطی از این دستورالعمل از سوی عشایر مهمان که اقدام به کوچ سنتی و اتراق در میان بندها کنند برخورد جدی می شود و عشایر مهمان ملزم به تمکین از این قانون هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار