حجت الاسلام خرم روز ادامه داد : به استناد ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی روند بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت مرکز هر استان تحت عنوان جدول زمان بندی در حال طی شدن است.
کد خبر: ۸۱۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 09 January 2020
با نزدیک شدن به موعد اعلام نظر شورای نگهبان ، برخی شایعات فضای مجازی از رد صلاحیت برخی داوطلبین شاخص در سه حوزه انتخابیه حکایت دارد که مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام خرم روز گفت : مجموع قوانین و قانون اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی وظایفی را برای همه دست اندرکاران انتخابات مشخص کرده است.
وی افزود : از جمله کسانی که ملزم به رعایت قانون هستند داوطلبینی هستند که با ثبت نام خود بخشی از روند انتخابات را طی کرده اند.
حجت الاسلام خرم روز ادامه داد : به استناد ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی روند بررسی صلاحیت ها در هیئت نظارت مرکز هر استان  تحت عنوان جدول زمان بندی در حال طی شدن است.
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد افزود : انتظار می رود نامزدها و داوطلبین مر قانون را رعایت کنند . تبلیغات زودهنگام  و زودرس خلاف قانون و تخلف از قانون است.
وی خطاب به طرفداران داوطلبین هم گفت : لازم است اخلاق انتخاباتی و رعایت حرمت دیگر کاندیداها در فضای مجازی و تریبون ها ، حیثیت افراد را بدون دلیل لکه دار نکنند ، تهمت نزنند ، شایعه پراکنی نکنند و برای نامزدها هزینه مضاعف ایجاد نکنند.
خرم روز افزود : دفتر نظارت شورای نگهبان در کهگیلویه و بویراحمد ، طبق تبصره 2 ماده 52 قانون انتخابات نظر هیئت مرکز در خصوص بررسی صلاحیت ها را اخذ کرده و پس از صورتجلسه بر اساس جدول زمانبندی نهایتا در روز یکشنبه به فرمانداری ها اعلام خواهد شد.
حجت الاسلام خرم روز در خصوص شایعات رد صلاحیت برخی نامزدها در فضای مجازی ، سایت ها و گفتگوهایی که بین مردم رد و بدل می شود گفت : این شایعات هیچگونه سندیتی ندارد و انشاالله نظر شورای نظارت مرکز را در دتاریخ مقرر به فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه اعلام خواهیم کرد.
 وی در پایان گفت : مجموعه ، مدیران ، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی موظف به تشکیل پرونده برای متخلفان انتخاباتی هستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محرم اسرار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
کاملا درست است اولا چطور شایعه به وقوع می پیوندد شایعه همان اخبار غیر رسمی است که از درون (آن نهاد یا سازمان و ...) به بیرون درج می شود بنابراین باید آن عوامل درونی شناسایی و برخورد شود شما خود شناسایی و به مقامات مسئول معرفی کنید تا طبق قانون برخورد شود شما فقط بلدید بگویید با مردم برخورد می شود نه آغا عامل شایعه از درون همان ارگان یا نهاد مربوطه است ... بنابراین باید با رسانه ها که چشم مردم هست همکاری شود اولا طبق قانون باید دیروز جمعه 20 دی ماه اطلاع رسانی می شد به هر حال هم مردم حق دارند که مطلع شوند و از این استرس که خود عوامل داخلی بر آنها وارد کردند بیرون آیند هم گناه دارند که اینهمه آنها را معطل کنید در ضمن سینه چاک این سخن هم هستیم که می گوییم مردم محرم اسرارند در همین مسئله بنزین گوش فلک کر شده بود که چرا مردم را نامحرم می دانید....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار