وی بیان کرد: تنها سندی که در این سال‌ها توانستند پیدا کنند همین نامه بوده که بنده این نامه را به عنوان یکی از افتخارات خودم در دوره نمایندگی تلقی می‌کنم و نه تنها آن را خلاف عدالت نمی‌دانم بلکه گامی در راستای تحقق عدالت بوده است
کد خبر: ۷۹۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 13 November 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ماجرای انتشار نامه ای از طرف یکی از نمایندگان مجلس که در این نامه که به امضای ستار هدایتخواه در زمان نمایندگی وی صورت گرفته بود ، اسامی منتشر شده بود که حکایت از سفارش شدن برای گرفتن بورسیه داشت ، به یکی از موضوعات چالشی سیاسی این روزها تبدیل شده است. این نامه از طرف محمود صادقی نماینده اصلاح طلب مجلس منتشر شده است که سر و صدای زیادی ایجاد کرد و بسیاری از رسانه های اصلاح طلب و برخی رسانه های محلی خواستار پاسخ شفاف ستار هدایتخواه به آن شده اند. در همین رابطه دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده دو دوره مجلس در مورد بورسیه‌ها توضیحاتی داد.
ستار هدایت‌خواه در پاسخ به برخی اخبار در خصوص بورسیه‌های زمان نمایندگی مجلس که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده است ،  گفت: بنده تعمدا این مدت اقدام به پاسخگویی نکردم و خواستم فرصتی باشد تا هر کسی هر چه در دل دارد بیرون بریزد و تخلیه روانی کند و سبک شود.
فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: آقایان از گذشته تا الان دنبال این بودند که سند و مدرکی علیه بنده خصوصا در دوران نمایندگی پیدا کنند تا با استناد به آن جنجال به پا کرده و با غوغاسالاری و شیوه‌هایی که دارند به تخریب بپردازند که علی‌رغم همه تلاش‌ها و مراکزی که برای آنها قابل دسترسی بود نتوانستند مانند دوستانشان سند و مدرکی دال بر اینکه بنده یا فرزندانم به عنوان ژن خوب عضو هیات مدیره یا سهام‌دار شرکتی باشیم یا در واگذاری‌های غیرقانونی و غارت‌گرانه سهم و نقشی داشته باشیم یا از قاچاقچیان حمایتی کرده باشیم و با پیمانکاران زد و بند کرده باشیم و از آنها پورسانت گرفته باشیم یا نفتی شده باشیم و انواع و اقسام شگردها و اقداماتی که آقایان خودشان، فرزندان و بستگانشان الی ماشاالله انجام می‌دهند را نتوانستند پیدا کنند.
وی بیان کرد: تنها سندی که در این سال‌ها توانستند پیدا کنند همین نامه بوده که بنده این نامه را به عنوان یکی از افتخارات خودم در دوره نمایندگی تلقی می‌کنم و نه تنها آن را خلاف عدالت نمی‌دانم بلکه گامی در راستای تحقق عدالت بوده است.
نماینده سابق شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در همه دولت‌ها تعدادی از افراد در دوره‌های عالی خصوصا دوره دکتری چه در داخل و چه در خارج بورسیه می‌شدند که تا قبل از دولت نهم و دهم معمولا این بورسیه‌ها از نورچشمی‌های مرکز نشین بودند و جوانان مناطق محروم از این سهمیه بی‌بهره بودند. فقط در یک مرحله در دولت سازندگی بیش از ۲۵۰۰ نفر به خارج از کشور اعزام کردند اما یک نفر از این افراد از بچه‌های این استان نبود که در دوره اصلاحات این روند انتخاب بورسیه نورچشمی‌ها ادامه داشت.
وی عنوان کرد: در دولت نهم و دهم با رویکردی که جوانان متدین، انقلابی و ولایی در بدنه دانشگاه وارد شدند  بنده می‌خواستم داستان دولت اصلاحات و کارگزاران تکرار نشود که بچه‌های این منطقه محروم از حق طبیعی خود محروم شوند این افراد را معرفی کردم تا اینها در راستای تحقق عدالت سهمی در بورسیه‌ها که از منابع عمومی تامین می‌شود داشته باشند.
هدایت‌خواه خطاب به کسانی که در این زمینه ادعای شفافیت داشتند گفت: افرادی که ادعای شفافیت دارند خوب بود اسامی افرادی که معرفی کردم را منتشر می‌کردند تا معلوم شود چند نفر آنها از فرزندان، بستگان، برادران، خواهران و نزدیکان بنده بوده در حالی که در همان سال داماد و دو نفر از فرزندانم در دوره کارشناسی ارشد بودند و نه آنها از من درخواستی داشتند که  معرفیشان کنم نه خودم چنین کاری را می‌کردم لذا برخلاف تصور آنها هیچ رانت شخصی و خانوادگی در این موضوع نبوده است.
 فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اقدامی که من انجام دادم صرفا یک معرفی بوده و هیچ اقدام غیرقانونی نبوده چرا که این افراد معرفی می‌شدند به وزارت علوم و وزارت علوم بر اساس ضوابط قانونی که داشته  مصاحبه علمی می‌گرفته و مراحل گزینش طی می‌شد چه بسا بسیاری از اینها در مصاحبه علمی و گزینش حد نصاب لازم را کسب نکرده و پذیرفته نشده باشند، حتی از این نامه‌ای که آقایان در اختیار دارند اگر اسامی را منتشر کنند معلوم می‌شود که بیش از ۵۰ درصد افراد معرفی شده پذیرفته نشدند به همین دلیل کار ما ضابطه‌مند بوده است.
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که دال بر قانونی بودن این حرکت است اینکه وقتی دولت اعتدال سر کار آمد داد و قالشان بلند شد و شخص آقای رئیس جمهور فریاد " البورسیه فما ادراک البورسیه" سر داد و به صورت باندی، جناحی و غیرقانونی بسیاری از بورسیه شده‌ها را اخراج و از ادامه تحصیل و جذب در بدنه دانشگاه محروم کردند دیوان عدالت اداری به موضوع ورود پیدا کرد و تقریبا همه کسانی که اخراج کرده بودند با رای دیوان بازگشتند که این بیانگر قانونی  بودن این اقدام است.
هدایت‌خواه بیان کرد: تمام سر و صدایی که اعتدالیون به پا کرده و  گوش عالم را کر کردند و حتی  مورد توبیخ و شماتت مقام معظم رهبری در چند مرحله قرار گرفتند  کمتر از دو درصد بوده که از مسیر قانونی انحراف داشته یعنی از سه هزار و ۶۰۰ نفری که بوده کمتر از دو درصد را گفته‌اند مسیر قانونی آنها طی نشده است.
این فعال سیاسی به رویکرد دولت نهم و دهم اشاره کرد و افزود: یک حرکت خزنده‌ای با حاکمیت تکنوکرات‌ها در دولت سازندگی و دولت اصلاحات برای سکولاریزه کردن دانشگاه‌ها و نظام شروع شد به همین منظور تعدادی از نورچشمی‌ها و هم‌فکران خودشان را در دوران‌های مختلف از جمله در دوران سازندگی زمانی پدر معنوی اصلاحات رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری بود بیش از ۲۵۰۰ نفر بورسیه دولتی گرفتند و عمدتا به کشورهای اروپایی انگلیس و فرانسه و استرالیا و سایر کشورها با دلار ۷ هزار تومان اعزام شدند.
وی عنوان کرد: هزینه بورسیه یک دانشجو به خارج از کشور تقریبا ۵۰ برابر هزینه بورسیه دانشجوی داخل کشور است و چیزی قریب به هزینه ۱۲۵ هزار دانشجوی بورسیه داخل کشور هزینه دو هزار و ۵۰۰ نفر شد که نوعا افراد از چهره‌های فکری اصلاحات بودند که برخی از آنها به کشور بازگشتند و حدود ۵۰۰_۶۰۰ نفر از آنها اصلا به کشور بازنگشتند،  آنهایی که برگشتند پروژه سکولاریزه کردن جامعه را از طریق راه انداختن مطبوعات زنجیره‌ای، مراکز و در  بدنه دانشگاه پیگیری کردند و در دولت اصلاحات هم این روند ادامه پیدا کرد که دولت نهم و دهم با نگاه دقیق مبتنی بر اهداف و آرمان‌های انقلاب تلاش کرد که با این پروژه با حضور جوانان مومن، ولایی و انقلابی  مقابله کند تا جلوی پروژه سکولاریسم شدن دانشگاه و جامعه گرفته شود.
فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آقایانی که خود را در پروژه سکولاریزه کردن دانشگاه و جامعه ناکام  دیدند فریاد" البورسیه فما ادراک البورسیه" سر دادند و جوسازی کردند که رسانه‌های بیگانه و سایت‌های زنجیره‌ای به کمک آنها آمدند و در دانشگاه‌هایشان روسایی که داشتند چنین فضایی را ایجادکردند، آنها از این می‌سوزند که این پروژه با ناکامی‌هایی مواجه شد.
وی با بیان اینکه هزینه بورسیه دانشجویان در داخل کشور به جیب دولت می‌رود، گفت: آقای دکتر صادقی و همفکران وی که گفته می‌شود نامه بورسیه دانشجویان را منتشر کرده خوب است تحقیق و تفحص کند که چه مقدار دلار صرف اعزام این دانشجویان در دوره سازندگی و بعد از آن در دوره اصلاحات شد؟ خود آقای روحانی مگر از این بورسیه استفاده نکرد؟آقایان در کدام آزمون علمی شرکت کردند که چند سال با بلیط فرست کلاس از جیب دولت هر چند هفته‌ای به انگلیس می رفتند و برمی‌گشتند؟ هزینه تحصیل دکترای آن ها هزینه چند نفر از دانشجویان محروم استان کهگیلویه و بویراحمد بود که در داخل کشور بورسیه شدند که هزینه تحصیل رئیس جمهور رفت به جیب بیگانگان!
هدایت‌خواه عنوان کرد: کسانی که طرفدار شفافیت و عدالت هستند خوب است بدانند رویکرد دولت نهم  و دهم قابل قبول بود مبنای شرعی و قانونی داشت که نیروهای انقلابی، ولایی و دلسوز وارد بدنه دانشگاه شوند و این کار را با رعایت ضوابط علمی انجام می‌داد.
وی خاطرنشان کرد: از همه کسانی که صادقانه طرفدار شفافیت و عدالت هستند تقاضا می‌کنم همچنان که موضوع بورسیه‌های دولت نهم و دهم را پیگیری کردند که توسط نهادهای قانونی بررسی و تا حدودی تعیین تکلیف شد بورسیه‌های سایر دولت‌ها از جمله بورسیه شخص رئیس جمهور را پیگیری کنند.
هدایت‌خواه خاطرنشان کرد: بورسیه‌هایی که فقط مرکز استراتژیک نهاد ریاست جمهوری دوران سازندگی انجام داد هم مورد بررسی قرار گیرد که با کدام ملاک و معیار آقای موسوی خوئینی‌ها ۵۰۰ نفر را بورسیه کرد؟ چند نفر از  این افراد در خارج از کشور ماندند و الان در خدمت بیگانگان هستند؟ چقدر برای هر کدام از آنها هزینه شد و این هزینه‌ها چه سودی برای مملکت داشت جز اینکه آمدند و با حرکت‌های خودشان در راستای سکولاریسم کردن جامعه حرکت کردند.
نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: این اقدام را در راستای احقاق حقوق جوانان این منطقه انجام دادم که آنها هم به مانند ژن‌های خوب و نورچشمی‌ها بتوانند با رعایت ضوابط قانونی از حقوق خود بهره‌مند شوند  که به عنوان نماینده مردم جوانانی که به ما معرفی می‌شد را با رعایت ضوابط قانونی معرفی می‌کردیم.
هدایت‌خواه با بیان اینکه ماجرای بورسیه یک فرار رو به جلو بوده است،افزود: افراد چون نمی‌توانستند اعتراض کنند که چرا نیروهای متدین، ارزشی،  ولایی و بسیجی به دانشگاه می‌آیند این موضوع را در بوق و کرنا کردند در حالی که خودشان بی‌ضابطه‌تر از این ماجرا از بورسیه‌ها بر خلاف مصالح نظام استفاده کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بنی هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
درود بر دکتر هدایتخواه مرد انقلابی و متدین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
احسنت معلومه که دنبال منافع شخصی نیستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار