رییس بسیج فرهنگیان استان کرمانشاه گفت: از نمایندگان استان می‌خواهیم در خصوص احقاق حق معلمان در بودجه سال ۹۹ در کمسیون برنامه و بودجه مطالبه گری کنند.
کد خبر: ۸۱۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 19 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،قره تپه در خصوص وضعیت معیشتی معلمان در بودجه سال آینده، اظهار داشت: نامه‌ای به نمایندگان استان کرمانشاه نوشته شده با هدف اینکه در بوجه سال 99 توجه ویژ‌ه‌ای به حقوق معلمان داشته و وضعیت معیشت و رفاه معلمان افزایش پیدا کند.

وی افزود: در نامه‌ای که دکتر عباس مطهری، خطاب به نمایندگان مجلس نوشته است و ما نیز بررسی و تصویب آن را از نمایندگان استان کرمانشاه پیگیری کردیم؛ گرچه سازمان برنامه بودجه قائل به افزایش بودجه آموزش و پرورش است، اما برسی لایحه بودجه 99 نشان می‌دهد رشد واقعی این بودجه نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد است و به فرض تحقق آن از آنجه که بخش عظم آن صرف هزینه‌های جاری وزارت خانه از جمله 97 درصد صرف امور رفاه فرهنگیان می‌شود و با توجه به افزایش حقوق کارکنان دولت در سال بعد در عمل با کاهش بودجه فرهنگیان دولت مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: کاهش بودجه آموزش و پرورش باعث حرکت سریعتر در مسیر پولی سازی آموزش و پرورش و کاهش کیفیت مدرسه‌های دولتی در سال 99 خواهد شد و این مساله خلاف اصل 30 قانون اساسی و خواست رهبر معظم انقلاب در خصوص گسترش عدالت آموزشی است.

قره تپه با اشاره به تبعات جبران ناپذیر کاهش حقوق معلمان؛ یادآور شد: ارقام پیشنهادی نه تنها نمی‌تواند تحولی درساختار آموزش و پرورش کشور ایجاد کند بلکه برای حل و فصل مسایل جاری و طرح رتبه بندی معلمان نیز کفایت نمی‌کند و این مهم تبعات جبران ناپذیزی برای نظام آموزش و پرورش کشور به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ امروزه یکی از مشکلات آموزش و پرورش روند بازنشستگی معلمان و چالش کبود معلم است که برای رفع آن باید تصمیم عاجل گرفته شود و برای حل این مساله نیز ظرفیت تربیت و جذب معلم افزایش پیدا کند که از الزامات آن اختصاص بودجه مناسب است.

رییس بسیج فرهنگیان کشور، ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته دولت سعی داشت با افزایش مدرسه‌های غیر دولتی و واگذاری مدرسه‌های دولتی، هزینه‌های آموزش و پرورش را کاهش بدهد که این روند علاوه بر دور شدن از مفاد قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام موجب شکسته شدن حرمت معلمان و کاهش حق الزحمه این قشر فریخته شده است.

وی افزود:برای بهبود این وضعیت پیشنهاداتی نیز ارائه شده، ازجمله: گسترده معافیت مالیاتی معلمان به صورت صد درصد اجرا شود و در این صورت و در کنار آن عدم دریافت حق بیمه از معلمان هم صورت گیرد. با این کار شاهد افزایش حقوق معلمان بدون دستکاری در مقدار بودجه خواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به بندی که در کمسیون آموزش مطرح و تصویب شده است و منتظر تصویب در صحن علنی است خاطرنشان کرد: با اخذ مبلغی از سود شرکت‌های دولتی و بانک‌ها، مثلاً یک درصد و اختصاص آن به آموزش و پرورش بخشی از این کمبود بودجه‌ها را می توان تأمین کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار