مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد؛
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران‌اند.
کد خبر: ۸۱۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲ 22 January 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، قباد مبشری، در جمع مدیران آموزش‌وپرورش استان گفت: این نهاد یکی از نهادهایی است که در کمتر از یک ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی(ره) به‌منظور توجه به نیازمندان و بی‌سرپرستان تأسیس و به‌مرورزمان فعالیت‌هایش در زمینه‌های مختلف گسترش یافت.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه یکی از بحث‌های اساسی در کمیته امداد بحث توانمندسازی مددجویان این نهاد است، افزود: در خصوص توانمندسازی خانواده‌ها ما آموزش را برای فرزندان آن‌ها موردتوجه قرار داده و در زمینه‌های پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه دانش آموزان و دانشجویان مددجو را حمایت می‌کنیم.
مبشری با اشاره به اینکه مؤلفه اصلی توانمندسازی بحث فرهنگی است، گفت: در حال حاضر کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 11 هزار دانش‌آموز و دانشجوی تحت حمایت دارد و در زمینه‌های مختلف آن‌ها را پشتیبانی می‌کند.
وی با یادآوری اینکه 43 هزار خانوار با جمعیت 110 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان در سال جاری برخوردار هستند، تصریح کرد: منابع این نهاد کفاف نیازمندی‌های مددجویان تحت حمایت را نمی‌دهد و خواهان همکاری و مشارکت همه نیکوکاران در امر کمک به نیازمندان هستیم.
مبشری بابیان اینکه بخشی از اعتبارات کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی از جمله زکات، صدقات، جشن ها و مناسبت ها و طرح اکرام ایتام است، گفت: ما از فرهنگیان تقاضا داریم که در نه فقط در زمینه‌های مادی بلکه ازلحاظ فکری و معنوی و فرهنگ‌سازی در زمینه جلب و توسعه کمک‌های مردمی یاریگر این نهاد باشند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد به طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد اشاره و بیان کرد: ایتام فرزندانی هستند که ‎از بزرگ‌ترین حامی خویش در دنیای مادی محروم شده‌اند و اینک وظیفه ماست که به‌رسم ارزش‎های انسانی و توصیه‌های دینی،‌ عصای دست آن‌ها باشیم.
وی در خصوص فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد گفت: این‌ها فرزندان خانواده‌هایی هستند که پدر خانواده به دلیل کهولت سن و یا بیماری قادر به تأمین مخارج زندگی نیست.
مبشری با اشاره به اینکه این نهاد از ۱۰ هزار و ۶۷۰ یتیم و فرزند محسنین حمایت می‌کند، گفت: از این تعداد، 5033 نفر دارای حامی و 5637 نفر بدون حامی و چشم‌انتظار حمایت خیران و نیکوکاران هستند.
وی بابیان اینکه 7001 حامی خیر و نیکوکار ایتام و فرزندان محسنین کمیته امداد استان را حمایت می‌کنند، گفت: امیدواریم با توجه به اجرای طرح «هر کارمند یک حامی» در استان بتوانیم از ظرفیت کارکنان رسمی و غیررسمی نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین این نهاد بهره ببریم و شاهد حامی دار شدن تمامی فرزندان یتیم و محسنین کمیته امداد استان باشیم.
 انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار