کد خبر: ۸۲۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 26 February 2020
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۰ هکتار از اراضی این استان در معرض خطر بیابانی شدن قرار دارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از تسنیم از یاسوج، عزیز فیلی صبح امروز در نشست کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار اظهار داشت: حدود 90 هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در معرض بیابانی شدن قرار دارد، بنابراین باید به پدیده گرد و غبار و جلوگیری از بیابان‌زایی توجه بیشتری شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان اشاره کرد و افزود: منابع مورد نیاز برای به‌روزرسانی این ایستگاه‌ها در سال آینده تامین می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: بیش از 40 هکتار اراضی بیابانی در شهرستان گچساران داریم و بی‌توجهی به این وضعیت، اراضی بیشتری را در معرض بیابانی شدن قرار می‌دهد.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به وجود دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان، عنوان کرد: این ایستگاه‌ها باید به‌روزرسانی شده و علاوه بر این تعداد آنها در استان باید افزایش یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: خوشبختانه در این استان کانون گرد و غبار وجود ندارد و گرد و غبارهایی که گاهی در استان مشاهده می‌شود بیشتر منشأ خارجی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار