امام جمعه کبگیان:امربه ورزش امربه معروف ونظیرچنین تجمعاتی باتجدیدخاطرات گذشته حکم صله رحم راداراست!
کد خبر: ۸۰۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ 30 November 2019

حضور روحانیون به خصوص ائمه جمعه در بطن زندگی جامعه و نشست و برخاست با همه گروه های اجتماع از جمله نکات کلیدی در موفقیت یک عالم و مبلغ دینی است که می تواند اثرگذاری زیادی در ترویج فرهنگ اجتماعی زندگی کردن مبتنی بر دستورات دین داشته باشد.
بارها از سبک زندگی روحانیون شنیده ایم و اینکه برخی از این روحانیون سعی می کنند به فرهنگ ها و باورهای مردم احترام بگذارند همانگونه که دین اسلام در بدو ورودش به سرزمین های دیگر با فرهنگ های مثبت آن ممالک برخورد قهرآمیز نکرد. 
بی شک مردم از پذیرش روحانیونی که به آن ها احترام می گذارند و در کنار آن ها زندگی می کنند و یا اینکه در شادی ها و غم هایشان کنارشان باشند سر باز نمی زنند. 
یک دوره مسابقه در برخی رشته های بازی های بومی در منطقه کبگیان برگزار شد که امام جمعه این شهر ضمن حضور به عنوان شرکت کننده توانست رتبه اول در مسابقات دان پلان (کلکله برد)را هم کسب کند. 
 
امام جمعه ای که قهرمان مسابقات محلی شد

 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب امام جمعه کبگیان که در مسابقات بومی محلی و در رشته دال پلان قهرمان شد در خصوص این مسابقات گفت : حضور مسئولان درزمینه های متعدد،کنار کوچک وبزرگ هرمنطقه خوشبینی عمومی ایجاد می کند و رغبت مردم برای حل وفصل مشکلات رادرفضایی مفرح وعامیانه ایجاد می کند.
حجت الاسلام وحدانی فر تصریح کرد:امربه ورزش امر به معروف و نظیر چنین تجمعاتی با تجدیدخاطرات گذشته حکم صله رحم راداراست وامروز همه مردم کوچک وبزرگ خوشحال وخندان بودند.
امام جمعه ای که قهرمان مسابقات محلی شد

مسؤول ورزش‌های بومی محلی شهرستان بویراحمد با تشکر از فرماندهی حوزه خاتم و حضور مردم دراینباره گفت:این برنامه به مناسبت هفته بسیج،ویژه برادران و خواهران باهمکاری فرماندهی حوزه خاتم الانبیاءچیتاب در زمینه بازی های دوزپا،دال پلان ،چوب کشی ،هفت سنگ برگزار که از تیم های اول تاسوم هر مسابقه تجلیل به عمل آمد.
وی افزود : اولین بار دراین بازیها دیدیم امام جمعه ای چنین حضورعامیانه ای داشته باشدو دیدیم که جناب دکتر وحدانی فردرمسابقه دال پلان باراهیابی به فینال قهرمان این رشته شد.
وی افزود: البته باخصایصی که ازحضور امام جمعه چیتاب درمسابقات ومیان مردم بودن شنیدیم تعجب نمی کنیم اماحضورایشان درمسابقات بومی ومحلی بین شرکت کنندگان تجدید روحیه ای بود که پس ازمشخص شدن تیم‌ و افراد برتر مسابقات به همراه اهداء جوایز،درنوازش موسیقی محلی پس ازبرگزاری برنامه‌های مفرح و شاد جوایزشان رااهداکند.
محسن پایدارفرماندهی حوزه خاتم الانبیاءچیتاب هم دراینباره گفت:مسابقات ورزشی بومی ومحلی از برنامه هائی است که دومین بارشهرچیتاب افتخار میزبانیش را دارد ودرآن علاوه بربازیهای بومی ومحلی استفاده از موسیقی های محلی استان با فرهنگ و رسوم لری استفاده می‌شود.
سروان پایدارافزود:جوانان واستعدادهای خوبی دربخش داریم که امیدوارم رئیس فدارسیون ورزش های بومی و محلی استان برنامه ای جهت ساماندهی آنان و اختصاص زمین های ورزشی به روستاهای بخش راداشته باشد.

پایان خبر:اسماعیل رسام
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بهرام پارسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
حضرت حجت الاسلام دکتر وحدانی از بینظیرترین وبا دانش ترین وباسوادترین روحانیون استان است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اگه تمام ایمه جماعات و روحانیون با این روحیه و تعامل با مردم نشست و برخاست کنند تا دوران آخرالزمان اینها صاحبان و مالکان مردم هستند
واقعا مرحبا و هزاران درود بر دکتر وحدانی فر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار