رئیس گروه بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال خبر داد و افزود: این طرح تا پایان سال ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ 04 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایسنا،کیوان خاصی اظهار کرد: به منظور ریشه کنی بیماری فلج اطفال در کشور، برنامه واکسیناسیون کودکان با قطره خوراکی فلج اطفال همواره در سراسر کشور در حال اجرا است و جهت افزایش اثربخشی بیشتر این واکسن از شهریور ماه سال 1394، یک نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی افزود: به دنبال اجرای این برنامه، نیاز به واکسن در سطح کشور افزایش یافت و به علت عدم تولید واکسن توسط شرکت های تولید کننده، از ابتدای سال 1395 موجودی واکسن در سطح کشور به شدت کاهش یافت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود واکسن در کشور، این برنامه(تزریق واکسن در سن چهارماهگی) متوقف شده و تنها در استان هایی که با افغانستان و پاکستان هم مرز بوده و نیز استان هایی که از این دو کشور که جزو مناطق آلوده ویروس فلج اطفال محسوب می‌شوند مهاجرپذیر هستند، اجرا می‌شد.

وی افزود: در نهایت با پیگیری های مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت واکسن مورد نیاز کشور تامین و از شهریورماه سال گذشته برنامه واکسیناسیون در تمام استان ها اجرا شد.

خاصی تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تکمیل واکسیناسیون کودکانی که در بازه زمانی اول آذر 1394 تا 31 اردیبهشت 1397 متولد شده اند و واکسن برای آنها در سن چهار ماهگی تزریق نشده، کمپین واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال تزریقی از پنجم بهمن ماه امسال در سطح استان اجرا و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار