مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه آغاز کوچ پاییزه عشایر استان را ۳۰ آبان اعلام کرد .
کد خبر: ۷۹۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 01 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران کرمانشاه،محمدی مدیر کل امور عشایری استان کرمانشاه آغاز کوچ پاییزه عشایر استان را ۳۰ آبان اعلام کرد وگفت : مقصد کوچ عشایر، استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و مناطق گرمسیری قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب است.

 

او گفت : عشایر کرمانشاه با ۱۴ هزار خانوار در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه ۳۰ آبان؛ آغاز کوچ پاییزه عشایر استان کرمانشاهمستقل چهار و دو دهم درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

او افزود: هماهنگی‌های لازم برای صدور کارت تردد بویژه برای آن دسته از عشایری که کوچشان در نقاط مرزی انجام می‌شود، صورت گرفته است.

مدیر کل امور عشایری استان با بیان اینکه خدمت رسانی به این قشر مولد همانند سنوات گذشته بر قرار است، گفت: توزیع ماهانه ۹۵۰ تن آرد در بین عشایر، ذخیره سازی ۱۰ هزار تن علوفه (جو)، آبرسانی سیار با ۳۰ دستگاه تانکر آبرسان و آماده سازی ۳۸ مدرسه سیار در داخل و خارج استان برای تحصیل دانش آموزان از جمله خدماتی است که امسال به عشایر استان کرمانشاه ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه بیمه دام عشایر بر اساس بند ث ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه اجباری است، گفت: بیمه هر راس گوسفند ۶ هزار تومان است که در صورت تلف شدن، عشایر می‌توانند تا یک میلیون تومان خسارت بگیرند.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار