مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: فارس با تولید سالیانه ۲۹۰ هزار تن پیاز مقام سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۸۲۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 16 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: سالانه ۶ هزار هکتار از سطح استان به زیر کشت پیاز می‌رود که عملکرد متوسط برداشت پیاز در هر هکتار ۵۰ تن است.

او تصریح کرد: پیاز در مناطق گرمسیری و جنوب فارس مانند لارستان در دو فصل تابستان و پاییز کشت و در ماه‌های دی تا اسفند و همچنین فروردین تا اواخر اردیبهشت ماه برداشت می‌شود.

دهقان ادامه داد: کشت بهاره پیاز در مناطق نیمه گرم از جمله کازرون، مرودشت و داراب از بهمن ماه آغاز و از اواسط بهار برداشت می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه کشت پیاز در مناطق معتدل از اوایل بهار برداشت آن از اواخر بهار تا اوایل تابستان است، افزود: کشت پیاز در مناطق سردسیری از جمله آباده، اقلید و خرم بید از اوایل بهار آغاز و در فصل پاییز برداشت می‌شود.

او ادامه داد: کاشت پیاز طرح استمرار در جنوب فارس از پایان شهریور آغاز شد و تا اواسط مهرماه ادامه دارد و در مناطق سردسیری که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور وجود ندارد، کشت شده و پس از برداشت در انبار نگهداری می‌شود.

برچسب ها: تولید ، پیاز ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار