استاندار کهگیلویه و بویراحمد :
کد خبر: ۸۲۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸ 26 February 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در شورای اضطراری هماهنگی مدیریت بحران استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تا این لحظه که ساعت ۱۴ روز سه شنبه ششم بهمن ماه است در استان هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا اعلام نشده است.
وی تاکید کرد: این موضوع دلیل بر عدم مراقبت های لازم جهت پیشگیری از این ویروس نیست و همه هم استانی های عزیر باید برای پیشگیری به هشدارها و مراقبت هایی که مسئولین مربوطه در حوزه بهداشت و درمان دارند توجه جدی داشته و به آنها عمل نمایند.
استاندار کهگیلویه بویراحمد با تاکید به اینکه در خصوص بیماری کرونا به شایعاتی که در برخی سایت های خبری و یا فضای مجازی مطرح می شود توجه نکنید اظهار داشت: اطلاعات و اخبار صحیح از منابع موثق از جمله صدا و سیما دریافت شود.
کلانتری یادآورشد: سه نفر در استان که مشکوک به این بیماری بود با انجام آزمایشات آنها در مرکز کشور خوشبختانه هر سه نفر جواب منفی بود و تاکنون مواردی مبتلا به این بیماری در استان نداشته ایم.
استاندار بیان کرد: عیب بد این بیماری سرعت بالای انتقال، استرس و جو روانی بوجو آماده ناشی از آن در جامعه است.
وی تصریح کرد: به گفته متخصصین امر۸۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری بدون نیاز به پزشک بهبود می یابند،۲۰ درصد از افراد درگیر نیاز به پزشک دارند و ۲ درصد از این افراد در معرض خطرند. 
وی به اطلاع رسانی به موقع، صحیح و شفاف در خصوص بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: ایجاد آرامش روانی و آگاه کردن عموم مردم برای پیشگیری توسط حوزه بهداشت و درمان استان و از طریق صدا و سیما باشد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد به بارندگی ها و وضعیت جوی استان طی این ۲ روز در استان بنا به پیش بینی های هواشناسی اشاره کرد و گفت: تدابیرلازم برای خسارات احتمالی ناشی از سیل در استان اندیشیده شده است.
حسین کلانتری افزود به همه دستگاه های اجرایی استان تاکید شده است تا برای پیشگیری و کاهش هرگونه تلفات و یا خسارات ناشی از بارش های سیل آسا که در استان پیش بینی شده با همه ظرفیت ها در آمادگی کامل قرار داشته باشند.
وی تصریخ کرد با توجه به تجارب سیل در سال گذشته هم مردم و هم مسئولین باید در اولویت اول برای جلوگیری هرگونه تلفات و دوم خسارات احتمالی در حوزه برق، آب، گاز، راه های اصلی و فرعی و بخش کشاورزی باغات، شیلات و دامداری ها دقت نظر کافی را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار