رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد:
کد خبر: ۸۲۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 26 February 2020


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد از الکترونیکی کردن فعالیتهای سازمان نظام مهندسی در جهت ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی ، کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت مردم خبرداد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، فردین یزدانپناه، پنجم اسفندماه، روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به تمام مهندسان ایران به ویژه اعضای سازمان تبریک گفت و اظهار داشت: نامگذاری روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی به عنوان شخصیتی نمونه و الگو در مهندسی کهن ایران اسلامی، به نام روز مهندس، در راستای توجه به نقش والا و ارزشمند جامعه مهندسین کشور در تعالی و پیشرفت کشور عزیزمان ایران انجام گرفته است.
وی افزود: از آنجا که تقدیر و تشکر از نقش مهندسین در تحقق جلوه های عزت و پیشرفت ایران اسلامی، وظیفه ایست برعهده جامعه، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد در راستای تعالی اندیشه مهندسی و گسترش تفکر مهندسی و به پاس ارج نهادن به مقام زنان و مردان فرهیخته عضو خود، هر ساله جشن بزرگداشت این روز را برگزار می کند.
یزدانپناه خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد جهت  برگزاری جشن بزرگ روز مهندس در 14 اسفندماه آمادگی  کامل داشت وهمه تمهیدات لازم اندیشیده شده بود که متاسفانه به دلیل بیماری کرونا که این روزها به دغدغه مهم مردم ومسئولان تبدیل شده است به تعویق افتاد که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد  با قریب به ۴هزار عضوبه عنوان بزرگترین و تخصصی ترین مرجع کارشناسی و مورد اعتمادترین نهاد مستقل در نزد افکار عمومی در امور مرتبط با ساخت و ساز و با تکیه بر توان علمی جوانان برومند این دیار  و تجربیات متخصصان عرصه ساخت و ساز تلاش می نماید سلامت و امنیت جسمی و روحی شهروندان و کالبد شهر ها را از لحاظ ساختاری و دیداری تامین نماید.
وی از راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در همه شهرستانها خبر داد وگفت: در راستای دولت الکترونیک سیستم ارجاع نظارت نیز  انجام شده است.
یزدانپناه ، بروزرسانی تعرفه شناسنامه ملکی ،سازماندهی مجریان برق ،تفاهم نامه با سازمان فنی وحرفه ای ودانشگاه فنی وحرفه ای جهت کلاسهای آموزشی  و توجه به مسائل رفاهی مهندسان را از  برنامه های  این سازمان عنوان کرد.
تشکیل کمیته نظارت عالیه و کارگروه سیما ومنظر شهری با  همکاری نظام مهندسی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد ، از تشکیل کارگروه سیما ومنظر شهری با  همکاری نظام مهندسی، دبیری راه وشهرسازی ،شهرداری ودانشگاها برای انطباق  معماری و سیمای شهری در استان خبر داد وگفت: کمیته پیشگیری از جرائم ساختمانی به دبیری اداره کل دادگستری استان نیز تشکیل شده و ساخت سازها ی غیر مجاز و عدم رعایت مقررات ملی ساختمان با جدیت پیگیری می شود. 
یزدانپناه از تشکیل کمیته نظارت عالیه که از زمان گذشته تا حال مغفول مانده بود خبر داد وگفت:  در این کمیته که در شهرهای یاسوج ،دهدشت و گچساران تشکیل شده ، پروژه های مرتبط با نظام مهندسی  بازدید ودر صورت عدم نظارت مهندس ناظر ویا سهل انگاری در انجام وظایف در این زمینه برخورد قانونی صورت می گیرد.
وی گفت: اگر مهندسان تخلفی  در حیطه کاری داشته باشند  به شورای انتظامی ارجاع داده می شوند و شورای انتظامی استان  به شکل منظم هر هفته دوشنبه ها جهت رسیدگی به تخلفات مهندسان تشکیل می شود  

توجه به مقوله آموزش و ارتقاء دانش مهندسان از اولویتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد  توجه به مقوله آموزش و ارتقاء دانش مهندسان را از اولویتهای این سازمان دانست وگفت: در سال جاری تا کنون 4 سمینار یک روزه پیرامون آشنایی با حقوق مهندسی ،گزارش نویسی ،زلزله و اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان با حضور مهندسان برگزار شده است.
یزدانپناه برگزاری 25 دوره آموزشی با موضوعات مختلف  بین 16 تا 72 ساعت برای بروز رسانی دانش مهندسی در رشته های مختلف نظام مهندسی را از دیگر اقدامات این سازمان در توجه به مقوله آموزش و توانمندسازی معلمان عنوان کرد.
وی در همین زمینه گفت: کمیته آموزش  سازمان جز فعالترین کمیته های آموزشی سازمان نظام مهندسی ساختمان در کشور است که از علم وتخصص اساتید باتجربه ودارای پروانه برای آموزش مهندسان استفاده می کند.
تعامل خوب وسازنده نظام مهندسی با شهرداریها
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد   از پیگیری احداث ساختمان جهت نظام مهندسی در شهرستانهای بزرگ استان خبر داد وگفت: با همکاری راه وشهرسازی زمین جهت ساختمان نظام مهندسی شهرستان گچساران ودنا در طی فرآیند واگذاری است ودر شهرهای بویراحمد باشت ودهدشت در حال رایزنی هستیم.
یزدانپناه  افزود: 100 دفتر طراحی در سطح استان زیر نظر سازمان در حال فعالیت هستند که ارتباط آنها از اردیبهشت سال اینده با سازمان کاملا الکترونیکی  خواهد بودکه نقشه ها  از طریق این دفاتر ارسال و پس از بررسی گروه کنترل  وتکمیل فرآیند رعایت مقررات ملی ساختمان  به ارباب رجوع تحویل داده می شود.
وی تعامل با شهرداری و ادارت ذیربط  و اجرایی نمودن مجری ذیصلاح و مواردی در این زمینه را از برنامه های کلیدی هیئت مدیره ذکر کرد وگفت:این موضوع در جهت حفظ حقوق مردم که حق دارند کار با کیفیت انجام دهند وسرمایه های آنها به نتیجه برسد خواهد بود که بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز ضروری است
یزدانپناه در ادامه  با بیان اینکه وظیفه نظام مهندسی ساختمان کنترل و نظارت بر فعالیت‌های مهندسی ساخت و ساز و آموزش اعضا و شاغلین در این بخش است گفت: با توجه به اینکه بسیاری از مقررات ملی ساختمان مغفول مانده و یا در اجرای آنها سهل انگاری  می شود سازمان جهت اجرایی نمودن مقررات ملی ساختمان تا رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای رسیدن به ساختمان‌های باکیفیت و در شأن جامعه امروز نیاز به هماهنگی بین تمامی عوامل ساخت و ساز از جمله طراح، ناظر، سرمایه‌گذار، سازنده و مالک می‌باشد.
یزدانپناه افزود: به دلیل عدم آشنایی مالکین و سرمایه‌گذاران با حقوق خود و خدماتی که می‌توانند در عرصه ساخت و ساز از سازمان نظام مهندسی دریافت کنند سرمایه‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که در مدت زمان کمی از کیفیت قابل قبول برخوردار نیست.
وی با بیان اینکه بدون مشارکت مهندسین نیل به اهداف سازمان میسر نخواهد بود گفت: یکی از برنامه های هیئت مدیره مشارکت هرچه بیشتر مهندسین در اقدامات اجرایی سازمان است تا با بهره گیری از دیدگاهها ونظرات ارزشمند این جامعه فرهیخته بتوانیم به سمت وضعیت مطلوب حرکت نماییم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در پایان با اشاره به اینکه مهندسین باید به عنوان دیده‌بان شهر نسبت به هرگونه ساخت و ساز در سطح شهر باید حساس باشند گفت: مگر می‌شود مهندسی از کنار ساختمانی عبور کند و ببیند که قوانین و مقررات ملی ساختمان رعایت نمی‌شود با بی‌تفاوتی از آنجا عبور کنند.
یزدانپناه در همین زمینه تصریح کرد: جامعه مهندسین باید در صورتی که خلافی صورت می‌گیرد آلام را به صدا درآورند و جلوی هرگونه کار خلافی که با جان انسان‌ها بازی می‌کنند، گرفته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار