کد خبر: ۸۰۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ 02 December 2019
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان استان امسال از خرید تضمینی محصول ذرت به دلیل پایین بودن نرخ تعیین شده استقبال نکردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، عیسی راستین نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح خرید تضمینی محصول ذرت در اوایل آبان امسال در کهگیلویه و بویراحمد به نرخ یکهزار و ۲۰۰ تومان آغاز شده ولی هنوز کشاورزان محصول خود را برای فروش عرضه نکرده اند.
وی بیان کرد: کشاورزان محصولات تولیدی ذرت خود را به قیمت هر کیلوگرم یکهزار و ۵۵۰ تومان در بازار آزاد به فروش می رسانند که ۴۰۰ هکتار آن ذرت علوفه ای بوده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تاکنون کار برداشت ذرت دانه ای در ۴۰۰ هکتار از مزارع استان انجام شده است و در هر هکتار هشت تا ۹ تن محصول برداشت شده است.
وی گفت:  امسال برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه ای در سه هزار و ۸۰۰ هکتار از مزارع مناطق گرمسیری این استان انجام می شود.
وی ابراز داشت:شهرستان‌های گچساران، باشت، بهمئی، چرام و کهگیلویه مهمترین مناطق کشت ذرت در کهگیلویه و بویراحمد هستند.
راستین نسب تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی گذشته میزان کشت محصول ذرت استان نسبت به پارسال افزایش چشمگیری یافته است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پارسال ۲ هزار و۷۰۰ هکتار از مزارع استان زیر کشت ذرت رفته بود.
راستین نسب با اشاره به نیاز کشور به ذرت برای تأمین خوراک دام و طیور ابراز داشت: قرار دادن زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی، خرید تضمینی، توزیع بذر و کود از حمایت‌های جهاد کشاورزی از ذرت کاران در کهگیلویه و بویراحمد است.
سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار