آغاز ماجرا از آنجا بود که روز گذشته به نقل از پیج‌های اینستاگرام نزدیک به غلامرضا تاجگردون (نماینده مردم گچساران) تلویحاً نوشتند که اگر وی تأیید صلاحیت نشود، ممکن است گچساران ناآرام شود!
کد خبر: ۸۱۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 15 January 2020

وضعیت مبهم تاجگردون در خصوص صلاحیت شرکت در انتخابات به یکی از موضوعات مهم این روزهای سیاسی استان و کشور شده است ! یکی از نکاتی که این روزها در خصوص رد صلاحیت (آنگونه که برخی اعلام می کنند) مطرح است ، ورود این موضوع به شبکه های اجتماعی است که از این طریق اخبار و پیرامون عدم تایید صلاحیت منتشر می شود . در خبرها آمده بود که برخی از هواداران وی تلویحا از نا آرام شدن گچساران در صورت تایید نشدن صلاحیت وی خبر می دهند این در حالی است که خود تاجگردون پس از انتشار چنین شایعاتی از مردم به خصوص جوانان! خواسته است به قانون احترام بگذارند!
موضوع رد صلاحیت تاجگردون به یکی از مباحث مهم محافل و رسانه های مطرح کشوری هم تبدیل شده است . روزنامه کیهان هم به این موضوه اشاره ای کرده است و با تیتر "وقتی نماینده رد صلاحیت شده، «گانگستربازی» درمی‌آورد!" در این خصوص مطلبی نوشته است!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روزنامه کیهان نوشته است :یک نماینده فعلی مجلس که خبر رد صلاحیتش برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد، طرفداران خود را دعوت به خونسردی کرد!
آغاز ماجرا از آنجا بود که روز گذشته به نقل از پیج‌های اینستاگرام نزدیک به غلامرضا تاجگردون (نماینده مردم گچساران) تلویحاً نوشتند که اگر وی تأیید صلاحیت نشود، ممکن است گچساران ناآرام شود!
از اینرو بود که تاجگردون در پستی اینستاگرامی در واکنش به رد صلاحیت خود نوشت: «تماس‌ها و پیام‌ها متعدد و دلسوزانه از طرف شما برای اینجانب آمده است. امکان پاسخگویی به همه شما عزیزان نیست. این مرحله از بررسی صلاحیت‌ها یکی از مراحل قانونی است و قاعدتاً می‌بایستی این فرآیند طی شود.
 ضمن تشکر فراوان از این همه مهر و محبت، شما خونسردی خودتان را حفظ کنید و بدانید دست خدا بالاتر از همه دستهاست و نمی‌گذارد حقی ضایع شود.»
بخش مهمی از رد صلاحیت‌ها به مسائل مالی نامزدها مربوط است
ناصر ایمانی، فعال و تحلیلگر سیاسی باور دارد که در این دوره انتخابات نباید رد صلاحیت‌ها را صرفاً به دلیل مسائل سیاسی دانست. او در تحلیل شرایط انتخاباتی کنونی کشور گفت: «یک نکته مهم را باید در تأیید صلاحیت‌ها و ردصلاحیت‌ها لحاظ کرد و آن موضوعی است که سخنگوی شورای نگهبان گفته است. بر اساس سخنان آقای کدخدایی ردصلاحیت‌های این دوره به دلایل مالی رخ داده و مسائل سیاسی در میان نبوده است.
 بنابراین صرفاً نباید ردصلاحیت‌های هر دو جبهه سیاسی یعنی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را سیاسی دانست. نمی‌گویم که مطلقاً ردصلاحیت‌های سیاسی در کار نبوده‌اما بخش قابل توجهی از ردصلاحیت‌ها به مسائل مالی نامزدها مربوط است؛ به‌نحوی که برخی از نامزدهای اصلاح‌طلب و اصولگرا پرونده‌هایی دارند یا گزارش‌هایی از آنها به شورای نگهبان رسیده است که تأیید صلاحیتشان را ناممکن کرده است».
ادعای اصلاح‌طلبان درباره رد صلاحیت‌ها معتبر نیست
او درباره رد صلاحیت‌های جبهه اصلاحات هم خاطرنشان کرد: «برخلاف آنچه اصلاح‌طلبان می‌گویند، جبهه اصلاحات با رد صلاحیت‌های بالایی روبه‌رو نشد. و شاید تعداد رد صلاحیت‌های چهره‌های سرشناس آنان به تعداد انگشتان یک دست هم نرسد. مشکل اصلاح‌طلبان این است که اساساً در این دوره همتی برای حضور در انتخابات نداشتند. و کلاً چهره‌های شاخص آنان پا به میدان انتخابات نگذاشتند.
در حقیقت شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی نقش چندانی در نبود چهره‌های شاخص آنها نداشتند؛ هرچند ممکن است برخی از آنها هم در بررسی اعتراض‌ها تأیید شوند اما در صورت تأیید هم فروغ چندانی نخواهند داشت. پس چه همه آنها تأیید صلاحیت می‌شدند یا نمی‌شدند با بحران ارائه لیست انتخاباتی مواجه بودند. از سوی دیگر در این دوره انتخابات تقریباً تعداد رد صلاحیت‌ها در دو جبهه اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برابر بود و اصلاح‌طلبان دست‌ِکم در این دوره نمی‌توانند بگویند که شورای نگهبان زمینه حضور اصولگرایان را فراهم کرد».
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یکی بگی اقای تاج فک میکنی سردار سلیمانی هستی که هرچی ادمه تو شهر بریزن بیرون راهپیمایی کنن
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حاج بهرام تاج گردون ضد خوانین بود اما متاسفانه غلام رضا تاج گردون تفکر "خانی" و فرهنگ منحوس "خان خانی" را در استان کهگیلویه و بویراحمد خان گزیده زنده کرد
نادران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نادران در واکنشی توئیتری منتشر کرد:
«تاجگردون و حسنوند روسای کمیسیون بودجه و انرژی مجلس امروز توانستند با فشار و لابی تایید صلاحیت بگیررند!
این که امروز کوتاه آمدید و چشم بر پرونده های اقتصادی بستید جادوی بودجه و نفت است؟!
جواب جوانان عدم احراز شده را چه می دهید؟»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار