مصوبات ستاد ملی کرونا؛
جلسه امروز ستاد ملی بیماری کرونا، در حالی به ریاست وزیر بهداشت با حضور تعدادی از وزرای دولت، مسئولان کشوری و لشکری آغاز شد که از جمله دستورکارهای مهم آن، تعیین تکلیف مدارس و مراکز آموزش عالی کشورمان برای هفته پیش رو بود؛ دستور کاری که نصفه و نیمه مورد تصمیم گیری قرار گرفت!  
کد خبر: ۸۲۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ 26 February 2020
تابناک اجتماعیآیا مدارس در هفته آینده تعطیل هستند؟ دانشگاه‌ها چطور؟ این سوال مهمی است که این روز‌ها بارها پرسیده می‌شود و حتی حاشیه‌هایی نیز آفریده تا جایی که می‌بینیم مسئولان آموزش و پرورش تاکید دارند تعیین تکلیف نشدن ماجرا در نتیجه تعلل وزارت بهداشت است!

به گزارش «تابناک»؛ عصر امروز جلسه ستاد ملی بیماری کرونا در حالی به ریاست وزیر بهداشت با حضور تعدادی از وزرای دولت، مسئولان کشوری و لشکری آغاز شد که از جمله دستورکار‌های مهم آن، تعیین تکلیف مدارس و مراکز آموزش عالی کشورمان برای هفته پیش روی بود.

سوالی که سعید نمکی، وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به آن گفت: دانشگاه‌های سراسر کشور طبق مصوبه کمیته ملی کرونا هفته آینده تعطیل خواهند بود. با توجه به اینکه دانشجویان یک هفته به دیدار خانواده‌ها رفته‌اند و تشخیص ابتلای آن‌ها دشوار است، مقرر شد یک هفته دیگر تعطیل باشند، به شرط اینکه اساتید به محل کار تشریف بیاورند و آموزش از راه دور ارائه شود.
 
دانشگاه‌ها تعیین تکلیف شدند، مدارس نه!/ اتخاذ تدابیر ویژه برای اماکن زیارتی و نمازهای جمعه/ تشریح طرحی که قرار است جایگزین قرنطینه شهرها شود

اما تکلیف مدارس چه خواهد بود؟ نمکی در این باره گفت: وضعیت دایر بودن و یا تعطیلی مدارس نیز جمعه شب مشخص خواهد شد. مدارس مناطقی که در آن‌ها موارد مثبت کرونا شناسایی شده در یک دوره سه روزه تعطیل خواهند بود و لیست این مناطق جمعه شب اعلام خواهد شد. در آموزش و پرورش نیز قرار شد، در روز‌های تعطیل دروس از راه دور به دانش آموزان ارائه شود.

وی با اشاره به طرح تقاضای قرنطینه کردن مناطقی که شیوع در آن‌ها زیاد بوده، گفت: در این جلسه مقرر شد، به جای قرنطینه شهر‌ها، محدودیت‌هایی برای افراد مشکوک و مبتلا اعمال کنند و اکیپ‌های ما در ورودی شهر‌ها مستقر می‌شوند و با تب سنج افراد مشکوک یا مبتلا را شناسایی کنند.

وزیر بهداشت در ادامه از مردم خواست از سفر پرهیز کنند و افزود: وقتی منع رفتن به مدارس اعلام می‌شود، از نقطه آلوده به غیر آلوده سفر نکنند، اگر شهروندی در مبادی شهری مشکوک تشخیص داده شود ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.

او در ادامه با تاکید بر این که همه مصوبات باید به امضا و تایید رئیس جمهور کشورمان برسند، درباره تدابیر اندیشیده شده برای اماکن زیارتی گفت: برای ورود به اماکن زیارتی، محدودیت ورود به حرم اعمال خواهد شد و در ورودی بین زائران ماسک توزیع می‌شود.
 
وی در پایان درباره برگزار شدن یا نشدن نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور گفت: نماز جمعه به مدت یک دوره در شهر‌هایی که آلوده تشخیص داده شده برگزار نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار