حواشی انتخابات در بویراحمد و دنا
شب قبل از انتخابات و در یک اقدام غیر منتظره با دستور مستقیم استاندار ، وظایف و اختیارات ، فرماندار بویراحمد به معاون سیاسی استاندار تفویض شد که البته با شیطنت برخی کاربران فضای مجازی با عنوان برکناری شاهرخ کناری از فرمانداری بویراحمد منتشر شد!
کد خبر: ۸۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 22 February 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل ارسالی ، شب قبل از انتخابات و در یک اقدام غیر منتظره با دستور مستقیم استاندار ، وظایف و اختیارات ، فرماندار بویراحمد به معاون سیاسی استاندار تفویض شد که البته با شیطنت برخی کاربران فضای مجازی با عنوان برکناری شاهرخ کناری از فرمانداری بویراحمد منتشر شد!
این اقدام استاندار و پیروزی مهدی روشنفکر برخی شائبه ها را بوجود آورد که احتمالا اگر به جای احد جمالی معاون استاندار ، شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد انتخابات را مدیریت می کرد چیزی غیر از آنچه که اعلام شد از صندوق بیرون می آمد!
به نظر می رسد باید به هوشمندی استاندار و معاونش یک نمره عالی برای این اقدام داد اما در مورد شاهرخ کناری به عنوان فرماندار هم باید گفت عملکرد وی در دوره فرمانداری علی رغم جو خاصی که در شهرستان بویراحمد حاکم است ، ضمن تعامل بسیار خوبی که با نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی داشت اما همواره در حرف و عمل خود را نماینده دولت نشان داده بود نه گماشته نماینده مجلس!
اینکه خود استاندار بنابر چه مستندات ، گزارشات و یا تحلیلی این اقدام را انجام داده است در کلام معاون سیاسی استاندار مطرح شده است که گفته است  " فرماندار بویراحمد عزل و برکنار نشده است کار خود را در حال انجام دادن است. بلکه بخاطر حساسیت و با توجه به اینکه نصف جمعیت استان در شهرستان‌های بویراحمد و دنا هستند در حالی که کار ستاد انتخابات استان را انجام می‌دهم آمده ام که به فرماندار بویراحمد کمک کنم تا قضایا روان‌تر انجام شوند و راحت جوابگوی مردم باشیم." اما در واقع باید گفت ، اقدام استاندار در تفویض اختیارات فرماندار ، یک اقدام پیشدستانه در جهت پایین آوردن التهابات معمول در این حوزه انتخابیه همانند ادوار گذشته بوده است.
برای نمونه پخش کلیپی که در آن ادعا شده بود یک صندوق رای با تعرفه در ساعات پس از نیمه شب توسط تعدادی افراد ضبط و شکسته شد اگر فرماندار بویراحمد مدیریت انتخابات را داشت ، بی شک حرف و حدیث های فراوانی در پی داشت در صورتی که اقدام افراد مهاجم به صندوق ، غیرقانونی و ناشی از عدم اطلاع آنان از چگونگی فرایند تحویل صندوق و تعرفه به مسئولین اجرایی در شعب اخذ رای بود ضمن اینکه همه صندوق های رای به همین منوال به حوزه های اخذ رای فرستاده می شود!
در خصوص شاهرخ کناری هم اقدامات قبل از برگزاری انتخابات خصوصا در چینش اعضای هیئت اجرایی انتخابات بسیار مورد پسند همگان بود به گونه ای که برخی از لیدرهای کاندید پیروز فعلی (بیشترین ذهنیت در مورد عملکرد فرماندار را داشتند) در روزهای قبل از انتخابات از رعایت عدالت فرماندار بارها تقدیر کرده بودند و نوید برگزاری انتخابات سالم را می دادند.
به نظر می رسد ارتباط دادن تفویض اختیارات فرماندار بویراحمد به معاون سیاسی و پیروزی مهدی روشنفکر نمی تواند چندان مقبولیت و سندیتی داشته باشد و تاکنون هم بی طرفی فرماندار بویراحمد بنابر درخواست های موکد استاندار از مجریان برای رعایت بی طرفی ، محرز بوده و شاهرخ کناری هم در صورت عدم اقدام استاندار در تفویض اختیاراتش به معاون سیاسی خود ، انتخابات را با همین شیوه به پایان می رساند.
به نظر می رسد نادیده گرفتن اقدامات خوب فرماندار بویراحمد در فرایند طولانی انتخابات نوعی اجحاف باشد و نباید چنین تصور شود که تفویض اختیارات فرماندار به معاون سیاسی استاندار ناشی از بی اعتمادی به فرماندار بوده است بلکه باید آن را یک اقدام هوشمندانه برای جلوگیری از ایجاد شرایط تنش و اقدامات مبتنی بر ذهنیت از طرف برخی هواداران بهانه گیر و جنجالی برخی کاندیداها ، تعبیر و تحلیل کرد.
به هر جهت انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی هم به پایان رسید و با یک اقدام خوب از طرف مجموعه استانداری و فرمانداری بویراحمد ، انتخاباتی که احتمال می رفت با تنش های خطرناکی مواجه شود ، به خوبی و سلامت پایان یافت !
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
قطعا اگر کناری در راس کار بود جای حاج زارع با روشنفکر الان عوض بود با تعداد آرا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
بسیار کار بجا وشایسته ای بود .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
استاندار نشان داد ک بسیار باهوش و کار بلد هستش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
فرماندار قبلی دور قبل باعث شد زارعی پیروز انتخابات بویراحمد باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
اتحاد تامرادی غوغا به پا کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار