کد خبر: ۸۱۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ 17 January 2020
در مواجه با خبر‌های منفی چگونه تاثیرات آن را کنترل کنیم؟

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، برخی موضوعات خبری که بار منفی بیشتری دارند مانند جنگ، فقر، قحطی و بی عدالتی می‌تواند تاثیر زیادی بر افراد جامعه بگذارد، استمرار این اخبار روح و روان مخاطب را می‌آزارد.
پزشکان متخصص اعصاب و روان، روانشناسان و جامعه شناسان از جمله کارشناسانی هستند که می‌توانند به ما در این مواقع کمک کنند.
پزشک متخصص اعصاب و روان بیمارستان استاد محرری شیراز گفت: واکنش‌های استرسی در بانوان و کودکان بیش از مردان است و بانوان جزئیات اخبار منفی را بیشتر به خاطر می‌سپارند.
لیلا رازقیان با بیان اینکه برای کنترل تاثیر روانی اخبار بَد، می‌توان نگرانی‌های خود را با دیگران تقسیم کرد و به این نکته توجه کرد که زندگی انسان‌ها نسبت به قرن‌ها پیش رو به پیشرفت بوده افزود: به دلیل افزایش ارتباطات و نقش رسانه‌ها و فضای مجازی، امروزه از فجایع بیش از گذشته آگاه می‌شویم.
دکتر رازقیان ادامه داد: برای کاهش تاثیر اخبار بَد می‌توان به فعالیت‌های اجتماعی پرداخت و برای موضوعی که برای ما اهمیت دارد و غلبه بر تاثیرات اخبار بد، گام برداشت.
وی با تاکید بر اینکه لازم نیست همه تصاویر مربوط به اخبار بَد مانند ویدیو‌ها را با جزئیات دید اضافه کرد: کودکان توانایی تحلیل اخبار بَد را به درستی ندارند و بهتر است آن‌ها دور از اخبار بَد باشند و به آن‌ها اجازه دنبال کردن تصاویر خشن داده نشود.
رازقیان گفت: باید بدانیم، نگرانی و ناراحتی از اخبار بَد، طبیعی است و ما تنها فردی نیستیم که تحت تاثیر قرار می‌گیریم.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم برای ساعاتی در روز، از اخبار بَد دوری کنیم و به فعالیت‌های مورد علاقه خود بپردازیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار