کد خبر: ۸۱۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶ 13 January 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد دنیای اقتصاد نوشت : نتایج احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم دیروز اعلام شد؛ نتایجی که نام بسیاری از چهره‌های سرشناس سیاسی را در زمره رد صلاحیت شدگان نشانده است. از سوی دیگر بررسی‌های آماری تعداد تایید و ردصلاحیت شدگان به تفکیک استان‌های کشور نشان می‌دهد که آمار رد صلاحیت‌ها در برخی استان‌ها به مرز ۷۰ درصد هم رسیده و در یکی از استان‌ها از این مرز نیز عبور کرده است.
بر مبنای آنچه ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است، استان البرز با رد صلاحیت ۷۱ درصد از نامزدهای انتخاباتی، رکورددار بیشترین رد صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات پارلمان است. پس از آن استان کرمانشاه با ۶۹ درصد، در رتبه دوم بیشترین رد صلاحیت شدگان به نسبت مجموع نامزدهای ثبت نام شده در رقابت انتخاباتی مجلس یازدهم قرار گرفته است. رتبه سوم کمترین میزان تایید صلاحیت در میان استان‌ها نیز به استان هرمزگان تعلق می‌گیرد که ۵۹ درصد نامزدهایش ردصلاحیت شده‌اند.
رکوردداران تایید صلاحیت
از سوی دیگر، آمار احراز صلاحیت‌ها در کشور حاکی از آن است که استان‌های همدان با ۶۹ درصد، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان رضوی با ۶۶ درصد و خراسان شمالی با ۶۴ درصد، به ترتیب بیشترین آمار تایید صلاحیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.بر اساس اعلام شورای نگهبان  آن عده از داوطلبان نمایندگی مجلس که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته است، می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند. بر مبنای این اطلاعیه، داوطلبان مزبور می‌توانند جهت ارائه شکایت خود ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ۲۲ دی ماه تا ۲۶دی ماه از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه یا در تهران مراجعه کنند و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل دهند.
چهره‌های شاخص تایید شده
با این همه و بر اساس آنچه خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند، بسیاری از چهره‌های شاخص اصلاح طلب نتوانستند مهر تایید صلاحیت را از شورای نگهبان دریافت کنند. البته از میان چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب تائید صلاحیت شده می‌توان به مجید انصاری، مسعود پزشکیان، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، احمد مازنی و پروانه مافی اشاره کرد. همچنین علیرضا رحیمی، سیدفرید موسوی، فریده اولادقباد و ابوالفضل سروش ازجمله نمایندگان فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی هستند که بر اساس گزارش خبرگزاری فارس توانسته‌اند از سد شورای نگهبان بگذرند و تایید صلاحیت بگیرند.در جریان رقیب یعنی اصولگرایان نیز نام محمدباقر قالیباف، الیاس نادران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، مجتبی ذوالنوری، الهه راستگو، حمید رسایی، محمد عباسی، علیرضا زاکانی و احمد امیرآبادی فراهانی دیده می‌شود.
ردصلاحیت شده‌های معروف
از میان نمایندگان فعلی تهران در مجلس شورای اسلامی علی مطهری، محمود صادقی، محمدرضا تابش، بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، طیبه سیاووشی، غلامرضا حیدری، محمدعلی وکیلی و مهدی شیخ از سوی هیات نظارت شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند. همچنین نام حمیده‌ زرآبادی نماینده قزوین، جلیل رحیم‌آبادی نماینده تایباد، علی ساری نماینده اهواز، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری و ابوالفضل موسوی نماینده یزد، ازجمله رد صلاحیت شدگان هستند. همچنین فاطمه راکعی و شهیندخت مولاوردی از زنان فعال اصلاح‌طلب هستند که نتوانستند تایید صلاحیت بگیرند. در میان اصولگرایان مجلس دهم نیز محمدعلی پورمختار، محسن کوهکن، سیدحسین نقوی حسینی، نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب و حسین مقصودی چهره‌هایی هستند که رد صلاحیت شده‌اند.
کهگیلویه و بویراحمد جز  رکوردداران تایید صلاحیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار