۸۰ فعال صنعت حمل و نقل دماوند تجلیل شدند

۸۰ فعال صنعت حمل و نقل شهر دماوند طی آیینی با حضور مسئولان شهری و شهرستانی در فرهنگسرای کوثر این شهر با اهدا لوح قدردانی شدند.
کد خبر: ۸۰۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، علی شیوا، معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند روز یکشنبه در این مراسم  حمل و نقل را یکی از تاثیرگذارترین حوزه‌ها در سطح شهر دانست و اظهار داشت: دوشاخص مهم در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شهری برای داشتن شهری خوب حائز اهمیت است که این شاخص ها شامل امنیت و امکانات و سیستم حمل و نقل عمومی مناسب است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند فعالان حوزه حمل و نقل را قشر مظلوم جامعه دانست و گفت: کوچکترین افزایش قیمت در خدمات این قشر، به چشم می‌آید چراکه مخاطبان بهره بردار از این خدمات عمدتا افراد کم برخوردار جامعه هستند.

راه‌اندازی کارت‌های شهروندی و اجرای طرح پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در دستور کار است

شهردار دماوند همچنین ضمن گرامیداشت روز ۲۶ آذر( روز حمل و نقل) اظهار داشت: حوزه حمل و نقل یک حوزه مهم، اساسی و کاربردی است و باید در شهر بیش از پیش به آن توجه شود که در این راستا شهرداری دماوند با تشکیل سازمان حمل و نقل و اختصاص بودجه، در توسعه این بخش می کوشید.

عباس صفری ادامه داد: ایستگاه های تاکسی و تاکسی ها از جمله مواردی هستند که در هویت بخشی به شهر نقش بسزایی ایفا می کنند چراکه اگر پایانه های مسافربری و تاکسی ها در شهر فعال و موثر باشند، دیگر بخش ها به ویژه در حوزه حمل و نقل نیز موفق خواهد بود.

شهردار دماوند با اشاره به توسعه و تقویت زیرساخت های بخش حمل و نقل توسط این نهاد شهری در سطح شهر، گفت: یکی از اقدامات شهرداری در این بخش، ایجاد ایستگاه تاکسی در میدان ۱۷ شهریور و کاهش بار ترافیک در اطراف میدان به دلیل استقرار تاکسی ها بود که می توان یک اقدام ارزشمند دانست.

صفری اجرای طرح پایش تصویری با هدف افزایش سطح ایمنی و کنترل ترافیک شهر را از دیگر اقدامات دانست و بیان داشت: درنظر داریم در راستای عدالت اجتماعی این طرح را در سطح شهر ارتقا دهیم و نظارت بیشتری بر کنترل ترافیک، پارکهای دوبل، مسافربرهای شخصی و دیگر تخلفات داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز با افزایش آلودگی هوای تهران مواجه هستیم، آب و هوای خوب شهر دماوند برای همه ما یک نعمت است که اگر به مسئله ترافیک و محیط زیست شهری توجه نکنیم، در این شهر نیز شاهد آلودگی خواهیم بود.

این مقام مسئول خطاب به فعالان حوزه حمل و نقل نیز گفت: شما فقط وظیفه حمل و نقل مسافر را بر عهده ندارید بلکه بر هویت بخشی به شهر نیز موثر هستید این امر نقش بسزایی بر توسعه پایدار دارد.

شهردار دماوند افزود: هدف ما ایجاد اتحاد در حوزه حمل و نقل و شهرداری است و اگر این مهم بیش از پیش محقق شود، بسیاری از مشکلات و مطالبات نیز برطرف خواهد شد.

صفری همچنین در پایان از راه اندازی سامانه کیف الکترونیک شهروندی یا کارت شهروندی با هدف توسعه خدمات الکترونیک در حوزه حمل و نقل شهری دماوند خبر داد و گفت: یکی از اولویت های سازمان حمل و نقل پرداخت الکترونیک کرایه تاکسی در سطح شهر است که علاوه بر آمار دقیق حساب و کتاب درآمد هر دستگاه تاکسی برای بهره بردار مربوطه، نگرانی های مربوط به همراه داشتن پول خرد برای پرداخت کرایه هم برای مسافرین و هم برای رانندگان حذف می شود.

حمیدرضا غلامرضازاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری دماوند نیز در این مراسم با اشاره به اجرای سامانه کیف الکترونیک شهروندی در دماوند، اظهار داشت: این سامانه یکی از ابزارهای مهم مدیریت پرداخت های خرد می باشد که به جهت یکپارچه سازی سیستم های پرداخت و ایجاد درآمد پایدار شهری محقق می شود.

وی با بیان اینکه این مهم در دستور کار است، ادامه داد: در این طراحی تعداد خودروهای عمومی لحاظ شده و دارای مزایایی همچون مدیریت پرداخت خرد به ویژه برای تاکسیداران و اجحاف حق مسافر و راننده، کارت اعتباری خرید اقساطی کالا، کارت شناسایی محدوده های مجاز مانند سرویس مدارس و قابلیت اتصال به سامانه مدیریت بحران شهری جهت هدایت اتوماتیک ترافیک و همچین امکان افزایش نرخ پرداخت براساس متغییرهای مانند بارندگی ترافیکی و ساعت کاری را فراهم می کند.  

این مسئول همچنین تعداد پروانه های صادر و تمدید شده سوخت دیزل مبتنی بر پیمایش را ۵۱۷ خودرو اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۱۶۹ پروانه منقضی شده که مالکان خودرو جهت تمدید می بایست به شهرداری و سازمان حمل و نقل مراجعه نمایند.

غلامرضازاده همچنین در خصوص ساماندهی سرویس های مدارس (سامانه سپند) از سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: هم اکنون ۱۹۴ خودرو در این سامانه ثبت نام نموده که از این تعداد، ۱۳۵ خودرو مجوز فعالیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار