معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: 
کد خبر: ۸۱۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳ 16 January 2020
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروسه صدور مجوزها طولانی نیست، گفت: برخی به دنبال سرمایه گذاری در مکان های خاص و فاقد شرایط سرمایه گذاری هستند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست ستاد و مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست صمیمی معاون اقتصادی استاندار برگزار شد.

در این نشست مشکلات ۶ واحد تولیدی و سرمایه گذاری از جمله در حوزه گردشگری و شیلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید حشمت الله صمیمی دوست در این نشست اظهار داشت: مقرر شد مدیریت شیلات استان با هماهنگی شرکت آب منطقه ای، دامپزشکی،  نظام مهندسی کشاورزی، نظام مهندسی دامپزشکی، منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست نسبت به تعیین نقاطی از استان که امکان اجرای طرح های شیلات را داشته باشند، اقدام کنند.

معاون اقتصادی استاندار افزود: البته این طرح ها بر اساس سند توسعه استان و برنامه ششم توسعه شناسایی و مشخص شوند تا از این به بعد متقاضیان سرگردان نشوند.

وی تاکید کرد: شیلات ظرف یک ماه آینده نسبت به این مهم اقدام کند.

صمیمی بیان کرد: متاسفانه بعضی از متقاضیان  طرح های شیلات بدون دریافت مجوزات قانونی، عدم رعایت مسائل بهداشتی، عدم وجود فواصل با سایر طرح ها و همچنین عدم توجه به ظرفیت آب رودخانه ها  و چشمه ها ، اقدام به اجرای طرح های شیلات می کنند که در ادامه مسیر  برای خود و سایر طرح های مجاور مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی ابراز کرد: بنابراین این تصمیم ها جهت تدوین سند توسعه شیلات استان و جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی اتخاذ شد.

صمیمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: بعضی ها بدون توجه به طرح های توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی خواستار اجرای طرح های اقتصادی در مکان های خاص می شوند که امکان اجرای چنین طرح هایی در مکان های پیشنهادی به لحاظ مکانی و به لحاظ اقتصادی هیچگونه توجیهی ندارد. 

وی افزود:  در صورت بی توجهی به این تذکرات این طرح ها در آینده با شکست رو به رو می شوند، بنابراین لازم  است چنین افرادی از سوی دستگاه های متولی راهنمایی و توجیه شوند.

معاون اقتصادی استاندار عنوان کرد: بعضی از کسانی که اعلام می کنند صدور مجوزها سال ها به طول می انجامد اکثرا افرادی اند که خواستار اجرای طرح های فاقد شرایط لازم جهت استقرار طرح هستند.

وی افزود: این طرح ها شامل طرح های شیلات اند که در مکان های پیشنهادی اشباع شده و  یا طرح هایی که قرار است در دل جنگل و یا مکان های حفاظت شده و یا مکان هایی که مشکلات زیست محیطی را به همراه خواهند داشت، قرار دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار