کد خبر: ۸۱۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 15 January 2020
فرماندار چرام بر تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه تمام تا دهه فجر امسال تأکید و گفت:‌ بیش از 10 طرح و واحد صنعتی در شهرستان چرام وجود دارد که در توسعه و پیشرفت اقتصادی این شهرستان نقش به سزایی دارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس از چرام، هادی فتاحی اصل امروز در نشست شورای اداری با تاکید بر رفع موانع طرح های اقتصادی و تکمیل و بهره‌برداری طرح های نیمه تمام برای بهره برداری در دهه فجر امسال،اظهار کرد: بیش از 10 طرح  و  واحد صنعتی در شهرستان چرام وجود دارد که در توسعه و پیشرفت اقتصادی این شهرستان نقش به سزایی دارند.
فرماندار چرام عنوان داشت: طرح تولید شن و ماسه، طرح آب معدنی خیمند، کارخانه آرد ، سیلوی ذخیره گندم، طرح فسفات چرام ، شهرک صنعتی ، کارخانه آسفالت، کارخانه تولید پوشال و چندین طرح دیگر از جمله مهمترین طرح هایی است که برای توسعه شهرستان مورد حمایت و رفع موانع قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه، این طرح ها با ارائه تسهیلات جدید، رفع موانع و معارضات اجتماعی و پرداخت بدهی ها به چرخه تولید و خدمت رسانی بازگشتند  تا در اشتغال زایی و توسعه شهرستان خللی وارد نشود،گفت: یکی از طرح های مهم شهرستان چرام ، طرح فسفات می باشد که اشتغال در نظر گرفته شده برای کارخانه آهک هیدراته درمرحله اول ۱۲۰ نفر  می باشد که با راه اندازی کارخانه های عیارسازی، فرآوری و صنایع وابسته میزان اشتغالزایی مستقیم  چند برابر افزایش خواهد یافت.
وی همچنین گفت: به منظور تسریع در روند طرح معدن فسفات در شهرستان چرام، عمده مطالعات معدنی در استان بر اجرا و عملیاتی شدن این طرح متمرکز شده است.
فرماندار شهرستان چرام  با بیان اینکه، بالغ بر 180میلیارد ریال اعتبار برای اجرای اولیه این طرح اختصاص داده شده است افزود: با برنامه ریزی‌ها و کارشناسی‌های صورت گرفته، معدن فسفات چرام به مرور توسعه پیدا خواهد کرد و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان این منطقه فراهم خواهد شد.
 فتاحی اصل با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی این طرح، بر همکاری و حمایت نهادهای استانی ، ادارات و نهادهای این شهرستان در مراحل مختلف، به ویژه مراحل آغازین این طرح تاکید کرد و افزود: بعد از اجرای فاز اول طرح، که مربوط به بخش آهکی و تولید آهک هیدراته است در فاز‌های بعد طرح معدن فسفات را عملیاتی خواهیم کرد.
وی  با اشاره به اینکه، بخش معدن به دلیل ظرفیت و ذخیره فراوان می تواند نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال این شهرستان ایفا کند گفت: ذخیره معدن فسفات چرام ۸۰ میلیون تن با عیار ۵/۸ تا ۹ درصد است که با بهره برداری اولیه از این معدن برای ۶۰۰ نفر و در دراز مدت یک هزار و ۲۰۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی برای توسعه این صنعت در شهرستان چرام برداشته شده و ما هم برای تحقق این امر تلاش بیشتری خواهیم کرد افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در معدن فسفات شهرستان چرام، از اولویت‌های کاری مسئولان در این شهرستان است.
گفتنی است، عملیات اکتشافی معدن فسفات چرام از سال ۱۳۴۹ آغاز که تا سال ۱۳۷۲ به طول انجامید و پس از آن مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادیِ این طرح، شروع شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار