فرماندار بویراحمد در جمع فرهنگیان :
فرماندار بویراحمد گفت : موضوع افزایش قیمت بنزین ، تصمیم شورای اقتصادی کشور و با حضور سران سه قوه و تصمیم نظام بوده است اما دولت به عنوان مجری موظف به اجرای این تصمیم است و این گونه نیست که تصمیم شخص خاصی بوده باشد.
کد خبر: ۷۹۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 16 November 2019

فرماندار بویراحمد با تبریک ایام ولادت پیامبر و هفته وحدت ، گفت : آرزوی موفقیت دارم برای همه مسئولینی که زیر فشار مشکلات و کمبودها به این مرز و بوم خدمت می کنند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد شاهرخ کناری در جمع فرهنگیان شهرستان بویراحمد با اشاره به موضوع افزایش قیمت سوخت ، اظهار داشت : گاهی شرایط را بد تعبیر می کنیم و بدون مطالعه و اینکه چه کسی در این موضوع تصمیم گرفت و چگونه بود نوک پیکان را به سمت قوه یا شخصی خاص نشانه می رویم.
کناری افزود : باید به این نکته توجه شود که بنزین ما از محل تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده بسیار بیشتر از ۳ هزار تومان هزینه دارد و ۱ هزار تومان قبلی فقط هزینه حمل آن بود .
فرماندار بویراحمد ادامه داد : در این دولت هیچ افزایش قیمتی تا پیش از این نداشته ایم این در حالی است که تامین هزینه های نهاد های کشوری و لشکری وظیفه دولتی است که در وضعیت تحریم قرار دارد.
وی گفت : الان یک بشکه نفت ما با قیمت قبل فروش نمی رود. تا قبل از این دولت ۲ و نیم میلیون با بشکه با قیمت ۱۲۰ دلار به فروش می رسید اما تحریم بر ما تحمیل شده است . کشوری که اقتصادش بر پایه فروش نفت بود ، اکنون یک بشکه نفت آن به فروش نمی رود .
کناری افزود : هم اکنون و با توجه به قیمت بسیار پایین بنزین کشور ما نسبت به کشورهای همسایه ، قاچاق بنزین صورت می گیرد که نظام اقتصادی کشور در این خصوص خود را ملزم به اتخاذ تصمیم دیده است.

افزایش قیمت بنزین تصمیم شخصی نیست / روزی آرزوی اقتصاد بدون نفت را داشتیم / دستگاه ها منتظر بارش های سنگین باشند


فرماندار بویراحمد گفت : موضوع افزایش قیمت بنزین ، تصمیم شورای اقتصادی کشور و با حضور سران سه قوه و تصمیم نظام بوده است اما دولت به عنوان مجری موظف به اجرای این تصمیم است و این گونه نیست که تصمیم شخص خاصی بوده باشد.
کناری افزود : گاهی افراد از سر آگاهی یا ناآگاهی مواضعی اتخاذ می کنند که دور از انصاف است . در این شکی نیست که دولت نوک پیکان است اما دولت هم محدودیت در اختیارات دارد و اینگونه نیست که هر تصمیمی بگیرد.
وی ادامه داد :ما در کشور پر مصرفی زندگی می کنیم و کمتر به این موضوع از طرف مردم توجه می شود ، لذا تصمیمی از طرف حاکمیت گرفته شده است و دولت هم اجرا کرده است.
کناری اظهار داشت : در چنین مواقعی متاسفانه برخی افراد با بی انصافی اقدامات خودسرانه ای در افزایش قیمت ها انجام می دهند در صورتی که چنین افزایش قیمت هایی اصلا کارشناسی و متناسب با افزایش حامل های انرژی نیست و می بینیم که هنوز قیمت بنزین افزایش نیافته برخی بازاریان اقدام به افزایش قیمت می کنند این یعنی برخی مشکلات از خود ما به عنوان مردم است.
وی گفت : هر کسی در خصوص افزایش قیمت بنزین دروغی گفته است باید خود بیاید و پاسخگو باشد . باید صورت جلسه نشست بیرون بیاید تا مشخص شود چه کسانی آن را امضاء کرده اند.
کناری ادامه داد : اکنون صنعت و معدن و دستگاه های نظارتی باید با جدیت بر بازار نظارت کنند. اتاق اصناف باید پای کار باشد باید بازار کنترل شود .
فرماندار بویراحمد گفت : اکنون باید باید جو مملکت ارام شود که بخش زیادی از این آرامش را باید خانواده بزرگ آموزش و پرورش بر عهده بگیرد.

افزایش قیمت بنزین تصمیم شخصی نیست / روزی آرزوی اقتصاد بدون نفت را داشتیم / دستگاه ها منتظر بارش های سنگین باشند


وی افزود : باید دخل و خرج و مصرف مدیریت شود. همیشه در این کشور آرزو این بود که بودجه بر اساس فروش نفت نباشد و اکنون چنین چیزی در حال رخ دادن است.
کناری گفت : منابع حاصل از اصلاح قیمت های بنزین حدود 30 هزار میلیارد تومان خواهد بود که این مبلغ به 18 میلیون خانواده که حدود 60 میلیون نفر را شامل می شود پرداخت خواهد شد.
فرماندار بویراحمد ادامه داد : ما در یک استان کوچک زندگی می کنیم که همه همدیگر را می شناسیم و مشکلات استان ما از همه استان ها هم بیشتر است بنابر این باید همدل باشیم و برای نظام تلاش کنیم نه دولت بنابراین نباید با قلم زدن های خود برای نظام هزینه ایجاد کنیم.
کناری افزود : اگر قرار باشد همه از شرایط بنالند ، پس چه کسی باید شرایط را جمع کند؟ همه می دانیم که چهل سال درآمد کشور نفت بوده است اما حالا مشکلاتی وجود دارد که باید با همکاری حل شود.
کناری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هشدارهای هواشناسی اشاره کرد و گفت : از امشب و فردا به مدت چند روز ریزش رحمت الهی را در پیش خواهیم داشت که پیش بینی ها از بارش تا 120 میلیمتر را هم بیان می کند که در این زمینه باید همه ی دستگاه ها آمادگی کامل داشته باشند .
وی افزود : بر اساس اعلام پیش بینی های هواشناسی در این بارش ها ، باران ، برف ، رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت لذا باید توجه داشت که از دانش آموزان و مدارس مواظبت و مراقبت داشته باشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار