کد خبر: ۸۲۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷ 24 February 2020
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده  شایعه وجود موارد ابتلا به کرونا ویروس در لنده را تکذیب کرد.
 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان لنده؛ نورمحمد نعمتی گفت: برخی اخبار و مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر مشاهده بیمار مبتلا به بیماری کرونا صحت ندارد و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در این شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.
 
وی افزود: با توجه به ورود ویروس کرونا به کشور، در شهرستان لنده هم تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد احتمالی پیش بینی شده است.
 
نعمتی خاطرنشان کرد: بیشتر فوتی ها در اثر این بیماری افراد مسن، افراد دارای سابقه بیماری های زمینه ای و قلبی - عروقی هستند و معمولا در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی کند و ۹۰ درصد بیماران بدون هیچ علائمی می توانند به زندگی عادی بازگردند.
 
مهندس نعمتی با اشاره به اینکه افراد مشکوک به کرونا معمولا با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا و مشکلات تنفسی به اورژانس مراجعه می کنند، اظهارداشت: بنا به تشخیص پزشک افراد مشکوک به بیمارستان جلیل یاسوج بعنوان بیمارستان مرجع ارجاع و سپس نمونه های آنها به آزمایشگاه ویروس شناسی تهران جهت مشخص شدن وضعیت ابتلای فرد ارسال میگردد.
 
وی توصیه کرد: برای کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون یا محلول های ضدعفونی کننده، پوشاندن بینی و دهان هنگام عطسه یا سرفه، خودداری از تماس نزدیک با افرادی که علائم شبیه به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی دارند، پخت صحیح و کامل گوشت و تخم مرغ و خودداری از تماس حفاظت نشده با حیوانات، ضروری است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان لنده با بیان اینکه انتشار خبر کذب وجود تعدادی بیمار مبتلا به کرونا در لنده در فضای مجازی موجب نگرانیهایی در بین مردم این شهرستان شده بود از یکایک مردم خواست که با رعایت موارد پیشگیرانه و بهداشت فردی و جمعی از تهدیدات این بیماری پیشگیری کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ااااا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار