وقتی صحبت از رقابت باشد بی شک وجود پدیده در آن محتمل و طبیعی است. همیشه در رقابت های هیجان انگیز چه ورزشی چه سیاسی با چنین واژه ای برخورد می کنیم . این روزها رقابتی که بیشتر بر سر زبان ها است یک رقابت نفس گیر سیاسی یعنی انتخابات است که تقریبا در هر دوره با پدیده های انتخاباتی مواجه بوده ایم.
کد خبر: ۸۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ 14 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وقتی صحبت از رقابت باشد بی شک وجود پدیده در آن محتمل و طبیعی است. همیشه در رقابت های هیجان انگیز چه ورزشی چه سیاسی با چنین واژه ای برخورد می کنیم . این روزها رقابتی که بیشتر بر سر زبان ها است یک رقابت نفس گیر سیاسی یعنی انتخابات است که تقریبا در هر دوره آن با پدیده های انتخاباتی مواجه بوده ایم.
با اعلام نتایج صلاحیت های داوطلبین چهره های برتر و تاثیرگذار بر انتخابات پیش رو کم کم در حال نمایان شدن هستند اما در این بین و در جبهه اصولگرایی بویراحمد و دنا برخی اتفاقات ریز و درشت رخ داد که مجموع این اتفاقات باعث یک دگرگونی کامل در خروجی نهایی آن شده است.
در روزهای پایانی ثبت نام از داوطلبین اعلام شد که ستار هدایت خواه چهره برجسته اصولگرایان بویراحمد و دنا راهی تهران شده است و قطعا در این انتخابات به عنوان کاندیدا در بویراحمد و دنا نخواهد بود چیزی که در ابتدا سر و صدای زیادی در محافل سیاسی داشت اما نکته ای بسیار عجیب تر زمانی بود که در روز آخر ثبت نام اعلام شد گزینه نهایی چیزی غیر از آن است که همه تصور می کردند!
در روز آخر شکرالله امامی ، دهراب پور و یکی دیگر از چهره های اصول گرا به صورت غیر منتظره وارد ستاد انتخابات شدند و ضمن اقدام به ثبت نام ، از طرف شکرالله امامی پرده از یک تصمیم غیر منتظره هم برداشته شد!
امامی در گفتگوی خبری با رسانه ها پس از ثبت نام گفته بود که بر خلاف انتظار آن ها نادر منتظریان به عنوان گزینه نهایی اصولگرایان پس از هدایت خواه معرفی شده است که آن ها هم بدون پذیرش این موضوع اقدام به ثبت نام کرده اند!
اما امامی به نکته ای هم اشاره کرد که اولین سیگنال مثبت برای پذیرش نظر مجمع بود . وی گفته ای با این مضمون داشت که ثبت نام ما به معنی نپذیرفتن نظر مجمع نیست و انشاالله در صورت توافق نیروهای اصولگرا ، وی و دیگران حتما به نظر جمع احترام خواهند گذاشت. به هر جهت موعد ثبت نام تمام شد و کم کم وضعیت شفاف تر شد و نهایتا نادر منتظریان خودی نشان داد و برنامه ریزی ها را شروع کرد و خیلی زود به چهره اصلی اصولگرایان برای انتخابات پیش رو تبدیل شد.
اما یک نکته برای پیش رفتن کار منتظریان بسیار مهم بوده و هست و آن هم حمایت لیدرهای تاثیرگذار این جریان است چیزی که به نظر می رسد ستار هدایت خواه مسئولیت آن را پذیرفته است و گاه گاهی با حضور و یا نطق خود در جلسات بر آن صحه می گذارد.
روز گذشته هم خبری منتشر شد که بر اساس آن اعلام شد "نشست هم اندیشی معتمدین و ریش سفیدان بخش مرکزی شهرستان بویراحمد با کاندیدای نهایی جریان انقلاب اسلامی شهرستان های بویراحمد و دنا با حضور بزرگان این جریان در حسینیه الزهرا (س) یاسوج برگزار شد که در این نشست باز هم حضور ستار هدایت خواه بر وزن آن افزود!
در بخش هایی از این نشست هدایتخواه گفت : ما باید بحث تشکیل مجلس را در این میدان بنویسیم و محدود به یک استان نبینیم و در راه نبرد تمدنی خودمان ببینیم که می خواهیم چه نماینده ای انتخاب بکنیم، این نماینده شایستگی و صلاحیت را دارد، و در این صحنه راه را می بیند و آمادگی این را دارد که به عنوان نماینده تراز جمهوری اسلامی و بازوی رهبری گوش به فرمان انجام وظیفه بکند.
ستار هدایت خواه گفت؛بنده براساس آن تکلیفی که داشتم به عنوان رئیس شورای انقلاب براساس سازو کاری که داریم و خدا هم کمک کرد، در میان این کاندیداها قطعا “اصلح برادر عزیزمان حاج نادر منتظریان” است، یعنی ما صرفا نگاه تشکیلاتی که داریم حمایت نمی کنیم، اما براساس واقعیت مقایسه بین کاندیداهای موجود است، این نگاه را داریم و با این سازوکار به اینجا رسید و انتظار داریم دوستان با اون نگاهی که شهید حاج قاسم سلیمانی داشت، قاسم سلیمانی که شب ها در شام و عراق برای دفاع از ما می جنگید نه اینکه ما بخواهیم زندگی راحت خودمان را داشته باشیم و بعد هم بگوییم در جبهه حق هستیم نه عزیزان “در جبهه حق بودن سختی و مشقت دارد” به همین خاطر خدا در” قرآن کریم” بعد از اینکه می گوید همدیگر را به یکدیگر سفارش کنید ” وتواصوا بالحق می گوید وتواصوا بالصبر”
وی در ادامه می گوید : حق روی ،حق خواهی ،حق پویی ،صبر و استقامت می خواهد سختی و مشقت دارد، باید تلاشمان را مضاعف بکنیم و هرچه از دستمان بر می آید در چهار چوب موازین شرعی و قانونی و اخلاقی باید تلاش بکنیم و معرفی بکینم و اطلاع رسانی بکنیم صحبت و گفت وگو بکنیم مسئولیت خودتان را تعریف بکنید.
با در نظر گرفتن اتفاقات خوبی که به صورت مرحله به مرحله برای نادر منتظریان پیش می رود به نظر می رسد وی در حال رسیدن به گزینه مطرح و موثر انتخابات در این دوره است و اگر آنگونه که شکر الله امامی وعده داده است خود و دیگر اصولگرایان به نظر مجمع که مطمئنا متاثر از نظر ستار هدایتخواه است پایبند باشند ، بی شک نادر منتظریان پدیده انتخابات در بویراحمد و دنا خواهد بود.
ضمن اینکه باید گفت با پیشرفت های محسوس منتظریان ، از سبد رای دیگر اصولگرایان به شدت کاسته خواهد شد و اگر دیگر اصولگرایان به منتظریان نپیوندند احتمال موفقیت در پایان رقابت ها برای آنان چندان روشن نخواهد بود چرا که موفقیت اصولگرایان در جریانی عمل کردن آن ها خواهد بود نه تکیه بر قومیت و مسائل دیگر!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
رای ما حاج نادر منتظریان
مصلحت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آغا هر کسی برای خدمت در جایی مفید به نظام است به نظر بنده که از حوزه انتخابی گچساران نیستم مصلحت مردم و تاج گردون در این است که تاج گردون نماینده گچساران نباشد و در استان دیگر نماینده شود یا وزیر شود چون متاسفانه خودش در گچساران مغرور شده که یاد خان های زمان شاه "وخیر" باشد و هم طرفداران او از تاج گردون سوءاستفاده کردند شما مدیرکل آموزش و پرورش استان را ببینید که دست چپ و راست خود را بلد نیست 8 سال مدیر کل آموزش و پرورش استان است ایشون انگاری مدیر کل نهضت سوادآموزی است!!! نظام تعلیم و تربیت استان را به قهقرا برد و بقیه افراد هم همینطور از تاج گردون سوء استفاده کردند بگو حداقل خودتان کنار روید و اداره ای دیگر پست بگیرید بنابراین به مصلحت استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که تاج گردون یکی نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی باشد اصلا تاج گردون نظام خان خانی زمان شاه خائن را در استان کهگیلویه و بویراحمد زنده کرد بنابراین ما شورای محترم نگهبان می خواهیم ایشان را برای استانی دیگر تایید صلاحیت کند مردم مظلوم و خان گزیده کچساران گناه دارند که باز هم یک قلدر برای آنها تعیین تکلیف کند.
واقع بین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعا مصلحت درست گفته حاج بهرام تاج گردون ضد خوانین بود اما متاسفانه غلام رضا تاج گردون تفکر "خانی" و فرهنگ منحوس "خان خانی" را در استان کهگیلویه و بویراحمد خان گزیده زنده کرد
نادران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نادران در واکنشی توئیتری منتشر کرد:
«تاجگردون و حسنوند روسای کمیسیون بودجه و انرژی مجلس امروز توانستند با فشار و لابی تایید صلاحیت بگیررند!
این که امروز کوتاه آمدید و چشم بر پرونده های اقتصادی بستید جادوی بودجه و نفت است؟!
جواب جوانان عدم احراز شده را چه می دهید؟»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار