نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست تا به صورت ویژه به مبحث سامانه گرمسیری استان توجه کند تا روند پیشرفت این پروژه شتاب گیرد.
کد خبر: ۷۸۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵ 15 October 2019

به گزارش تابناک ایلام، سلام امینی اظهار داشت: پروژه سامانه گرمسیری در حوزه استان کرمانشاه دارای ‌پیشرفت مناسبی است اما از طرف این استان به سمت ایلام تنها ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: این پروژه در مناطق گرمسیری دهلران و مهران نیز ۳۰ درصد پیشرفت دارد که می طلبد دولت بطور ویژه زمینه تکمیل این پروژه را فراهم کند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی از وزیر نیرو خواست تا به صورت ویژه به مبحث سامانه گرمسیری استان توجه کند تا روند پیشرفت این پروژه شتاب گیرد.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعرفه برق مناطق گرمسیری در شهرستان های مهران و دهلران یادآور شد: تعرفه برق در این ۲ شهرستان سه ماه کمتر لحاظ شده است که می طلبد وزارت نیرو مانند استان خوزستان تعرفه برق را در این ‌مناطق از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش دهد.

وی به بارندگی های سالانه مطلوب در استان اشاره کرد و افزود: بخش زیادی از بارندگی ها در استان با توجه به شیب زمین وارد عراق می شود که باید چاره ای برای مدیریت این آب ها توسط وزارت نیرو اتخاذ شود.

نماینده ایلام، مهران، ملکشاهی ، سیروان ، ایوان و چرداول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود شبکه آبرسانی در برخی از مناطق روستایی استان اضافه کرد: بسیاری از شبکه های آبرسانی نیز فرسوده هستند که منجر به هدررفت منابع آبی می شود./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار