کد خبر: ۸۲۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱ 27 February 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با تاکید بر اینکه از ۳۵ بیمار مشکوک بستری شده ۱۵ مورد نمونه گیری انجام شده و تاکنون تنها یک مورد مثبت کرونا در استان ثبت شده است، عنوان کرد: این فرد دانشجو بوده و از شهر قم وارد استان شده و اکنون خود و خانواده اش در قرنطینه به سر می برند و وضعیت فعلی وی رو به بهبودی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام امکانات استان برای کنترل این ویروس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.
وی خواستار ارائه آمار دقیق از میزان امکانات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد و افزود: باتوجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز از مرکز برای کنترل این موضوع می طلبد مسئولان دانشگاه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.
کلانتری ضمن تقدیر از زحمات و خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به ویژه کادر پزشکی و پرستاری که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، تصریح کرد: امکانات مورد نیاز در این زمینه به ویژه برای کادر درمانی تامین و توزیع شود.

وی از تلاش های رسانه ملی و اصحاب رسانه استان برای اطلاع رسانی به مردم تقدیر کرد و افزود: می طلبد مسئول و محور تولید محتوا خود دانشگاه علوم پزشکی باشد و علاوه بر حضور پزشکان، کارشناسان و متخصصان امر در شبکه استانی دنا برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم، دانشگاه علوم پزشکی با راه اندازی یک کانال و سایت مرجع و با همکاری ارشاد و اصحاب رسانه اخبار موثق را به صورت آنی در اختیار مردم قرار دهند تا زمینه سوء استفاده سودجویان فراهم نشود و مردم با اطمینان کامل به روال عادی زندگی خود بپردازکلینیک های غربالگری در شهرستان های استان راه اندازی می شودند.
کلانتری خواستار استقرار شیفت سه گانه هر شیفت به مدت ۸ ساعت در محدوده بیمارستان شهید جلیل برای حفاظت این بیمارستان شد و گفت: نیروهای بسیج و سپاه همکاری لازم در این خصوص را انجام دهند.
 

وی از تامین ۵۰ هزار ماسک برای توزیع در استان خبر داد و گفت: انتظار می رود مدیران دستگاه های اجرایی از ردیف های مختلف بودجه برای تامین اعتبار لازم برای مقابله با این ویروس اقدام کنند.

کلانتری از کنترل ورودی های مختلف استان خبر داد و گفت: ورودهای پرتردد مثل مسیر اصفهان- یاسوج در اولویت قرار دارند و با استفاده از تب سنج های دیجیتال علائم مسافران این مسیرها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه پایانه مسافربری و فرودگاه یاسوج توسط تیم های متخصص گندزدایی و ضدعفونی شده است، تصریح کرد: شهرداری های استان نسبت به ضدعفونی مکان های عمومی با برنامه و اولویت بندی اقدام کنند.


کلانتری تاکید کرد: جهت افزایش سرعت خدمات دهی در هر شهرستان حداقل یک کلینیک غربالگری در اسرع وقت راه اندازی شده و در صورت لزوم  بیمار به بیمارستان معین (بیمارستان شهید جلیل) و با استفاده از آمبولانس های ویژه کرونا منتقل شود.

وی خواستار نظارت شبانه روزی و دقیق تعزیرات حکومتی بر نحوه توزیع پدهای بهداشتی مقابله با کرونا از جمله ماسک، ژل ضدعفونی کنند، دستکش و... در داروخانه های استان شد و تاکید کرد: ژل های تولید شده در استان ابتدا باید نیاز مردم استان را برطرف کنند و تولید کننده ژل حق صدور محموله به خارج از کهگیلویه و بویراحمد را ندارند.


نماینده عالی دولت در استان خطاب به رئیس سازمان صمت استان گفت: هرگونه خط تولیدی که در استان قادر به تولید وسایل بهداشتی لازم برای پیشگیری از کرونا از جمله ماسک و ... براساس رعایت استانداردها و اصول بهداشتی باشد را حمایت کنید تا نگرانی و دغدغه مردم برطرف شود.

وی در خصوص زندانیان و جامعه هدف کمیته امداد و بهزیستی، بیان کرد: چون این افراد آسیب پذیرتر هستند امکانات لازم با اولویت در اختیار آنها قرار گیرد.

کلانتری از اقدام شایسته خیر هم استانی در توزیع ۳۰ میلیون ماسک رایگان در استان تقدیر کرد و افزود: چنین انسان های نوعدوستی باید در سطح جامعه معرفی و مورد تقدیر قرار گیرند و بالعکس افرادی که ماسک و کالای مورد نیاز مردم را در این ایام احتکار کردند باید شناسایی و چهره پلید آنها به مردم معرفی شود.

وی در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد: اعلام هرگونه تعطیلی براساس تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش بر عهده وزارت بهداشت است.

کلانتری خطاب به مسئولان حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه ها عنوان کرد: در صورت تعطیلی مجدد مراکز آموزشی  باید زمینه آموزش غیرحضوری دانش آموزان و دانشجویان استان فراهم شود تا از سرفصل درسی عقب نمانند.

وی از بکارگیری پهپاد محلول پاش هوایی با کمک پارک علم وفناوری برای ضدعفونی در استان خبرداد.

کلانتری با اشاره به اینکه این ویروس تا کنون در ۴۰ کشور جهان و اکثر استان های کشور افرادی را مبتلا کرده است مردم استان را به حفظ آرامش و رعایت اصولی ایمنی دعوت کرد.

وی افزود: افرادی که دارای نقص ایمنی یا زمینه بیماری های قلبی، کلیوی، ریوی و ... را دارند به گفته پزشکان باید بیش از دیگران از خود مراقبت کنند و اکنون بیش از هر زمان دیگری به خودمراقبتی نیاز داریم.

کلانتری بر مدیریت این نگرانی ها تاکید کرد و افزود: انتظار می رود جامعه پزشکی، پرستاران و اصحاب رسانه امید و آرامش را به جامعه تزریق کنند و با آموزش صحیح از شیوع این ویروس در بین مردم جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باشگاه ها و مراکز ورزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند، اعلام کرد: سامانه مشاوره ۴۰۳۰ برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم عزیز قرار دارد.

کلانتری خواستار ارائه و تخصیص امکانات ضدعفونی و بهداشتی در سطح دستگاه های اجرایی استان شد و تاکید کرد: در ورودی ادارات با تدابیر مدیریتی مدیر مربوطه ورود و خروج افراد کنترل شود.

وی تصریح کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری و حضور در تجمعات خودداری کنند.

کلانتری با بیان اینکه مهم ترین بخش برای پیگشیری از شیوع این ویروس همکاری و رعایت اصول بهداشتی از جانب خود مردم است، خاطرنشان کرد: تمام امکانات استان برای مقابله با این ویروس بسیج شده و امیدواریم با تلاش همگانی این مسئله را پشت سر بگذرانیم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
از روز اول که گفتن این مریض وارد ایران شد داروخانه های لیکک یک عدد ماسک والکل ندارن دروغ هم حدی دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار