شاید یکی از پیچیده ترین مردم در زمان انتخابات مردم کهگیلویه و بویراحمد باشند که علیرغم محرومیت تاریخی و اطمینان از ناکارآمدی اکثر نمایندگانشان در مجلس اما همواره برای فرستادن همین افراد ناکارآمد به مجلس تلاش فراوانی می کنند!
کد خبر: ۸۲۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 24 February 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی انتخابات ، شاید یکی از پیچیده ترین مردم در زمان انتخابات مردم کهگیلویه و بویراحمد باشند که علیرغم محرومیت تاریخی و اطمینان از ناکارآمدی اکثر نمایندگانشان در مجلس اما همواره برای فرستادن همین افراد ناکارآمد به مجلس تلاش فراوانی می کنند!
بی شک تاکنون نماینده ای که در تراز جمهوری اسلامی از کهگیلویه و بویراحمد وارد مجلس شده باشد نداشته ایم مگر معدود افرادی مانند غلام رضا تاجگردون ، ستار هدایتخواه و تا حدودی سید باقر موسوی که توانسته باشند به عنوان وزنه ای موثر در مجلس ابراز وجود کنند! (اثرگذاری ملی)
ضمن احترام به نمایندگان استان اما تقریبا اکثریت نمایندگان مجلس در کهگیلویه و بویراحمد به یک کارچاق کن شباهت داشته اند تا یک نماینده مجلس و بیشتر در پی برآورده کردن کارهای شخصی بوده اند البته طی دوره دهم کمی وضعیت متفاوت شد و نمایندگان استان که تازه متوجه دلیل عقب ماندگی استان شده بودند به لطف نفوذی که پیدا کرده بودند توانستند تا حدودی مسیر پیگیری کارهای عام المنفعه را دنبال کنند و در برخی موارد اثرگذاری ملی هم داشته باشند.
یکی از نتایج عجیب در انتخابات حوزه کهگیلویه رقم خورد و در اتفاقی تقریبا کم سابقه نماینده فعلی که اولین دور نمایندگی خود را داشت از رقیب شکست خورد ! رقیبی که نسبت به وی چندان برتری عملکردی نداشت ! اما چه شد که عدل هاشمی که در حوزه کارهای زیربنایی ، عام المنفعه ، بهره گیری از توان خیرین و حتی تخصص در حوزه کارهای اجرایی ، موفقیت و برتری بیشتری نسبت به سید محمد موحد ، رقیب خود داشت ، بازنده شد؟!
چگونه موحد پیروز شد؟ / ضربه کاری سرداران بر پیکر هاشمی پور!
 
در پیروزی موحد ، چند دلیل مهم و اساسی وجود داشته است ! 
عدل هاشمی و حلقه اطرافیان!
بدون شک اولین عامل شکست عدل هاشمی اطرافیان وی بودند که نتوانستند به شیوه مناسب حوزه های مختلف را مدیریت کنند و می توان گفت مشاورانی قابل و واسطه هایی مناسب نبودند. برخی هم اینگونه بیان می کنند که خود عدل هاشمی روحیه مشورت پذیری نداشت و چندان به مشورت های اطرافیانش توجهی نمی کرد و از روحیه ی خودمحوری برخوردار بود! ضمن اینکه بسیاری از اطرافیان و مشاوران وی ، توانایی مدیریت حوزه های مختلف در چنین سطحی (نمایندگی مجلس) را نداشتند به گونه ای که برخی مردم در مواجهه با این افراد و نوع پاسخگویی هایشان احساس بیهوده بودن پیگیری درخواست هایشان را داشتند!و در مجموع در مدیریت افکار عمومی بسیار ضعیف عمل کردند .
در حالی که افراد متعددی حتی برخی از مسئولین اعلام می کردند در تماس های مکرر با عدل هاشمی پور پاسخ تلفن های خود را نمی گرفتند اما سید محمد موحد ضمن پاسخگویی همیشگی به تلفن هایش در این یک سال اخیر با افراد متعددی با شان اجتماعی و سیاسی مختلف شخصا تماس می گرفت و از آن ها تقاضای رای می کرد که نمونه هایی هم رسانه ای شد! و در برخی مواقع همین تلفن ها تاثیر زیادی در تغییر نظر افراد داشت!(البته این شیوه مورد تایید نیست ولی کاملا در پیروزی موحد موثر بود)
شبکه های مجازی و رسانه
یکی دیگر از پاشنه های آشیل برای عدل هاشمی پور موضوع توجه به فضای مجازی و رسانه ها بود که در این زمینه ضعف مفرطی در اردوگاه عدل هاشمی وجود داشت ! کسانی که به عنوان سیاست گذار ، تصمیم گیرنده و مدیریت کلی فضای رسانه و مجازی عدل هاشمی پور را بر عهده داشتند نشان دادند که هیچگونه آشنایی با فضای مجازی و رسانه ندارند و تنها نکته مثبت این گروه یادداشت ها و پاسخ ها به انتقادات بود اما هیچگاه نتوانستند جریان سازی رسانه ای و فضای مجازی ایجاد کنند! از طرف دیگر خود عدل هاشمی بود که بارها در گفتارش نشان داده بود هیچ اعتقادی به رسانه و فضای مجازی ندارد و فکر می کند فقط عملکردش نتیجه می دهد در حالی که انعکاس و مانور روی عملکرد یکی از برگ های برنده ای است که هیچ سیاستمداری از آن به راحتی نمی گذرد نمونه این تفکر و عملکرد غلام رضا تاجگردون است که به هر نحور خود را در صدر رسانه نگه می داشت !
در طرف مقابل عدل هاشمی ، تیم رسانه ای محمد موحد با پیش پا افتاده ترین ابزار و محتوا چنان عرصه را بر رقیب خود تنگ کرده بود که هر روز شاهد تاثیرگذاری بیشتر این تبلیغات بر مردم عامی بودیم! مدیریت فضای مجازی با افراد عامی و بدون تخصص که تنها هنرشان تولید محتواهای عامیانه و منتشر کردن در این فضاها بود ، از جمله رمزهای موفقیت رسانه ای در اردوگاه موحد بود!
با نگاهی به اخبار رسانه های حامی موحد می بینیم که بی کیفیت ترین اخبار ممکن از لحاظ چهارچوب خبری منتشر می شد اما مانور روی همین خبرها به گونه ای بود که هیچ جایی برای خبرهای منطقی و اصولی نبود ! اثرگذاری این رسانه های حامی موحد تا جایی بود که وی بدون دادن حتی یک برنامه برای آینده توانست با اختلاف فاحش رقابت را ببرد!
لشکرکشی های تبلیغاتی 
سید محمد موحد از همان روز اول تبلیغات قانونی و در شهر چرام نشان داد که انتخابات را جدی گرفته و رقیب را هم سرسری نگرفته است ! (برعکس عدل هاشمی و نزدیکانش که فکر می کردند هیچ نماینده دور اولی از دور دوم باز نمی ماند!) بنابراین در این روز چنان جمعیتی را از همه شهرستان ها وارد ورزشگاه چرام کرد که تیم مدیریتی و هواداران هاشمی را در موفقیت دو دل کرد و البته این لشکرکشی ها که مشخص بود کاملا برنامه ریزی شده است در دیگر شهرها هم با شدت بیشتر ادامه پیدا کرد ! برای نمونه در شهری مثل دیشموک یا سوق یا قلعه رئیسی و یا حتی لیکک تصور وجود این همه رای دهنده برای هر دو نماینده هم سخت بود تا چه رصد که همه هوادار موحد باشند!
کاملا مشخص بود که موحد و مشاورینش بر نقاط ضعف اردوگاه هاشمی و شخص وی اشراف دارند و دقیقا از همان نقاط ضربه های کاری و موثر وارد می کردند .
ضربه کاری سرداران بر پیکر هاشمی پور!
موحد بر عکس هاشمی پور جایگاه و توان همه اشخاص را می دانست و می داند ، که البته بخش اعظم این توانایی مربوط به حضور چند دهه ای در سیاست کهگیلویه بوده است .
در یک شب بارانی چند هفته مانده به تبلیغات قانونی ، سید محمد موحد توانست با پادرمیانی برخی نزدیکانش ، یکی از نیروهای (سرداران بازنشسته سپاه) حامی عدل هاشمی در دور گذشته را ملاقات کند و پس از آن شب بارانی اتفاقاتی رخ داد که پی در پی سرداران بازنشسته سپاه یک به یک از عدل هاشمی جدا شدند و به موحد پیوستند! شاید برخی به این فکر کنند که تامین نشدن منافع این افراد باعث جدایی از عدل هاشمی شده بود اما این تصور اشتباهی است و حتی در آن شب بارانی و در دیدار صورت گرفته هر چه در مورد خواسته ها و انتظارات در ازای پیوستن به موحد صحبت شد ، هیچ درخواستی مطرح نشد! اما یک نکته مشخص بود و آن هم دلسردی همقطاران روزهای جنگ هاشمی از بی برنامگی و رعایت نشدن شان ، جایگاه و توان افراد نزد هاشمی و اطرافیانش بود !
بی شک کاری ترین ضربه زمانی بر اردوگاه هاشمی وارد شد که جمعی از بازنشستگان سپاه که مسیر را باز دیدند ! حاضر شدند موحد را در جمع خود راه دهند و ضمن اجازه رسانه ای شدن آن ، علنا از وی حمایت کنند. بعد از این دیدار بود که شیرازه اردوگاه هاشمی از هم پاشید و دیگر امید به پیروزی برای وی کمرنگ تر شد! و نهایت نتیجه آن شد که اختلاف به بیش از 20 هزار رای رسید چیزی که در بدبینانه ترین حالت برای اردوگاه متوهم هاشمی امکان ناپذیر نمی نمود ! جالب است بدانید پس از آن شب بارانی یکی از سرداران بازنشسته جنگ پیش بینی کرده بود موحد با اختلاف بیش از 20 هزار رای برنده خواهد شد! در حالی که بعدا مشخص شد خود موحد تا قبل از این دیدار امیدی به پیروزی نداشت و مردد بود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۵
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اینجور که معلومه خیلیا نمک عدل را خوردند و نمکدانش را شکستند منتظر انتقام روزگار باشید هاشمی ناراحت نباش
اصلاح طلب سابق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
بعد از پیوستن ساداتی موحد برنده شد و برای اولین بار حوزه مرکزی را با اختلاف 11 هزار برد و سرفاریاب را مساوی کرد، اولین بار در سرحدات سادات موحد 510 رای و هاشمی 378 رای نجات نیا 62 رای اورد در صورتی که دور آخری که موحد به مجلس رفت در حوزه سادات و سرفاریاب زیر 100 رای اورد امروز 3000 رای
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
عدل هاشمی امثال حاج حبیبی را یک شخص میدانست و نمیدانست پیش از خود همین شخص ۲۸ هزار رای آورده بود و تبدیل شده بود به یک ظرفیت بزرگ
بله عدل هاشمی قدر داشته های خود را ندانست
سید
|
Sweden
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
په موضو الهام غیبی درو بیه؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
با سلام
موارد بالا همه درست هست البته فراموش نشود که ضربه اصلی رو خود آقای هاشمی بخودشون زدند اولا با ریخت و پاش و بالا بردن توقعات مردم با دادن پول یا کالا باعث شد حتی حامیان او که جیبشان بی نصیب مانده بود از او بریده شوند و رای دادن به او را مشروط به دادن پول یا امتیاز خاصی بود و دوم اقای هاشمی در ارائه خدمات به برخی مناطق افراط و در برخی مناطق کم رنگ بود سوم قول دروغ به مردم بخصوص قشر جوان می دادند و بارها مشاهده شد که جوانان بیکار و فقیر را که محتاج نان شی یا بسته اینترنتشان بودند با قولهای واهی روانه تهران می کرد ولی به تلفن آنها در تهران پاسخ نمی داد و بیچاره ها باصرف هزینه های زیاد مقروض به شهرشان باز می گشتند و در آخر امتیازات و پولها رو در اختیار عده ای محدود قرار می داد و برخی را تبدیل به ابرغول کرده بود در صورتی می توانست شعاع دایره خود رو به افراد بیشتری افزایش می داد و بجای در اختیار گذاشتن پولها و امتیازات به افراد انگشت شمار آنها که اکثرا باهاش رو راست نبودند افراد بیشتری رو نیز از این امتیازات نیز سهیم می کرد. و در آخر با دروغ گفتن به افراد پاکی که به نوعی در دور قبل اعتبار و شرفشان رو گرو رای دادن به وی کرده بودند و مردم خواسته ها و توقعاتی از آنان داشتند و به نوعی بعنوان واسط انتظارات خود را منتقل می کردند که ایشان با بی اعتنایی و کم و زیاد گفتند باعث خدشه وارد کردن به حیثیت و شرف آنان گردید همانند سرهن بزرگمهر و ...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
عدل به جهل مردم باخت ...رقیب بی برنامه
بزرگترین اشتباه هاشمی نبودن جوانان در کنار خودش بود و نداشتن تیم رسانه ای خوب و یا پیج تبلیغاتی مناسب هیچ چیزی نداشت که مواضع هاشمی مشخص بشه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
دزدی خیلی زیاد شد .مشخص هست.انتخابات سالم نبود .مثلا نمین دزدی که میکنیم واسه ما ایرانها این دزدی هم اسان بود
ااااا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
کهگیلکویه ای ها .... تنها دلیلش همین بود چرا الکی فلسفه میبافی
چرامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
من به این باخت میگم باخت سرافرازباخت بدون منت باخت باافتخار... برای بردن وبرنده شدن که نبایدنصف شب برای مردم ایحادمزاحمت کرد وهمش همین یه دوره هست این دوره هم روی اون دوران ۱۶سال ...مردم حقشونه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
در پاسخ به سید
الهام غیبی چیه بابا اون موقع که موحد اینو می گفت حالش عادی نبود جوگیر شده بود
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
خطاب به خیانتکاران به عدل هاشمی عزیز میگویم: نماز علی را خواندید و پلوی معاویه را خوردید. اکثر جوانان چرامی حامی عدل هاشمی بودند ولی به یکباره و با رندی و زیرکی رقیب هزار چهره و اطرافیانش دچار خود فریبی شدند و در این میان قایفه را باختند و روز رای گیری آنچه نیاید میشد شد. البته از این نگذریم که افراد با نفوذ موحد در همه مناطق شهری و روستایی و عشایری هر چهار شهرستان با واریز کردن مستقیم پول به جیب افراد اجیر شده و توزیع اسکناسهایی از 50 و 100 و 150 تا 200 هزار تومان به عوام و مردم فقیر آرا آنها را خریدند. و به خدای احد و واحد قسم این انتخابات اصلا سالم نبود. اون افرادی که در ستاد حاج عدل بودند و داشتند ایشون رو تخریب میکردند و به جبهه رقیب آمار میدادند چگونه خود را خواهند بخشید و آیا اصلا جای بخششی هست؟ اف و لعنت بر شما خیانتکاران قدرنشناس و روباه صفت.
هاشمی پاینده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
دزدی رای توسط عوامل صندوق که از طرف فرمانداران چینش شده بود
خوزستانیهایی که در دوران نمایندگی موحد اجیر شده بودند

و اصلاحطلبانی که در روز های اخر بلاتکلیف شده بودند و بعضیهاشون چون هاشمی را اصولگرا و سردار میدونستند و اونا ذاتا از این واژه ها بدشون میاد رای به موحدی دادند که اشک منطقیان در بیاد
وخرید و فروش رای روی صندوق توسط عوامل موحد
اینها عواملی بود که من برخورد واقعی کردم و دیدم
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
عدل برنامه نداشت.به دروغاش باخت.....پول هم جواب نداد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
طرفداران موحد خوب بدانند عزتی که با پول بیاید ماندگار نیست . یزید هم پول داد و رای کوفیان را خرید و زمان ، ما را با تجربه گذشتگان امتحان خواهد کرد. حرام خوری و حرام خوراندن و دزدی
کهگیلویه بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
همه میدونیم انتخابات چگونه برگزار شد . سر خودتون را درد نیاورید . جناب محقق را چگونه شکست داد؟ دقیقاً همان طور شد. والسلام
ناشناس
|
France
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
دلم برای این مردم میسوزه با انتخابشون کسی که 16سال نتونست با این همه ابی که در کهگیلویه جاری است یه سد بزنه جهت توسعه کشاورزی که به واسطه ان مردم بی نیاز میشدند. چنین انسانی بی عرضه است لیاقت نمایندگی را نداره.خدا یا د بسه تا کی حماقت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
ببینید افراد گردن کلفتی دراین سالها با موحد بودندکه قطعا وزنه را ازحامیان عدل می ربودند.درثانی موحدهروقت اومد می دونست چن هزاررای می آورد که برنامه ریزقهاری است می داندخود ورقیب چقدرای دارندوچقد بایدتقلب کند یا ازبیرون رای بیاورد.کم کم تقلبهاش داره رو میشه اما مردم کهگیلیویه بدانند با انتخاب موحد طی ۲۰سال کهگیلیویه را هزارسال عقب انداختند.اصِلا فرض کنید موحد ادم خوبی باشه مگه قراره ۲۰سال ازعمرمون یک نماینده داشته باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
هیچ یک اراون افراد سردار نبودند.اکثراتاسرگردی هم درجه نگرفتندواگر هم سرهنگ بودند.افرادی بی خواص وبدون جایگاه شغلی داخل تشکیلات خودشون بودند.سردارها کجا بودند.پس وقتی اطلاعات نداری لطفا نظر نده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
از تمامی نظرات چنین استنباط می شود که سوزش اختلاف 30هزاری خیلی زیاده....بنازم سناتوره که بعضیا رو تاعمق وجود سوزوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
درجواب اصلاح طلب سابق: موحد تو همه حوزه ها با اختلاف بالا بوده بجز همون ساداتی که تنها جایی بود که عدل جلوتر بود ....همه طوایف و تیره ها اعم از طوایف بویراحمدی و طوایف حوزه ثلاث توی این پیروزی باشکوه به یک اندازه شریکند و من بنوبه خود از شهامت وغیرت و انتخاب آگاهانه و بافکرشون تشکر میکنم ودست همه بویراحمدی ها و ثلاثی که به سناتور رای دادند رو می‌بوسم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اگر نشانه های زیر در شما وجود دارد:
۱- سردرد
۲- بدن درد
۳- ضعف در بینایی
۴- سختی تنفس
۵- درجه حرارت بالا
۶- گیجی
۷- اختلال در خواب
۸- در شوک فرو رفتن
۹- عصبانیت و مشکل در ارتباط برقرار کردن
۱۰- گیجی
اینها علائم کرونا نیستند، فقط نشان دهنده اینه که کاندیدت نبرده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اینایی که دارن از رو عقده وغصه حرف میزنن محض اطلاع بنده به این چندتا سوال پاسخ بدن خواهشاً ۱..سفره ده هزار غذایی که تلویزیون هم پخش کرد رو موحد پهن کرده بود یاعدل وبه چه منظور ...۲...بنزینهای مفتی و ژتونی درپمپ بنزینهای الهی و موسوی امجد رو کی داد موحد یاعدل وبه چه منظور...۳...پتو وبخاری هایی که گرفتند رو کی داد موحد یاعدل وبه چه منظوری .. خواهشاً خود طرفداران عدل هاشمی وجدانشون رو قاضی کنند وجواب بدن ...
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
جناب مرادی چشم بینا می خواهد د لیل این رای را از مردم بپرس از د ایی ات بپرس عزت کهگیلویه ازبین رفته بود
اقدام بی سابقه سادات امام زاده علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تنهادوره ای که آقای موحد با افتخار از طرف عمو زاده ها مردم سادات امام زاده علی ، مورد احترام واستقبال قرار گرفت این دوره انتخابات بود روز سخنرانی سرفاریاب همراه یکی از روحانیون سادات حاج مشیری به ستاد آقای هاشمی رفتند و دسته گلی به مسول ستاد تقدیم کردند که این بزرگ منشی حاج آقا موحددرسطح استان درخشید. عده ای در منطقه سادات که اطراف آقای هاشمی بودند وبرای ایشان بهار سبز می کردندطوری که روز سخنرانی آقای هاشمی درسرفاریاب جمعیت چندین برابر بیشتراز سخنرانی حاج آقا موحد بودند.طوری که مشاوران آقای هاشمی می گفتند 90درصدجمعیت مناطق سادات رایشان هاشمی .
در صورتیکه تنها چند نفر ازحامیان حاج آقا موحد از جمله آقای حفیظی ودلباز وآکده وشهردار محترم و حاج آقا سید مجتبی مشیری وبزرگان دیگری...که تنها چند روز نزدیک به رای گیری با تلاش شبانه روز وخستگی ناپذیر حاج آقا موحد را همراهی .
وخدا را شکر نتیجه انتخابات آرای مناطق سادات امام زاده علی که اکثرا حاج آقا موحد بودند زبانزد عام وخاص مردم کهگیلویه بزرگ شد .و به قول یکی از دوستان ، آقای هاشمی از دست اونهایی که شعار می دادند شما در منطقه سادات بیشترین رای می آورید خیلی نارحت بود ، می گفت شما یک صدم ده نفر حامی آقای موحد کار نکردید فقط دور من می چرخیدید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
هرکاری کنید خودتون رو نمی تونید توجیه کنید. موحد با خریدن آرا مردم قبول شد. همه میدونن بالای 25 هزار رای خریداری شد. بابا عدل هاشمی تو چرام نزدیک به 8000 رای داشت و موحد 11 هزار که اکثر رای ها تو تمام مناطق شهر و روستاهای چرام خریداری شده بود. بیا از نزدیک بپرس و تحقیق میدانی کن. با رفتن موحد به مجلس همه طرح های زیربنایی حذف می شوند و شناسنامه این طرح ها هم پاک خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مسئول اصلی ستاد حاج عدل آقای پرورش نفوذی و جاسوس موحد بود. تعرفه هایی که نوشتند و به صندوق ها انداختند هم دلیل دیگر. بله موحد بازهم با همون نیرنگهای 4 دوره قبلیش پیروز انتخابات شد و این پیروزی نیست بلکه خفت و حقارت خودش و حامیانش است.هر روز که میگذرد افتضاحات و کثافت کاریهایی موحد و لیدرها و حامیانش بیشتر مشخص میشود. پرورش ها چگونه خود را خواهند بخشید. وای از انسان دو پا وای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
آخ سی ای سوز. .....هرچه دلتون ایخه بگین. ...عقده تونه خالی کنین با گپل ول ...ولی هیچ فایده‌ای ندارد چون هرچه کنین وبگین بازم میسوزین ... اوفییییی
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
اولادوستان عزیز انتخابات فقط یک برنده داردو اینکه سوزی نداردومعلوم نیست هر برنده ای پیروز باشد چون خداوند اگر بخواهد ادم بزرگی را زمین بزند بلندش میکند تابا شدت به زمین بخوردثانیا موارد بالاهمه درشکست سردارهاشمی نقش داشتن ولی موثرتر ازهمه نداشتن برنامه ودخالت نزدیکان ایشان از طیف ثلاث وبی توجهی به بزرگان بویراحمدی ونداشتن نیروی قوی در دفتربرای جوابگویی مردم وقولهای شخصی وعدم انجام انهابود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
در اینکه موحد با خدعه و دغل کاری برنده شده شکی نیست و تمام شد حالا موحد نماینده همه است و ببینیم طرح هایی که جنای هاشمی با سختی و مشقت راه اندازی کرده رو میتونه به مقصد برسونه یا نه و انشالله که دچار غرور و شهوت نفس نشود و برای مناطق حوزه انتخابیه چاره کار و گره گشا باشد نه صرفا برای فاتحه خوانی و کارهای شخصی پیشقدم شود. یادش بخیر قبلا که سریال جنگجویان کوهستان پخش میشد اون موقع به موحد میگفتند (کائوچیو) چون مکر و حیله زیادی داشت. ولی بازهم در این دوران حاج عدل هاشمی (لینچان همون سریال) پیروز و سرافراز است که نخواست با تزریق پول و اقلام خوراکی و دیگر کثافت کاریها و زد وبندها پا به مجلس بگذارد. دوره موحد هم تمام میشود و میرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
اون همه افرادی که از خوزستان رفتند در لیکک رای دادند به موحد چی؟؟؟ از سادات منگزوری و تیره های مختلف ایل طیبی و ساکنین بهبهان با حومه،جولکی و جایزان تا امیدیه و رامهرمز و دیگر مناطق.آخه طرفداران موحد با چه رویی دارند نظر میدند شما که خودتون خوب میدونید همه جا رای خریداری شد و با رای دیگران،موحد برنده شد و این خفت و حقارت در تاریخ ثبت شد و همیشه می ماند... موحد تا همیشه روسیاه خواهد ماند. الهی موحد کرونا بگیری و پات به مجلس نرسه
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
ساکنین دهدشت چرام لنده بهمئی و توابع 16 سال تحقیر و پسرفت و بیچارگی کمتون نبود که حالا 20 سالش کردید البته خود کرده را تدبیر نیست و مطمئنم روزی از این تکرار اشتباهتون شرمنده خواهید شد. موحد اگر در اون دوران 16 ساله که اینهمه تحریم و خرابی های اقتصادی نداشیم 4 کار عمومی برای این مناطق میکرد الآن اینهمه بیکاری و پسرفت و محرومیت نبود به والله قسم نبود. دوستان بنده از سر حب و بغض شخصی یا ارادت به عدل هاشمی یا دیگری این مطلب را نمی گویم بلکه از سر دلسوزی و محرومیت مناطق هر چهار شهرستان می گویم. اگر جناب موحد در آن 4 دوره کمی به فکر این مناطق بود الان همون مردم اینچنین برای رأی فروختن چانه صد تومن و دویست تومن را نمی زدند. سراغ دارم خیلی از افرادی را که شب قبل از رای گیری و روز رای گیری میگفتن موحد یا عدل فرقی نداره چون مثل هم هستن ولی لیدر هرکدام که پول بیشتری داد رای به اون میدم. این است اشتباهات جبران ناپذیر گذشته موحد که جزء فقر و بدبختی و عمیق تر شدن محرومیتها چیزی برای ما نداشت. البته عده ای بودن که تمام و کمال به مطامع و منافع خود رسیدند و توانستند به لقمه هایی چرب و نرمی برسند و دست بقیه را هم بواسطه پارتی بازیها بگیرند. «إِنَّ اللهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ : در حقيقت‏ خدا حال قومى را تغيير نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغيير دهند»
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اصلا ما فقط وه همیو که عقده یلی مث ایشانه ایطوری تش نها زرتو راضییم هیچ هم وش نیخیم کنه ...اوف چه خشه نظرل ایشانه که از تش وجودتون ایزنه ودر بخونی ....راسی ناشناس پ لینچانت خو سفره غذاش جهانی وابی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
درجواب چرام : یعنی ایسه تو خته باکلاس دونی ایطور سی خت تحلیل ایکنی .که مو وه جی ایشا بیم تا یماه از هونه نیزم وه در بخوا ایشا یکلی رودارین که هنی هفته عدله ندادین ایطور گپ ایزنین ....ایگم فقط توکه خته چاک کردی سی عدل بگو من ای ۴سال چه سی چروم که ...فسفات آماده باش چ وابی ...
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مهندسی شدن انتخابات وغیره که انصافا طیف جوانان وکسانی که خواهان پیشرفت و توسعه بودن بالاخص دیشموک ولیکک وچرام که 70,خوان هاشمی بودن باعوام فریبی وپخش برنج روغن ازیک هفته مونده به انتخابات مردم فقیر را خام نمود وکسانی که منافع شخص داشتند ارامردم راخریدند وضمن اینکه مشارکت کم ترازاین اینها بود از شهرستان های دیگر شناسنامه وکدملی دیگران صندوق ها بدون هوادارهاشمی پرسد باوجود تعرفه های خارج شده که فرماندارمحترم کوتاهی نموده خداگواه است بیشتر عزیزان بعلت فقر ونداری خرید و فروش درچرام وجاهای دیگه علنا بازار خرید و فروش شد ازتمامی ابزارها موحد استفاده کرد والی اختلاف تااینقدرنمیشد وضمن اینکه سید دربدر خانه خانه دنبال اراابود قطعا این شکست باعث مرگ سیاسی ایشان بود ازعوامل اجرایی تاسایر مشکلات که متاسفانه نهادینه شده چراکه خوددوماقبل خواب دید افسوس که در قرن 21شاهد هاله نور وبازی با احساسات و عقاید وباورهای دینی ازایشان بعید بود وبا دموکراسی ومردم سالاری منافات دارد جای تأسف وتالم دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مردم دیگ شبیه قدیم نیستن اگاه شدن ..عدل با قول دروغ معلوم بود بجای نمیرسه...دوستان خدایی من ی نفری می شناسم ن پدر داره ن مادر چندبار عدل فرستادش اینطرف اونطرف یا گوشی جواب نمیداد بعدی قولاش الکی بود حالا موحد اگ ۱۶سال بود برق .گاز .مدارس .جادها..


یکی از دوستان میگفت از بسک رفتم تهران اومدم کلی خرج و بعد جوابم نمیداد از همه چیز زده شدم...شما دهدشتیا باهوش ترین مردم آسان بودین درست حرف بزنید درست تصمیم گرفتید..از روی و احساس تصمیم نگیرید..
سکوتم از رضایت نیست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
عدل به دروغها ی خودش با خت هرچند دور قبل هم با دزدی وکلک برد وگرنه در حد نمایندگی مجلس نبوده نیست ونخواهد بود تازه اول بدبختیهای عدل هست شک نکنید درآینده ای نزدیک (بعدازاتمام دوران مصونیت قضایی) اسمی از ایشون خواهدماند و برای همیشه به پاروقی برگهایی تاریخ خواهدپیوست تاهمگان ببینندنتیجه دروغ،رانت، حق خوردن و...چگونه خواهد‌بود یقیناً باطل شکست خواهدخورد وحق پیروزخواهدشد..
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دوستان دلسوزی بیجا برای مردم نکنید از خودتان سوال کنید عدل هاشمی چند ساعت روی کلاس رفت تا دیپلم و کارشناسی گرفت ود ر ثانی رای های عدلهمه پاک و واقعی بودند و اقلام کی را گرفتند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
موحد فقط برای انتقام آمده بود و از جها عامه هم آگاه بود و آخر هم کار خودش را کرد!!!
حالا باید دید موحد با این همه پروژه ای که عدل هاشمی تعریف کرده چه خواهد کرد؟
موحدی که نه می داند پروژه چیه ! نه می دونه فسفات را باید چه کند؟ نه از سد سر در میاره ! با نگاهی به پروژه پادوک سرگیجه خواهد گرفت !
حالا بهمئی ها منتظر آب باشند ! چرامی ها منتظر فسفات ! لنده ای ها هم منتظر جاده تشان ! ولی دیشموک و قلعه رئیسی شانس آوردند که گاز بهشون رسید!
موحد و هاشمی هر دو بی سوادترین سیاستمداران کهگیلویه بوده و هستند البته هاشمی چون کار اجرایی کرده بود یه چیزایی می دونست ولی در مورد موحد خدا به دادمون برسه!
اشتباه تاریخی کردیم ! خدا به دادمون برسه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
ههههههههه ...آخ بیشتر بگین ...هرچه بیشتر ایگین دل ایما خنکتر ایابو ....هیچ من دستو نی ....سوزش شدید بی و اختلاف بالا .....ختونه خالی کنید .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ای دوستی که همش ایگو سوزش سوزش نی چشه سی موحد دلت خنک وابیه خاک بر سر نفهمت. چند تا مث تو باعث بدبختی یه منطقه و یه ملت ایابو. جنابعالی مشخصه فقط بلدی حرف بیخود بزنی البته بیشتر طرفدارل موحد همیطورن. عزیزم بیو اگه بلدی قشنگ نظر بده و تحلیل کن.بیو از نزدیک بی طرفدارل عدل و موحد صحبت کن بعد نظر بیه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خطاب به موحد و حامیان و جمع نیرنگ بازانش:

وای اگر کفتارها رفتار کفتاری کنند
یا که گرگان لحظه‌ای اندیشه هاری کنند
یا شغالان از سگان قلاده‌ها را بُگسلند
یا که روباهان دوباره فکرِ مکاری کنند
با پلنگ و ببرها هم گر در افتادند،... هیچ
وای اگر این شیر را درگیر بیداری کنند
ای کلاغ بی‌خبر! از ما به زالوها بگو:
باز اگر در جنگل ما قصد خونخواری کنند؛
قلعه را روی سر آن قوم ویران می‌کنیم
تا که مدت‌ها فقط آواربرداری کنند!
نور پشت ماست، دست نور فوق دست‌هاست
پس سیاهی‌ها نباید سهل‌انگاری کنند
علی عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
واقعأ متاسفم برای بیشتر طرفداران عدل هاشمی...عدل به شماها و افراد بی ادب و بی فرهنگ دور وبرش که فرهنگ و ادب سخن گفتن نداشتند باخت دقیقا مثل همین طرفدارانش که کامنت میزارن و کارایی را که عدل برای رای آوری انجام داده از جمله سفره 10000غذایی ...بنزینهای ژتونی...بخاری ها وپتوها وپولهای بادآوردهرا به موحد نسبت می دهند ..اون از خودش واون دروغهای رسواکنندش مثل اعلام حمایت‌های لاهوتی ومنطقیان وغیره واینم از دروغهای طرفدارانش....برادر من بادروغ و کلک تو این عصر نمیشه رای جمع کرد دیدید که پولهای کثیفی که دوره قبل هم خرج کرد این دوره جواب نداد ومردم پشت پا به پولهای کثیفش زدند...وعده های دروغین که داده بود وعمل نکرد هم که روشده بود ...حالا شماها که دم از پروژه هاش میزنید بگید برا پتروشیمی و فسفات چرام ودیشموک و جاده ها و بقیه وعده هاش چه کاری انجام داد ...منطقی باشیم واگر واقعأ منطق دارین ومیخواین مناظره کنین بسم الله ..شما از عملکرد این 4یال بگین اما واقعی نه مثل خودش به دروغ تا ماهم جواب بدیم ودفاع کنیم
علی عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مثلاً اون دوستی که گفته بود موحد کایوچیو وعدل رو لینچان میگفتند..آخه دوست عزیز اون موقع که این سریال پخش می شد عدل وموحد که بقول خودمون یجون ویه قالب بودن ..چرا کامنت دروغ میزارین خدایی دروغی که با یکم فکرکردن راحت رو میشه
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
موحد کسی بود که در سالهای گذشته از یک طرف به لاهوتی می گفت چه چیز تو از بقیه اصلاحاتی ها کمتر است وارد میدان شو و نترس و از طرف دیگر به منطقیان میگفت دیدی فلانی خودش را مطرح کرد،تو چرا نشسته ای و در این بینابین و اختلاف افکنی راه خود را باز میکرد. 16 سال حیله گری و کار شخصی بدون کمترین توسعه یافتگی 16 سال خفت و حقارت ولی 4 سال جناب عدل هاشمی روزنه ای برای مردم باز کرد و فهمیدیم میشود مناطق بکر و برخوردار حوزه انتخابیه چرام دهدشت بهمئی و لنده را هم مثل دیگر مناطق کشور معرفی کرد و کاستی ها و مشکلات را به سمع و نظر مسئولان کشوری رسانید. طرفداران اصلاحات و اصول گرایان خوب میدانند که عدل هاشمی وابسته به صندلی و سمت ها نبود و مرد کار و عمل گرا بود و می توانست تاسیسات زیربنایی را به مرحله اجرا بیاورد و حوزه انتخابیه را از این همه فقر و محرومیت تا حدودی برهاند.
خداگو با خداجو فرق دارد
حقیقت با هیاهو فرق دارد
بسا مشرک که خود قرآن بدست است
نداند در حقیقت بت پرست است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
شیخی به زنی فاحشه گفتا مستی
هر لحظه به دام دگری پا بستی
گفتا شیخا هر آن چه گویی هستم
آیا تو چنان که می نمایی هستی
علی عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جناب از چرام لطف کن بدون مغلطه یکی از کارایی که برای چرام کرد را بگو
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
به عقیده من بهتر است آدم تلخکام باشد ولی بداند، تا اینکه خوشحال باشد و فریب‌خورده ...
برگرفته از : «از کتاب ابله، نوشته فئودور داستایفسکی»
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جناب علی عاشوری اولا عفت کلام داشته باش و منطقی حرف بزن خودت هم خوب میدونی که موحد در دغل کاری و نیرنگ بازیهای سیاسی و عوام فریبی رودست نداره. اون ده هزار پرس غذایی که میگید اونم از طرف یه شخص بوده که هیچ ربطی به عدل هاشمی نداره و این بخاطر تیم رسانه ایی موفقی بود که موحد داشت.بعدش درمورد اون سریال یک مقایسه افراد بود نه اینکه حتما باید همزمان باشند.شما که اینطور دم از دزدی و کلک و پولهای کثیف میزنی یا کوری یا خودتو به کوری زدی و ندیدی یا نخواستی ببینی روزهای قبل از دوم اسفند و روز رای گیری حامیان موحد چه کارهایی که نکردند!از توزیع اقلام خوراکی بصورت خانه به خانه و خریدن آرا مردم و کارهای دیگر که بر همگان واضح است. همین امثال شما باعث شد تا مناطق کهگیلویه بزرگ از رونق بیفتد و کسی پاسخگو نباشد. عملکرد جناب هاشمی هم کاملا مشخص و معلومه نمونه اش گازرسانی به مناطق صعب العبور قلعه رئیسی. دیگه سیاسی کاری و سیاسی بازی دردی رو دوا نمی کنه این جماعت کار میخواهند و نان حلال و رونق منطقه. بقول یکی از دوستان تنها تفاوت این دو کاندید این است که : موحد اگر یک میلیون تومن داشت اونو برای خودش برمیداره ولی عدل هاشمی اگر یک میلیون تومن داشت دویست تومنشو میداد بقیه هشتصد تومن برای خودش.برای حکومت هم هیچ فرقی ندارد که موحد مجلس برود یا عدل هاشمی ولی برای مناطق چهار شهرستان حقیقتا این 4 سال پیش رو جناب هاشمی بهتر و مفیدتر بود.
علی عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جناب ازجرام دیدی یکم که فکر کردی بجز اون گاز قلعه ریسی هیچی نداشتی بگی از عدل...یعنی واقعا شماها گاز به قلعه ریسی رو کار عدل میدونید..اگه اینجوریه که بحث با شماها بیفایده هست...اگه این کارای عمومی رو بخواین درنظر بگیرین زمان موحد که نه جاده ای بود و نه بهداشتی و نه غیره وغیره اونا رو کی آورد پس ..اونا کار دولته ولی گاز کار عدل...انصاف و وجدان چیز خوبیه ...غذا رو بیارش بقول شما داد ادبیات چاله میدونی چی...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
عاشوری جان مشخص هست هنوز تو جو انتخاباتی !! مرد مومن برو درست پیگیری کن تا بدونی چرا قبول نشدن هاشمی و پیروزی موحد خسارت محض است!
فسفات چرام را عدل هاشمی گفت در همین دوره تکلیفش را مشخص می کنم یا هیچش می کنم که دیگه هیچکس شعار نده و یا از دوره خودم شروعش می کنم که بازم کسی نتونه هیچش کنه و الان اینکار را کرد
عاشوری جان برو نه از دید هوادار موحد از دید یک بی طرف این پروژه ها را پیگیری کن تا ببینی چرا عقلا از پیروزی موحد به هراس افتادنپروژه آب رسانه به چهار شهرستان از سد کوثر ، پروژه گازرسانی به ممبی و سرآسیاب ، پروژه جاده لنده تشان ، لیکک به جایزان ، سد آبریز ، پتروشیمی دهدشت ، سیکل ترکیبی پادوک و .....
حالا شما برو از موحد بپرس سیکل ترکیبی چیه؟ برو بپرس ، نوع برداشت از سد آبریز مکانیکی باشه یا شیوه های دیگر ! یا بپرس برو فسفات چرام از پیمانکار پیگیر پیشرفت پروژه باشه اما کلاه سرت نگذاره و ....
تو را به پیغمبر ول کنید این حمایت ها از موحد را
موحد تو قرن 21 اومده می گه هاتفی بهم دو ماه پیش گفت با همین میزان رای پیروزی !!!
جمع کن تو را خدا آبرو و حیثیت برامون نمونده
عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
انتخابات که تموم شد جناب چرام مردم هم دروغگوها رو شناختن وبه وعده ووعیدهای پوچ تودهنی زدند اختلاف آرا همه چیو نشون داده ...میگم این پروژه ها رو چطور کسی نمی‌بینه آب سد کوثر رو که تاجگردون برد ...جاده لنده تشان خودت یبار برو اگه از حرف خودت خندت نگرفت ...پتروشیمی هم برو اگه این 4سال جز جابجا کردن خاکها ازاینطرف به آنطرف واز آنطرف به این طرف جهت گذراندن وقت کاردیگه ای شده بود شما راست میگی.. بقیه هم همینجوری سد مارون وآب ریز وغیره خودت می دونی که عدل بجز وعده دروغ چیزی نبود و عزت کهگیلویه رو دربرابر گچساران ویاسوج ازبین برده بود حالا که مردم به اقتدار کهگیلویه رای دادند زورتون نیاد ..بپذیرید
عاشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
انتخابات که تموم شد جناب چرام مردم هم دروغگوها رو شناختن وبه وعده ووعیدهای پوچ تودهنی زدند اختلاف آرا همه چیو نشون داده ...میگم این پروژه ها رو چطور کسی نمی‌بینه آب سد کوثر رو که تاجگردون برد ...جاده لنده تشان خودت یبار برو اگه از حرف خودت خندت نگرفت ...پتروشیمی هم برو اگه این 4سال جز جابجا کردن خاکها ازاینطرف به آنطرف واز آنطرف به این طرف جهت گذراندن وقت کاردیگه ای شده بود شما راست میگی.. بقیه هم همینجوری سد مارون وآب ریز وغیره خودت می دونی که عدل بجز وعده دروغ چیزی نبود و عزت کهگیلویه رو دربرابر گچساران ویاسوج ازبین برده بود حالا که مردم به اقتدار کهگیلویه رای دادند زورتون نیاد ..بپذیرید
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
خدمت عاشوری بگم که اولا خودت کجایی هستی؟ بعدشم نیازی به گفتن و نام بردن کارهایی که مهندس عدل هاشمی پور کرده و انجام داده نیست و در همه مناطق چهار شهرستان مشخص و معلوم هستند.در اینکه شما و امثال شما عقل و سواد درستی ندارید شکی نیست و گفتگو با یک آدم مغلطه باز و ..... نتیجه ایی ندارد. برادر من ما از نظر شخص به مفه.م انتخابات نمی نگریم براساس عملکرد اشخاص و دوران نمایندگی به عمق مسئله نگاه می کنیم. دوست عزیز در این 3 سال و 8 ماه که جناب هاشمی پور نماینده مجلس بودند الحق و الانصاف کارهایی کردند که در مقایسه با 16 سال جناب موحد قابل قیاس نیست. همین پتروشیمی دهدشت چیزی قریب به 250 میلیارد هزینه دربرداشته و چندین نفر هم اشتغال داشته خواهشا برو از نزدیک ببین یا از فرمانداری یا اداره کار تحقیق کن.فسفات چرام پروژه بزرگیست و با یه سرچ ساده تو اینترنت ببین مربوط به کدام سال است؟ از سال 1342 تا زمانی که آقای عدل هاشمی کلید کارشو روشن کرد همینجور مونده بود حالا بیا نگاه کن ببین زمینهای دیم طایفه محترم بناری چرام چه ارزشی پیدا کردند و اصلا بیا از نزدیک فسفات رو بیین و اینکه چندنفر دارن در پست های مختلف کار میکنن از نگهبان،مسئول HSE، آرماتوربند،مهندسین ناظر، مهندس سازه ، برق کار، نیروهای دفتری،کارشناس برق و ابزار دقیق و ناظران پروژه و غیره. حدود 8 ماه است هم که شرکت موننکو ایران دارد رو این پروژه کار میکند. نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی پادوک برای برای تامین برق پتروشیمی دهدشت و مصارف دیگر و خیلی کارهای ملی دیگر. پس اینقد بی انصاف نباشید و با دیده بینا به مسائل بنگرید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
عدل هاشمی پور در جمع اهالی روستای فیلگاه دهدشت، اظهار کرد: ما قبل از انقلاب تنها پنج سد در کل کشور داشتیم الآن از مرز 150 سد گذشته‌ایم این‌یکی از برکات نظام بوده است، در عرصه‌های دیگر هم همین‌طور؛ حالا اینکه از فرصت‌ها درست استفاده کرده‌ایم یا خیر، جای بحث دارد، خدای متعال می‌فرماید «جایی که زمین، آب و نیروی کار هم باشد اما مردم آن منطقه فقیر باشند خدای متعال آن مردم را نخواهد بخشید.
شهرستان کهگیلویه بزرگ، آب، زمین و نیروی کار هم داریم؛ سرنوشت هیچ قومی تغییر نخواهد کرد مگر آنکه آن قوم بخواهد؛ امیدواریم که با انجام کارهای بزرگ و زیربنایی بتوانیم در جهت توسعه گام برداریم تا برای یک‌بار جوانان بتوانند زندگی و جوانی کنند زندگی یک‌بار هست و بار دومی دیگر وجود ندارد بنا بر این جوانان باید همین یک‌بار را درست زندگی کنند ما هم باید زمینه و بستر را برای آن‌ها فراهم کنیم.
اگر ظرف 20 یا سی سال گذشته اقدامات مؤثری، کارهای زیربنایی و اساسی در این حوزه انجام می‌گرفت مطمئن باشید الآن زنان و مردان شهرستان این‌همه تحت پوشش کمیته امداد نداشتیم.
یک روزی در کنار همین مردم گفته‌ام که سد کوثر آماده‌باش مخزنت مرا می‌شناسد، امروز در حومه‌ی غربی خط لوله‌ای که در حال اجراست، از همان سد کوثر است خط لوله آب شرب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ‌کسی هم بر شما منتی ندارد این خط لوله مردم شهر دهدشت از سد کوثر و پایین تصفیه‌خانه سد کوثر می‌آید مردم دهدشت، سوق، لنده، چرام و حومه‌ی غربی را نجات خواهد داد.
یک روزی چاه‌های نفتی و آبی چشمه بلقیس خشک‌شده‌اند، مردم ما باید چه‌کار کنند آیا ما نباید یک آب پایداری داشته باشیم؟ که به لطف خداوند این لطف اقدام صورت و در بودجه سال 98 قرار گرفت و الآن قرارگاه سازندگی خاتم مشغول است، تمام روستاهای در مسیر آب شربشان در پی خواهد داشت.
نیروگاه‌ها در حومه غربی است؛ آن‌هایی که میگویند در حومه‌ی غربی گام برداشته نشده، قلب نباید مریض شود پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی 750 مگابایتی پادوک که بالای 500 نفر نیروی برق قدرت و الکترونیک که می‌توانند در آن کار کند و بخش خصوصی در حال اجرا دارد و ساخت توربین در کشور ایتالیا با پیشرفت فیزیکی 80 درصد با اعتباری 3 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی در این نیروگاه هزینه می‌کند و سه نیروگاه در کشور هست و یکی از نیروگاه‌ها در دهدشت است این نیروگاه را می‌خواستند به‌جای دیگر ببرند این نیروگاه 750 مگاواتی حدود 400 مگاواتی برق موردنیاز برق استان یعنی گچساران، بویراحمد و کهگیلویه بزرگ را پوشش می‌دهد و حدود 350 مگاواتی برق هم می‌تواند صادر کند.
این نوسانات و افت ولتاژ برق که یخچالم و تلویزیونم سوخته، تمام می‌شود؛ پتروشیمی دهدشت از کجا برق آن تأمین می‌شود برق نیاز دارند برق پتروشیمی باید از نیروگاه باشد و با نیروگاه قرارداد بسته است ظرف یک سال و نیم آینده این نیروگاه به بهره‌برداری می‌رسد.
توربین این نیروگاه که به بندر امام می‌رود پل خیرآباد نباید سدی مانع آن شود باید جاده دسترسی پای کوه خائیز داشته باشیم تا بتوانیم این توربین که 500 تن و 15 متر طول دارد تا بتواند وارد سایت شود و این کارهای اساسی و زیربنایی است و بخش خصوصی هم هست و قرارداد با وزارت نیرو بسته است چیزی نیست که تعطیل شود و دولتی هم نیست هزار میلیارد تومان از خودش هزینه می‌کند و دو هزار میلیارد تومان بانک صنعت، معدن و تجارت تسهیلات داده و این موارد برق و زمان برده است این نیروگاه می‌تواند یک تحولی در منطقه به وجود بیاورد.
یقیناً نیروهایی که آنجا جذب خواهد شد بخش عمده‌ای از آن از حومه‌ی غربی است چون این نیروگاه در حومه غربی است.
آن‌هایی که میگویند در حومه‌ی غربی هیچ کاری نشده‌ای کاش یک نصف روزی با بنده می‌آمدند و این سد کوهبرد دهدشت که 500 هکتار زمین کشاورزی در دل خودش جا می‌دهد و آبیاری می‌کند و الآن آماده‌ی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این پروژه کمی برای آب کشاورزی نیست.
سد سرپری که برای گردشگری است و پشت این سد مجوز قایق‌رانی گرفت تا مردم تفریح کنند بابا ما هم انسان هستیم بگذارید چند تا اقدام درست‌وحسابی در منطقه ایجاد شود و این هم یکی از کارهایی است که صورت گرفته این‌ها اقدامات نیستند؟ کارگاه عظیمی کنار پلیس‌راه از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم است این پروژه عظیم آب‌رسانی 200 میلیارد تومان هزینه می‌شود و نزدیک به 200 نفر در این پروژه کار می‌کند این‌ها اعتبار و اقدامات نیست؟
برای تونل خائیز، حدود 3 مشاور برای این پروژه فرستادم وزارت راه بررسی کردند و پیگیری و سه‌نقطه مطالعه شد و اعلام کردند که این تونل حدود 7 کیلومتر است و تهویه از لحاظ فنی مشکلاتی دارد گفتم که تونل را 3 کیلومتر کنید، گفتند که آقای هاشمی دهدشت را تا بهبهان چهار باند می‌کنیم اما دست از سر ما بردار، گفتم که امکانش وجود ندارد؛ 37 سال دیگران بودند تحملش کردید اما من 3 سال و نیم آمده‌ام و می‌خواهیم تونل خائیز باز شود! پالایشگاه هم همچون قارچ بالا بیاید آب کوثر هم هوایی به دهدشت برود سد مارون هم به دهدشت برود. پس چرا آن 37 سال اقدامی نکردید؟ اگر دکمه‌ی راحتی بود که شما خیلی زرنگ‌تر از من بودید، بنده یک آدم عملیاتی و میدانی هستم.
هر چیزی حساب‌وکتاب دارد اقدامات فنی مطالعات و طراحی می‌خواهند به این سادگی نیست.
من ارادتم به این مردم تکمیل است، زمانی که قرارگاه خاتم بودم گفتم روستاهایی که مسجد ندارند یک مسجد احداث کنید.
حدود 8 چمن مصنوعی از زنگنه وزیر نفت گرفتم و دو مورد را حومه غربی با اعتبار یک میلیارد تومان اختصاص دادم من روی این منطقه تعصب نداشتم؟
هاشمی پور با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همچنان مردم از مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت کردند و دشمنان دین خدا و استکبار جهانی در رأس آمریکای جهان خوار را مأیوس کردند امیدوارم با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی یک‌بار دیگر هم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان و استکبار جهانی وارد آید. به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور انجام گرفت به برکت امام راحل که حکومت ستم‌شاهی را کنار زد، حکومت الله را جایگزین کرد و دین و اسلام آمریکایی را کنار زد و اسلام عاشورایی و ناب را جایگزین کرد به برکت وجود این امام راحل کارهای بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی، عمرانی، اقتصادی، صنعت و... در استان‌های مختلف کشور انجام گرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
عدل هاشمی : آن‌هایی که میگویند در حومه‌ی غربی هیچ کاری نشده‌ای کاش یک نصف روزی با بنده می‌آمدند و این سد کوهبرد دهدشت که 500 هکتار زمین کشاورزی در دل خودش جا می‌دهد و آبیاری می‌کند و الآن آماده‌ی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و این پروژه کمی برای آب کشاورزی نیست.
سد سرپری که برای گردشگری است و پشت این سد مجوز قایق‌رانی گرفت تا مردم تفریح کنند بابا ما هم انسان هستیم بگذارید چند تا اقدام درست‌وحسابی در منطقه ایجاد شود و این هم یکی از کارهایی است که صورت گرفته این‌ها اقدامات نیستند؟ کارگاه عظیمی کنار پلیس‌راه از پروژه‌های قرارگاه سازندگی خاتم است این پروژه عظیم آب‌رسانی 200 میلیارد تومان هزینه می‌شود و نزدیک به 200 نفر در این پروژه کار می‌کند این‌ها اعتبار و اقدامات نیست؟
برای تونل خائیز، حدود 3 مشاور برای این پروژه فرستادم وزارت راه بررسی کردند و پیگیری و سه‌نقطه مطالعه شد و اعلام کردند که این تونل حدود 7 کیلومتر است و تهویه از لحاظ فنی مشکلاتی دارد گفتم که تونل را 3 کیلومتر کنید، گفتند که آقای هاشمی دهدشت را تا بهبهان چهار باند می‌کنیم اما دست از سر ما بردار، گفتم که امکانش وجود ندارد؛ 37 سال دیگران بودند تحملش کردید اما من 3 سال و نیم آمده‌ام و می‌خواهیم تونل خائیز باز شود! پالایشگاه هم همچون قارچ بالا بیاید آب کوثر هم هوایی به دهدشت برود سد مارون هم به دهدشت برود. پس چرا آن 37 سال اقدامی نکردید؟ اگر دکمه‌ی راحتی بود که شما خیلی زرنگ‌تر از من بودید، بنده یک آدم عملیاتی و میدانی هستم.
از چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
نامه حاج آقا بزرگوراری خطاب به آقای موحد در مورخه سوم اسفندماه 1394 - بخوانید خیلی جالبه :
جناب حجه الاسلام و المسلمین حاج سید محمد موحد

سلام علیکم و علی عباد الله الصالحین

جناب آقای موحد بعد از سال ها کدورت و دوری از هم دیگر که به گفته حضرتعالی کار بد خواهان و منافع طلب ها بود قرار بر این شد که بر اساس صداقت برای وحدت اصولگرایان و منافع عامه مردم حرکت کنیم و از دروغ وریا و تزویر پرهیز کنیم و حتی برای حضرتعالی روشن شد که بنده در ردشدن شما و هیچ کس دیگر از فرزندان عزیز منطقه دخالت نداشته ام و حلالیت طلبیدید.

ولی در چند روز اخیر در نطق های انتخاباتی حرف هایی در میان مردم به زبان آورده اید که نا گزیرم به عنوان یک هم لباس در کسوت مقدس روحانییت حقایقی را به حضرتعالی و هواداران محترمتان یاد آوری کنم.

اولا از خاطره شما و مردم عزیز ما بیرون نرفته که هنگام کلنگ زنی پتروشیمی دهدشت وعده هزار روز برای افتتاح به مردم داده شد ولی به مردم رنج کشیده و محروم با خیل جوانان بیکار گفته نشد که اول باید پالایشگاه گاز بید بلند ۲ ساخته شود تا خوراک پتروشیمی گچساران را فراهم کند وبعد پتروشیمی گچساران ساخته شود تا خوراک پتروشیمی دهدشت را فراهم کندوتا کنون بید بلند ۲فقط ۲۵٪بیشرفت داشته و حدود ۹ سال مردم را با یک توقع بیجا سر گرم کرده ایم.

و امروز مردم شریف وشهید داده و محروم بهمئی را از لحاظ نفتی با منطقه گچساران مقایسه میکنیم که قیاس مع الفارق است گچساران حدود ۲۰٪نفت وگاز کشور را تامین میکند درحالی که بعد از چند سال دوندگی ما و حتی آوردن وزیر به مجلس مقدارنفت بهمئی ۱۶۰ هزار بشکه تعین شده است و ۲٪ نفت بهمئی هم ۳تا۴ میلیارد تومان است که از سال ۱۳۹۱ به بودجه شهرستان بهمئی تزریق شده است و حق آلایندگی بهمئی هم مشخص گردیده پس بیش از این برای مردم توقع و مطالبه ایجاد نکنیم که فردا پاسخگو نباشیم ومردم را نسبت به روحانیت بد بین کنیم که فریاد دروغ است دروغ است سر دهند.

ثانیا نمایندگانی به مسافرت های خارجی میروند که در کمیسیون های تخصصی مانند کمیسیون های کشاورزی ،صنعت و معدن ،بهداشت و درمان ،آموزش عالی ،انرژی ،و.. حضور دارند نه کمیسیون اصل ۹۰ که کارش رسیدگی به شکایات است.

ثالثا اگر حضرتعالی می گذاشتی که سد کلات به جای سد مارون احداث می شد و الان ۳۰تا۴۰ هکتار زمین در صحرای کلاچو تا چرام وحتی لنده آبیاری می شد ما نیازی حتی به پتروشیمی و سیمان سپو نداشتیم و جواب گوی خیل عظیمی از جوانان بیکار بودیم.

رابعا سد بالیاب دیشموک در زمان ۱۶ ساله شما به نام سد صیدون و بنام خوزستان بود پس از ۳ سال تلاش بنده با کشاندن وزیر نیرو به مجلس در برابر۱۸نماینده خوزستان توانستم مجوز آن را به نام بالیاب دیشموک قرار دهم.

خامسا ارتقای بخش های چرام ولنده به شهرستان و دهستان های ممبی وسرآسیاب وشهر سوق به بخش در دوران نمایندگی بنده تحقق پیدا کردند دروغ تحویل مردم ندهید که فریاد بزنند دروغ است دروغ است.

سادسا انشاءالله تهران تشریف آوردید همه این پروژه ها و ادعاها را با مدرک در وزارت های نفت ونیرو و کشور روشن خواهم کرد تذکر دادم که مبادا مجوز گاز قلعه ریسی ودیشموک و شهرستانی این دو بخش را وکد دارشدن وردیف گرفتن جاده باغچه سادات را هم به خود نسبت دهی.

سابعا جناب هم لباس عزیز بنده نیآمدم تا ذائقهٔ مردم عوض شود و مردم رو به جلو باشند و شخص تازه نفسی بیاید.

نه اینکه مردم به قهقرا و ۲۰سال قبل بر گردند و حضرتعالی بنا داشتید که تاییدیه بگیری و از قطار انقلاب پیاده نشوی.

والسلام علیکم ورحمه الله

سیدعلی محمد بزرگواری نماینده مردم شریف کهگیلویه بهمئی چرام و لنده

تاریخ ۳/۱۲/۱۳۹۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
سردار هاشمی پور خطاب به موحد گفتند : تنها کار مثبتی که در این 20 سال انجام دادی این بود که پرونده ات رو ببری پیش آقای زنگنه و وزارت نفت که خود را جزء نفتی ها حساب کنی ( وعده به جوانان بهمئی و چاههای نفت بهمئی) تا بازنشسته شرکت نفت بشی و حقوق ماهی 15 میلیونی بگیری
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
سی ختو سر غصه دلتو هرچه ایخین بگین ....دونم همش از سر ترکیدنه په بگین تا بترکین
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ضمن احترام به سادات بابا یکی به این بنده خدا بگه ما خلق خدا یه اندک اعتقادی به شماداشتیم ماها که طیبی بهمیی وبویراحمد باشیم ضمن مظلومیت استقبال شما. از هاشمی درسوق ونتیجه صندوق سوق 10000هزارنفری که کل جمعیت کوچک وبزرگ‌به این حد نمی رسه خودشاهدی است که نشان دهند ه حسادت قدرت طلبی و صهیونیسم .ونژادپرستی وعوام فریبی وهاله نور که هیچ عقل سلیمی وجدان بیداری به این انتخاب وخروجی صندوق واختلاف آرا نشان از تخلف وتقلب واستفاد از مهندسی انتخابات وحجم تمام قوایی هست که این سید برای چه نقشه شومی وباید باید ایشان به آمدن .در انتخابات وچه کار نکرده ای هست که برای شهرستان سوق که هنوز یه خروجی نداشته ودشتهای بی آب وجونای دهدشت ولند ه ولیکک به چه سرابی امیددارند کاش هاشمی هرگز به این ماراتن عوام فریبانه انتخابات نمی آمد ودرلباس پاسداری مثل گذشته خدمت میکردند هرچند جوانان خواهان هاشمی هستند خوشحال ازاین آزمون چرا که هاشمی متواضاعانه وفروتن هستند وتشنه قدرت نیستن وهمه میدانستن که هاشمی برنده انتخابات هستند. پس بگذاریم نتیجه این صندوق وخیانت همه کسانی که در حق این جوانان کوتاهی نموده ‌‌‌‌‌‌امیدواریم که شرمنده تاریخ واین خطه محروم خواهند شد ویا ناچار ن ادامه دهند ه کارهای عمومی مهندس هاشمی پور باشند جوانمردی به خرج دهید تاخلق خدا ازشماسادات راضی باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
آخ سی همشهری که خش هم نونه چه نوشت ...که به پیر به پیغمبر ختونه هم بکشیت ده نیورگرده ....عدل خوش ول که ایشا ول نیکنین...خه ایسه 29هزار اختلاف بی ایگریم عدل هم هیچ پتو وغذا وبنزین وپیل ندا ودستگایل چاپه هم تیشو نگرفتن ..تو بگو 15هزارش تقلب وای گپل ایشا بی ..پ 14هزار دشه چه ایکنین....که حالو برین یه جایی که کسی نبینتو وجدانن مو وه جی ایشا بیرم با ای اختلاف تا یکماه وه هونه نیزم وه در
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
ای دوستی که لری میگه و همش میگه ترکیدن فک کنک عقل درستی نداری وگرنه خودتو به بیراهه نمی زدی. عزیزم غصه و دق چیه اکثر حامیان موحد میگن این پیروزی بهمون نچسبید چون همش دزدی بود و خریدن آرا. یه کم سوادتو بالا ببر زشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
درجواب ناشناس: اتفاقاً ایقدر چسبی که نگو...طوری چسبی که تا ۴سال مزش زیر زبونمونه...ایشا هم فقط ایخین بپکین...آخ سی عدل که گفته بی چه بازور علی چه باضرب علی برندیه....هرچه رأی خری وبنزین دا وپتو دا وبخاری ویخچال دا هم پیلل رفتن هم خوش وطرفدارلش بدجوری وابین وزمین ....پس ناشناس جون توهم که سواده من فارسی نوشتن دونی بسوز....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
سواد رو تو فارسی نوشتن نمیدونم گفتم اون دوستی که لری مینویسه جرات داشته باش خودتو معرفی کن یا بگو کجایی هستی. جان خودت موحد 4 سال مجلس را تمام نخواهد کرد. عدل هم جایگزین نیست. سوز و سوختن بخاطر انتخابات فرمایشی و نماینده گانی که هیچ قدرت و نظری از خودشون ندارند؟ای خاک بر سر امثال شما که فکر میکنید یکی مثل من طرفدار مثلا حاج عدل بوده ام و از سر غصه مطلب مینویسم. بیچاره گی و ضعف خودت رو خوب نشون میدی. عزیزم برو یه کم مطالعه کن و بعد بیا نظر بده چون فرق تو و موحد و عدل هاشمی و دیگران فقط جایگاه تونه و مهم داشتن یه عقل درسته که حالا حالاها باید دنبالش بگردی. بحث کردن با امثال شما هیچ فایده ای ندارد. برو داستان غار و مثل اقلاطونی رو خوب بخون شما مثل افراد درون غار هستید که بجز سایه خودتون هیچ چیزی نمیبینید و از دنیای بیرون هیچ اطلاعی ندارید. پس مرده گان متحرک در جهل خود باقی بمانید. اینم آخرین نوشته برای شما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
درجواب ناشناس باید بگم : جان خودت موحد این ۴سال که هیچ ۴سال بعدش هم داخل مجلسه...من بچه دهدشتم ناشناس اسمم امین حبیبی از طایفه بزرگ تامرادی....حالا توجرات داشته باش خودتو معرفی کن...باید باز هم بگم که عدل به بی فرهنگی و بی ادبی وبیسوادی افرادی مثل تو که دوروبرش بودین باخت که حتی طاقت کری ساده رقیبو ندارید واونقدر غرور برتون داشته بود که به باخت فکرنمی کردید والانم دارید با بی ادبی وبی فرهنگی رای وخواسته مردمو به عواملی مثل پول وپتو که کارکرد خودتون وکاندیدتون بوده گره میزنید...اگه یک ذره فقط یک ذره وجدان وانصاف داشتید از بنزین های مجانی و اون سفره غذا و اون بقول عدل جهیزیه ها و اون بارهای پتو لوازم خانگی واون همه پولی که کاندیدتون برای خریدن رای مردم خرج کرد ولی مردم اونو نخواستن حرف می دید...ولی غرور بیجاتون که اجازه نداد بفهمید مردم دیگه به پول کثیف رای خودرانمیفروشند هرگز هم اجازه نمی‌دهد انصاف و وجدانی برایتان بماند...مرده متحرک هم شمایید که جاده و گاز زمان عدل را به کارکرد وی ربط میدهید ولی جاده ها وآب وبرق وگاز زمان موحد را به کارکرد دولت...کارهای نکرده مثل پتروشیمی وفسفات وسد کوثر وجاده لنده تشان وغیره را کرده جلوه میدهید گویی که مردم این چیزا رو نمی‌فهمند ولی اشتباه کردید و مثل مردگان متحرک مردم به شماها ثابت کردند که فریب شانتاژهای دروغتون رونمیخورند وثابت کردند مرده متحرکی بیش نبوده ونیستید
دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
تیر خلاصی رو ساداتی ها به عدل زدند با پیوستن به موحد.....همانطور که دور قبل با کنار رفتن وفایی تیر خلاصی رو به موحد زدند و موحد به این امر واقف بود و چون خانواده امیراحم و حاجی غزوان و تابعین انها رو از دست داده بود تنها راه نجات رو در جذب ساداتی ها می دانست...البته موارد مذکور کاملا درستت می باشد و نویسنده بجا گفتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار