حواشی انتخابات در بویراحمد و دنا
در این کلیپ فردی از جرثقیل آویزان و از ارتفاع در حال فیلمبرداری از برنامه است که فرد دیگری از این وضعیت فیلمبرداری کرده و توهینی آشکار به نماینده فعلی بویراحمد و دنا می کند و آن را در فضای مجازی منتشر می کند! که این عمل زشت باعث بروز واکنش های زیادی شده است .
کد خبر: ۸۲۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹ 23 February 2020
 تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کنترل احساسات قبل ، حین و پس از برگزاری انتخابات از جمله مواردی است که در مناطقی با بافت های قومی و قبیله ای بسیار حائز اهمیت است. با توجه به اینکه فضای انتخابات یک فضای رقابتی است ، گاها حساسیت ها خصوصا در میان جوانان بالا می رود و برخی هم به دلیل بی توجهی به شرایط از وضعیت موجود سوء استفاده می کنند . و بی شک انتظار برخورد شدید قضایی با چنین افرادی خواسته ای به حق است .
طی ساعات گذشته کلیپی از جشن هواداران کاندید پیروز انتخابات بویراحمد و دنا پخش شد که فردی حین ضبط فیلم از این مراسم توهینی به نماینده فعلی این حوزه می کند که باعث بروز واکنش های زیادی در فضای مجازی شده است . در این کلیپ فردی از جرثقیل آویزان و از ارتفاع در حال فیلمبرداری از برنامه است که فرد دیگری از این وضعیت فیلمبرداری کرده و در توهینی آشکار می گوید " نماینده فعلی بویراحمد و دنا به دار آویخته شده است" و آن را در فضای مجازی منتشر می کند! که این عمل زشت باعث بروز واکنش های زیادی شده است . پس از این اقدام زشت فرد مذکور ، معاونت پیشگری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد 2 اطلاعیه از طرف این دستگاه منتشر کرد.
واکنش دادگستری به بی اخلاقی فضای مجازی بعد از انتخابات / قانون در پی منتشر کننده یک کلیپ / صدور 2 اطلاعیه دستگاه قضا + تصویر و فیلم
 
اطلاعیه شماره 1
در پی انتشار کلیپ تصویری  که حاوی  اقدام بسیار زشت عده‌ای  در یوم جاری در منطقه سرنجل کل  که حاوی توهین عملی به احد از کاندیداهای محترم انتخابات و نماینده فعلی مردم شریف شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی می باشد و سبب تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی گردیده است معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد که این چنین اقداماتی که این چنین اقداماتی بسیار زشت و زننده بوده و دستگاه قضایی استان به اشد وجه با عامل و عوامل آن برخورد خواهد نمود 
سید عیسی حسنی در ادامه این اطلاعیه آورده است : به محض اطلاع از موضوع رئیس کل محترم دادگستری استان به دادستان محترم مرکز استان و معاونت پیشگیری دستور بررسی موضوع داده و اقدامات منتهی به دستگیری و محاکمه آنها توسط دادستانی محترم مرکز استان در دست اقدام می باشد توقع بر این است که افرادی که این اقدام سخیف و زشت مستند به آنها می باشد با حضور در افکار عمومی به صورت عملی  انزجار خود را از این اقدام زشت اعلام نمایند
حسنی گفت : همانگونه که دستورات تأکید ریاست محترم قوه قضائیه در برخورد شدید با مظاهر بی نظمی و ناامنی در جامعه می باشد دستگاه قضایی استان  نیز قطعاً با این عوامل برخورد و در اسرع وقت مردم عزیز شهرستان بویراحمد و دنا را از این اقدامات مطلع خواهد کرد.

اطلاعیه شماره ۲ دادگستری استان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد : حسب  بررسی انجام شده شخص مورد نظر برای فیلمبرداری جمعیت به وسیله جرثقیل بالا برده شده است ولی شخصی که کلیپ را تهیه کرده و در فضای مجازی منتشر نموده است عباراتی را که تنش زا بوده شخصا  در کلیپ بیان کرده و موجب تشویش اذهان عمومی گردیده.
حسنی افزود : این شخص نیز به زودی شناسایی و با وی برخورد خواهد شد رسیدگی ها بررسی ها و اقدامات دستگاه قضایی به شورای تامین جهت برخورد با این قضیه مجرمانه بعد از مشخص شدن واقعیت ادامه دارد.
روشنفکر اعلام برائت کرد
مهدی روشنفکر کاندید پیروز انتخابات حوزه بویراحمد و دنا با انتشار بیانیه ای از این اقدام منتسب به هوادارانش اعلام برائت کرد .
متن بیانیه:
بسمه‌تعالی

مردم شریف و بزرگوار حوزه‌ی انتخابیه‌ی بویراحمد و دنا

سلام علیکم؛

حضور باشکوه و غرورآفرین شما در انتخابات این دوره، یکی دیگر از حماسه‌های ماندگار این سرزمین است. بازتاب جهانی این حضور و مشارکت، مایه‌ی افتخار اینجانب و این استان است.

در خصوص انتشار کلیپ عجیب و مشکوک امروز به استحضار شما می‌رساند جشن این روز به صورت کاملاً خودجوش و غیررسمی برگزار گردید. حسب اطلاعات واصله، در این مراسم فردی با استفاده از جرثقیل و از ارتفاع بالا نسبت به تهیه‌ی فیلم و تصویر از جمعیت حاضر اقدام می‌کند. فردی دیگر با شیطنت سخنانی توهین‌آمیز و زشت و زننده درباره‌ی نماینده‌ی اخلاق‌مدار، متین و بزرگوار مردم در مجلس شورای‌ اسلامی بیان می‌کند.
اینجانب ضمن محکوم کردن این رفتار غیراخلاقی و مشکوک، از چنین رفتارها و افرادی اعلام برائت می‌کنم.
واقعیت این است که در ایّام تبلیغات انتخاباتی و به اذعان مقامات مسئول، جریان ندای وحدت بیشترین پایبندی به اخلاق و قانون را داشته است. لذا، اخلاق مداری سرلوحه‌ی برنامه‌ها و شعارهای ما بوده و خواهد بود.
طبیعتاً حق پیگیری قضایی تا حصول نتیجه و روشن شدن کم و کیف ماجرا برای اینجانب محفوظ است. بر این‌مبنا، بدین‌وسیله از نهادهای نظامی و امنیتی و مقامات قضایی استدعا دارد در این خصوص مساعدت لازم را به عمل آورند.

                 مهدی روشنفکر

۹۸/۱۲/۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سعید طیبی دره شوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
سپاس از اطلاع رسانیتون
بانو
|
Romania
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
یا رب روا مدار که گدا معتبر شود
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
متاسفانه چیدمان وفیلترینگ شورای نگهبان جهت مشارکت بالای انتخابات نمایندگانی باقومیت های مختلف در حوزه های سه گانه این استان انتخاب نموده که متاسفانه باعث تعصب وجهل ونااگاهی وفقر فرهنگی ناشی از محرومیت ها که باعث بوجود آمدن چنین مشکلاتی در جامعه سنتی که ناشی از قدمت تاریخی وچنددستگی مردم دراین استان شد که بازهم مهندسی شد ه ومتاسفانه بودجود آمدن چنین مشکلاتی دراینده خواهیم بود و رجال دولت مردان انتظار هست که قومی و قبیله فکر نکنند وبا احساسات و خواسته های این خطه ویادگار شهدا بازی نکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار