عده ای معتقدند فضای مجازی و رسانه گریزی ، چالش بزرگ موحد پس از انتخابات در صورت پیروزی وی است که اگر موحد و اطرافیانش از هم اکنون نتوانند فکری برای مدیریت آن کنند ، باید گفت : موحد چه پیروز انتخابات شود چه نشود در هر دو صورت بازنده خواهد بود .
کد خبر: ۸۱۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ 10 January 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بی شک فضای مجازی این روزها قدرت بلامنازع در عرصه انتشار و تاثیرگذاری خبری (شایعات و واقعیات) است هر چند به دلیل مخشوش بودن منابع ، بسیاری از این اخبار قابل اتکا و یا حتی پیگیری نیست که البته تشخیص آن نیاز به داشتن کمی اطلاعات از چگونگی تشخیص صحت خبر است.
برخی خبرهای کذب در فضای مجازی متناسب با اهدافی خاص طراحی می شوند که بیشتر برای ایجاد نا امنی روانی و یا تاثیرگذاری بر افراد ، جریان ها و یا حتی دولت ها است و البته واکنش رسمی به اینگونه خبرهای کذب و مغرضانه غیررسمی و بدون منبع خود عاملی برای رسمیت بخشیدن به آن است .
این روزها شایعات رد صلاحیت برخی از داوطلبین به شدت در فضای مجازی رد و بدل می شود که با توجه به عدم توانایی دسترسی غیرقانونی به تصمیمات شورای نگهبان در خصوص صلاحیت داوطلبین ، باید گفت عمده این اخبار (شایعات) منبع قانونی ندارد و پاسخ دادن به آنها نشانه ای از بی تجربگی افراد نسبت به فضای مجازی است مانند آنچه که امروز به نقل از سید محمد موحد در برخی رسانه های محلی منتشر شد!
شب گذشته سید محمد موحد در شهر چرام متینگی انتخاباتی داشت که پس از آن در فضای مجازی شایعه شد که موحد با ناراحتی و به سرعت این شهر را ترک کرده است ! و این دلیلی بر خبردار شدن از رد صلاحیت خود بوده است ! خبری که با توجه به سخنان مسئول دفتر نمایندگی شورای نگهبان (توضیح مسئول دفتر شورای نگهبان در خصوص شایعه رد صلاحیت برخی داوطلبان / تاریخ قطعی اعلام نظر شورای نگهبان به فرمانداری ها ) مبنی بر اعلام نتایج در روز یکشنبه 22 دی ماه به فرمانداری ها نمی تواند صحت داشته باشد اما دستپاچگی موحد و انتشار بیانیه از طرف وی ، مردم را به صورت خبر رسمی متوجه احتمال رد صلاحیتش حساس می کند! که این اقدام نشانه ای از عدم توجه موحد و اطرافیانش به توانایی ها و مخاطرات فضای مجازی است.
آزمون موحد در مواجهه با فضای مجازی
 
سایت های محلی در این خصوص نوشته اند : "در بخشی از این بیانیه ، موحد از حامیان خود خواسته تا بااخلاق محوری به فعالیت های خود ادامه دهند .
درادامه بیانیه آمده است:  
استقبال بی نظیر از آقای موحد در شهرستان های مختلف و ریزش نیروهای رقیب و حمایت لیدرهای جریان های مختلف از آقای موحد سبب شد بد اخلاقی های انتخاباتی از طرف گروهی که سابقه آن ها مشخص است انجام گیرد و دست به شایعه سازی بزنند .
هواداران جناب آقای موحد با رعایت اخلاق و احترام سایر نامزدها همچنان به فعالیت خود ادامه داده و به صبح قریب امیدوار باشند."
هر چند با نگاهی به متن بیانیه می توان به شتابزدگی و بی تجربگی محض در تنظیم آن اشاره کرد !(قسمت های برجسته در متن بیانیه) اما نکته ای دیگر اینکه سید محمد موحد و طرفدارانش از هم اکنون فرض را بر پیروزی وی در انتخابات بگذارند! بنابراین باید بدانند که این روزها تولید محتوا و سرعت انتشار آن با زمانی که وی آخرین بار نماینده بود به شدت متفاوت است و دیگر نمی توان با تمجیدهای دهن به دهن و داستانسرایی با مردم برخورد کرد به گونه ای که بسیاری از مدیران و نمایندگان تواناتر از موحد هم نتوانسته اند پاسخگوی انتقادات در این فضا باشند.
عده ای معتقدند فضای مجازی و رسانه گریزی ، چالش بزرگ موحد پس از انتخابات در صورت پیروزی وی است که اگر موحد و اطرافیانش از هم اکنون نتوانند فکری برای مدیریت آن کنند ، باید گفت : موحد چه پیروز انتخابات شود چه نشود در هر دو صورت بازنده خواهد بود .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
اگر جناب مهندس هاشمی پور مناطق "تشان و بیدبلند و جایزان" را که مردم آنها همه اصالتا بهمئی هستند به شهرستان بهمئی ملحق کند پیروز انتخابات مجلس در 2 (دوم اسفند 98) می باشد و یا هرکس از کاندیداهای کهگیلویه بزرگ این قول را دهد که این قسمتهای جدا شده از بهمئی را به شهرستان بهمئی الحاق کند و برگرداند پیروز انتخابات مجلس در کهگیلویه است و ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار