کد خبر: ۸۱۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ 19 January 2020

مدیرکل جدید بازرسی استان کهگیلوبه و بویراحمد ظهر امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور و برخی مسئولان استانی و محلی معرفی شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا حجت الاسلام سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، بابیان اینکه یکی از پایه های نظام اسلامی عدالت است، گفت: باید تلاش کنیم جایی که به کشور و نظام آسیب وارد می شود جلوی آن را گرفت و یکی از جاهایی که در این زمینه می تواند موثر باشد سازمان بازرسی است.

وی افزود: مدیریت صحیح با نظارت کامل انجام می شود البته باید آبروی افراد حفظ شود و پروژه ها و طرح های اقتصادی متوقف نشوند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد:برخی ها با التماس مسئول می شوند و برخی ها را نیز با التماس مسئول می کنند بنابراین باید چون دشمن قسم خورده را در مقابل خود داریم مسئولان به وظیفه خود درست عمل کنند.

همچنین حسن نگین تاجی، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم نیز گفت: هدف نظارت و بازرسی تشکیل پرونده نیست و محور فعالیت بازرسی، پیشگیری، اصلاح ساختارهای معیوب و ارتقای عملکرد مسئولان است.

وی احیای فرهنگ نظارت پذیری را از اولویت های سازمان بازرسی عنوان کرد و افزود:  باید فرهنگ نظارت پذیری در دستگاه ها، اجرایی شود و ادارات بازرسان را مکمل فعالیت خود بدانند.

نگین تاجی تصریح کرد: صیانت از حقوق عامه از مطالبات جدی مردم است و اصلاح ساختارها و استحکام بخشی باید شکل گیرد و بسترهای فساد در ادارت ازبین رود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برخورد با تغییر کاربری های غیرمجاز، واگذاری های غیرقانونی، تصرف اراضی ملی و مباحث حقوق عامه از دیگر مطالبات مردم است.

نگین تاجی با اشاره به این که ۸۵ درصد از تخلفات مربوط به جهل قانون است، تصریح کرد: آموزش حقوقی در پیشگیری از وقوع جرم در اولویت کار مدیرکل جدید بازرسی استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای حمایت از سرمایه گذاری در استان اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه طی چندماه گذشته از تعطیلی ۲۲ واحد تولیدی استان و اخراج کارگران آن ها با اقدامات خوب و موثر دستگاه قضایی جلوگیری شد.

غلام حسین کرمی، مدیرکل سابق بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: به دنبال مچ گیری نبوده ایم بلکه دنبال پیشگیری بودیم و بیشتر انجام کارهای انجام نشده را پیگیری می کردیم.

وی جهل به قانون، تفویض اختیارهای بی مورد به نیروهای  زیر مجموعه و سوء نیت ها در حیف و میل بیت المال را از جمله تخلفات دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد.

مدیرکل سابق بازرسی کهگیلویه و بویراحمد

کرمی اظهارکرد: ۸۵ درصد تخلفات دستگاه‌های اداری کهگیلویه و بویراحمد به علت جهل به قانون بوده اند.

مدیرکل بازرسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سیاست سازمان بازرسی تشکیل پرونده نیست و بیشتر دنبال خروجی و کیفیت کارها بودیم.

کرمی بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای سرمایه های اجتماعی زیادی از جمله جنگل ها و مناظر و چشم انداز های طبیعی است که متاسفانه مورد طمع زمین خواران استانی و خارج از استان قرار گرفت که بیشتر زیر پوشش قانون انجام می شوند.

مدیرکل جدید بازرسی کهگیلویه و بویراحمد

گفتنی است که در پایان این مراسم از زحمات غلامحسین کرمی، مدیرکل سابق بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر و ابوالفتح ابو الهادی بعنوان مدیرکل جدید بازرسی استان معرفی شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار