معاونین و مدیران دانشگاه باید در این مسیر درست و سخت انتخاب شده رئیس دانشگاه را تنها نگذارند و هر کدام سهمی از این سختی ها و مشکلات ، حداقل در حوزه کاری خود را بعهده گرفته و اجازه ندهند رئیس دانشگاه به تنهایی سیبل همه مخالفین شود لذا بسیاری از امور باید در معاونت ها پاسخ داده شود و امور درآنجا رفع و رجوع گردند و به رئیس دانشگاه نرسند
کد خبر: ۷۹۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 11 November 2019

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بی شک یکی از پر سر و صداترین دوران مدیریتی از مجموعه مدیران ارشد در استان کهگیلویه و بویراحمد ، مربوط به دوران پس از انتصاب دکتر پرویز یزدان پناه به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی است که از همان ابتدا با ورد به همه نقاط چالش زای این دانشگاه سعی کرده است اقتداری از خود به نمایش بگذارد. هر چند در ابتدا از طرف برخی اعلام شد ، مواضع و اقدامات یزدان پناه بر علیه نمایندگان است اما عملا وی این موضوع را تکذیب و اعلام کرد می خواهد ضمن حفظ جایگاه و شان دانشگاه ، ارتباط و تعامل با نمایندگان هم داشته باشد که تاکنون هم این تعاملات در راستای شفافیت و حفظ جایگاه دو نهاد دولت و مجلس خوب تعبیر شده است. البته بر خلاف آنچه که تصور می شود همه مشکلات دانشگاه علوم پزشکی مربوط به دخالت نمایندگان است ، می توان گفت بیشتر مشکلات این دانشگاه مربوط به سوء مدیریت های مدیران ، معاونین و پرسنل خود دانشگاه است که پرویز یزدان پناه اگر ادعا دارد طبیب خوبی است باید حتما به این نکات توجه داشته باشد.

طی چند ماهی که از سرپرستی یزدانپناه بر دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد می گذرد ، اقدامات متعددی از طرف وی صورت گرفته است که به تبع آن اولین موافقان و مخالفانش در خود دانشگاه و از همکارانش می باشند. برخی از موافقان عملکرد وی سعی دارند با کالبد شکافی مشکلات این دانشگاه ، برخی معظلات و مشکلات این مجموعه را مطرح کنند. در همین زمینه ، محمد رضا قلعه گلاب معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد به برخی بایدها و نباید ها در دانشگاه علوم پزشکی پرداخته است.
قلعه گلاب می گوید : امروزه خارج از هر گونه تعصب باید عرض نمایم که با تدبیر سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان و همراهی مجموعه مدیران و کارمندان با شرافت دانشگاه  پس از ماهها سر درگمی دانشگاه از مسیر خارج شده به ریل خود برگشته و با تلاش جمعی همه عزیزان در یک کلام برای دانشگاه اعاده حیثت شد و نگاه تحقیر آمیز وبنگاه کاریابی و بی برنامه گی و بی ضابطه ای از روی دانشگاه برداشته شد و همه میدانیم که این نگاه چقدر برای مجموعه دانشگاه علوم پزشکی که جمعی فرهیخته ، دانشمند ، دانش پژو و متخصص هستند سخت و امری غیر قابل تحمل بود و امروز جا دارد با تیزهوشی و شهامت اجازه ندهیم افراد نا همراه تلاش کنند که آن شرایط نامانوس با دانشگاه دوباره بخواهد سایه بر این محیط علم و عمل افکند و به نظر بنده به منظور حفظ شرایط مطلوب دانشگاه توجه به باید و نباید ها زیر می تواند بسیار کمک کننده باشد:
الف) بایدها:
۱- ریاست دانشگاه باید با کیاست و تیز هوشی خود اجازه ندهد که چه سهوا و چه عمدا دوستان و نادوستان بتوانند مانعی بر سر راه مسیر درست انتخاب شده ایجاد کنند و دانشگاه را به حاشیه ببرند.
۲- معاونین و مدیران دانشگاه باید در این مسیر درست و سخت انتخاب شده رئیس دانشگاه را تنها نگذارند و هر کدام سهمی از این سختی ها و مشکلات ، حداقل در حوزه کاری خود را بعهده گرفته و اجازه ندهند رئیس دانشگاه به تنهایی سیبل همه مخالفین شود لذا بسیاری از امور باید در معاونت ها پاسخ داده شود و امور درآنجا رفع و رجوع گردند و به رئیس دانشگاه نرسند.
۳- باید تیم رسانه ای دانشگاه قوی تر عمل کرده و خدمات متنوع و ارزشمند دانشگاه را به خوبی در فضای واقعی و مجازی منعکس نماید.
۴- دانشگاه یک مجموعه منسجم هست و باید از بخشی نگری در شعار و عمل جدا خوداری گردد.
۵- دانشگاه بعنوان یک محیط علمی و اجرایی باید برنامه محور بوده و تمام واحدها براساس سیاستهای جهانی و ملی بالا دستی و مشکلات  استان داری برنامه ریزی کوتاه ، میان و بلند مدت باشند و در جاهایی که شاخص های دانشگاه از میانگین شاخص های کشور پایین تر هست یا مشکلاتی خاص سلامت استان وجود دارد برنامه مداخله ای طراحی و تدوین گردد .
۶- دانشگاه باید دارای سیستم پایش ، نظارت و ارزیابی علمی سطح به سطح باشد و مشکلات به صورت پس خوراند و با ارئه راهکار و زمان بندی مناسب  به شهرستانها ابلاغ و پاسخ پس خوراند عملکرد دریافت گردد. 
۷- ضرورت دارد در زمان باقی مانده از سال ۹۸ کلیه معاونت ها و مدیریت ها حوزه کاری خود را آسیب شناسی کرده و مشکلات را شناسایی و دسته بندی کرده و در سال ۹۹ با عزمی راسخ برای حل آنها برنامه ریزی کنند.
۸- دانشگاه باید داری تیم برنامه ریزی و اتاق فکر قوی باشد  و تلاش نمائیم در راستای دانشگاههای نسل سوم حرکت کنیم.
۹- باید آنچنان دانشگاه نظام مند و ضابطه محور گردد که هیچ مدیر ضعیفی به خود اجازه ندهد متقاضی ورود به عرصه های مدیریتی آن باشد.
۱۰- قطعا مدیران ضعیف رقیقان مناسبی برای دانشگاهی که می خواهد در مسیر دانشگاههای نسل سه حرکت کند نخواهند بود و باید در یک بازه زمانی مناسب مدیران قوی در راستای شایسته سالاری جایگزین آنها گردند.
۱۱-باید بین ریاست محترم دانشگاه و نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی یک تعامل سلامت پسند ساری و جاری گردد.
ب) نبایدها:
۱- همه باید تلاش کنیم که دانشگاه وارد حاشیه و روز مرگی نگردد که این دو مهم جزء آفتهای بزرگ هستند.
۲- دانشگاه یک محیط علمی و عالم پرور هست و باید هرگز سیاست زده نشود.
۳-افراد متملق ، چاپ لوس ،سالوس و جاسوس نباید نزد مجموعه مدیریتی دانشگاه جایگاهی داشته باشند و این افراد باید از محیط دانشگاه زدوده و مطرود گردند.
۴- نباید هیچگونه فساد اداری و مال در دانشگاه رواج داشته باشد و باید با مصادیق آن به شدت مبارزه گردد.
۵- موانع ارتباطات برون بخشی قوی دانشگاه با دیگر سازمانهای  باید شناسایی و بر طرف گردند.
۶- نباید مقدم بودن بهداشت بر درمان از دستور کار دانشگاه خارج شود که این خسران بزرگی است.
۷- نباید فراموش کنیم که سرمایه های اصلی دانشگاه منابع انسانی آن هستند
۸- نباید شرایطی در دانشگاه ایجاد گردد که ساختمان سازی و تجهیزات خریدن بر امور فنی(بهداشتی ، درمانی ، آموزشی و...‌) رجحان یابد.
در پایان یادآور میگردم دستیابی به این امور بدون انسجام و اعتقاد به سلامت مردم میسر نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
خدا وکیل مهندس قلعه گلاب . این حرفها که زدی خودت قبول داری یا نه .
اگر دانشگاه بنگاه کاربابی نیست پس چرا اقوام و فرزندان برخی در حاشیه شهر مشعول بکار شدن . همه همدیگر را میشناسیم با تشکر
کارشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عقل کل این که وگفتی اشکالات رییس جدید هست یا خوبیهاش. اگه دانشگاه این همه مشکل دارد و روزمره و بی برنامه هست . پس شش ماهه چکار میکنید . انشالله رییس بعدی میاد با یک تیم اجرایی که عمل گرا باشند همه این مشکلات را حل میکند
بی طرف
|
Netherlands
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
په مه نیترسی این حرفها را خصوصی به پرویز بگی که رعایتشون کنه؟؟؟؟چرا رسانه ایش کردی ؟؟ مهلی حق و گردنت داره ...
همکار ستاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
وقتی خود امثال ایشون که با توسل به تاج بر یزدانپناه تحمیل شده چه جای دفاعی باقی می ماند.
یزدانپناه به شدت تحت تاثیر نماینده هاست اون مسائل نیروهای غیرقانونی را هم سازمان های بازرسی و قضایی طرح کردند و اصلا ایشون در این حد نبوده
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بدترین روزای دانشگاه علوم پزشکی این روزاست ابرو برای هیچکس نذاشته امیدوارم یک احظه زودتر یزدانپناه بره و یه مدیر جاشو بگیره
مرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اقای قلعه گلاب میشه بفرمایید ..... در کلنیک dicگچساران چطور بکار گرفته شده؟؟؟ ازمون داده؟؟ یا با رانت جنابعالی ؟؟میدونی اون کلنیک چقدر نیروی مازاد دارد؟؟میدونی رشته اش نمیخورد؟؟ میدونی بخاطر این نیروهای مازاد و هزینه های اضافی بیش از ۹ ماه مطالبات انها عقب هست؟؟؟ چرا شعار میدهی
یک نیروی اخراجی
|
Netherlands
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
پس ملا پرویز اگر میخواهد قانون مندی را شروع کند از دختر خودت شروع کند . که بدونیم واقعا دنبال اصلاح دانشگاه هست . حرف از مدیران با شرافت !!!!!!!!!!!!
یک نیروی اخراجی
|
Netherlands
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
پس ملا پرویز اگر میخواهد قانون مندی را شروع کند از ......خودت شروع کند . که بدونیم واقعا دنبال اصلاح دانشگاه هست . حرف از مدیران با شرافت !!!!!!!!!!!!
بویراحمدی
|
Netherlands
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اقای قلعه گلاب مگه قضیه جلسه .... خودت و .... را فراموش کردی؟؟؟دانشگاه را وارد حاشیه نکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ازعمده ترین مشکلات دانشگاه انحصار قدرت و مدیریت ها دردستان عده ای خاص می باشد...فرقی بین یزدان پناه و ایلامی و بقیه نیست وقتی هنوز عده ای متملق و انحصارطلب درجایگاههاشون ثابت میمانند و به مدیریت های فسیل انداخته و بوی کهنگی گرفته ادامه می دهند...جناب دکتر یزدان پناه تافرصت هست بسم الله معاونین معاونت ها ،مدیران شبکه ها کسانی که سالهاست بی کفایتی خودشونو نشون دادن و اقدامی جز آسیب به اعتماد عمومی نداشته اند را تغییر و انتصاب های شایسته انجام دهید..ولو یکماه رییس باشید..قطعا ریاست کوتاه مدت اماماندگاری بهتر از ریاست طولانی همراه باخفت وذلت خواهد بود،آرزوی موفقیت در قدم برداشتن درراه خیر عمومی را برایتان مسٸلت دارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
جناب مهندس مرکزبهداشت شهرستان بویراحمدبنکاه انتخاباتی نمایندکان مجلس شده وبا ارعاب وتهدید وقول پست وردیف وچارت سازمانی دارن کارمندان بدبخت وبیچاره رابه زوروتهدنامه ازشون قول رای می گیرند وکلا همه کارها تعطیل گردیده ودنبال تبلیغات انتخاباتی هستن دروقت اداری ....
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
انشاالله که مسولین علوم پزشکی استان و کسانی چون قلعه گلابی این کامنت ها و نظریات را ببینن تا متوجه بشن افکار عمومی چه قضاوتی نسبت به اونها داره.
متاسفانه بد دفاع کردن از دکتر یزدانپناه توسط حامیانش بدتر از عملکرد بد هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
بی طرف جان واقعا بی طرفی
این مطلب آقای قلعه گلاب تمجید نیست
شاید من بد برداشت کرده باشم اما ایشون مشکلات و موضوعات را کالبد شکافی کرده و خواستار کمک به سرپرست جدید شده این دیگهجر و بحث نداره
ضمنا ما که از مجموعه علوم پزشکی نیستیم واقعا بر این اعتقاد هستیم که اگه علوم پزشکی فقط از درون درست بشه همه مشکلاتش حله و هیچ نماینده ای هم نمی تونه دخالت کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
کارمندان با شرف دانشگاه علوم پزشکی
مرد
|
Netherlands
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اقای ناشناس درست میفرمایید مشکلات دانشگاه ازدرون هست . ولی به نظرتون کی باید بیاد حلشون کند . و یک مجموعه منسجم و همراه درست کند ؟؟؟استاندار بیاد؟؟نمایندگان؟؟یا وزیر ؟؟یا شورای تامین؟؟دانشگاه نیاز به کسی دارد که قدرت رهبری داشته باشد . یک مدیر و رهبر قوی میخواد که متاسفانه الان در راس ان نیست . چرا که اگر بود اینطور اوضاع اشفته نمی شد . وقتی کسی میاد رییس میشور که با همین ترفندها ی تخریب گری و به کمک سایت ها و التماس به سیاسیون اومد . و قولها داد . و .... و الان به همه دروغ گفت معلوم هست که نخواهد توانست ادامه دهد و این مجموعه را رهبری کند . و همه بفهمند از درون خراب هست . مدیر و رهبر خوب کسی هست که بتواند وضع موجود و کارمندان را هماهنگ و مدیریت کند . که از توان این اقا ابدا بر نمی اید .
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خیلی از دوستانی که کامنت گذاشتند قطعا از گروه خاصی هستند یا یک نفر هست کامنت می ذاره چون خبری از انصاف نیست اگر غیر از آن بود کلمه ای از مدیری ناتوان قبلی که دانشگاه را به روز سیاه نشاند میگفتند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار