کد خبر: ۸۰۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲ 24 December 2019
شهر مادوان در ۵ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر ۵۰ هزار نفر به عنوان مهاجرپذیرترین شهر ایران هنوز شبکه فاضلاب ندارد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم از یاسوج، در 5 کیلومتری مرکز کهگیلویه و بویراحمد شهری با نام « مادوان» با هدف ارائه خدمات بهتر و بیشتر به حاشیه نشینان ایجاد شده که بعد از سال‌ها از اجرای شبکه فاضلاب در شهرها، هنوز از این پروژه در این شهر خبری نیست.
طبق اعلام دستگاه‌ها و متولیان آمار و برنامه ریزی روزانه شاهد افزایش جمعیت در حاشیه شهر یاسوج از جمله مادوان هستیم، افزایش جمعیتی که روند خدمات رسانی به مردم را با مشکل روبه‌رو کرده است.
خبری از خدمات رفاهی نسبی در مادوان از جمله فضای سبز، فضای آموزشی و ورزشی به اندازه کافی، مجتمع‌ و کانون‌های فرهنگی، سینما و ...نیست و شهرداری نیز به دلیل نبود درآمد پایدار و عدم کمک‌های چشمگیر دولتی‌ها با وجود خدمات شبانه روزی نمی‌تواند جوابگوی این حجم خدمات لازم به مردمی باشد که روزانه بر تعداد آنان اضافه می‌شود.
نبود شبکه فاضلاب در شهر مادوان به یک مشکل حاد تبدیل شده به گونه‌ای که فاضلاب در خیابان‌های تنگ و تاریک این منطقه به راه می‌افتد و هر لحظه امکان بیمار شدن کودکان ساکن در این منطقه است.
انجام فاز اول  مطالعات اجرای فاضلاب شهر  مادوان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بازدید انجام شده از مادوان به همراه معاون فنی  و مهندسی این شرکت گفت: هدف از این بازدید آشنایی با روند خدمات رسانی آبفای مادوان و پیگیری مشکلات پیش روی پروژه‌های بوده است.
فیض اله پاسره شهر مادوان را از  جمله شهرهای مهاجرپذیر استان دانست و افزود: توسعه نامتوازن در این شهر، توسعه زیرساخت‌ها را با  مشکلاتی روبه‌رو کرده است.
وی با بیان اینکه باید برنامه ریزی‌های مدون برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های آبرسانی مادوان و مناطقه حاشیه‌ آن صورت گیرد، ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی مادون اجرای طرح  فاضلاببوده که هم اکنون فاز اول مطالعات آن انجام شده و امیدواریم با نهایی کردن مطالعات،  شاهد اجرای این طرح باشیم تا اهالی  مادوان از منافع آن بهره ببرند.
پاسره اصلاح  شبکه فرسوده و توسعه شبکه آب  در مادوان را از دیگر نیازهای این شهر دانست و گفت: طرح تامین آب شهر مادوان  نیز به جد در حال پیگیری است که امیدواریم با همکاری مردم و مسولان امر این مهم نیز هرچه سریع تر محقق شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۵
از اینها بدتر فسادی است که به همراه مهاجران وارد شهر شده و داره شهر را به اتش میکشه با بیماری ایدزش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار