اینگونه مدیران ، معمولا آنقدر از دانش مدیریتی و امور تخصصی حوزه فعالیتشان بیگانه اند که اگر از آنها بخواهند که عملکردهای درخشان کاری خود را گزارش دهند ، به تکالیف بدیهی سازمانی و امورات روزمرگی اشاره و افتخار می کنند و هرچند که در واقع هم چیزی در چنته برای ارائه گزارش اصولی ندارند.
کد خبر: ۷۸۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶ 14 October 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مسعود احتشامی ، بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان هم استانی صاحب‌نظر در تحلیل وضعیت تقریبا رها شده و نابسامان در بسیاری از حوزه های اداری در استان ، "سوُمدیریت ناشی از حضور مدیران سفارشی و ناکارآمد" را دلیل عمده و اصلی ذکر نموده اند.
نگارنده با توجه به شرایط کاری و ارتباطم با بخش های مختلف اداری و سازمانی در استان و لمس ضعف ها و مشکلات مدیریتی،موارد ذیل را که تقریبا در رفتار و عملکرد اکثر مدیران ناکارآمد استان به صورت مشترک وجود دارد را به اشتراک میگذارم: 

*معمولا در جلسات و سخنرانی ها گفتارها ،موعظه ها و رفتارهای مذهبی نمایشی و اغراق آمیزی دارند و بسته به فضا و جو سیاسی ونوع مخاطبشان حتی در مواردی عکس این گفتار و رفتار رو از خود بروز می دهند.

*اعتماد به نفس کاذب عجیبی دارند و خود را در همه امور از فلسفه و سیاست گرفته تا اقتصاد و مسائل اجتماعی صاحب نظر میدونند و در جلسات مختلف اظهار فضل پوشالی می کنند.

*جلسات تخصصی وفنی کاری سازمان، بدلیل همین اعتماد به نفس کاذب مدیر و همچنین عدم داشتن دانش و تخصص درموضوعات و  دستور کار جلسات معمولا به حاشیه کشیده می شود و چون فرصت ارائه ایده ها و نظرات کارشناسان متخصص در آن جلسه فراهم نمیگردد عملا هیچ خروجی مفید و موثری در جهت اهداف سازمان از این جلسات بدست نمی آید.

* معمولا آنقدر از دانش مدیریتی و امور تخصصی حوزه فعالیتشان بیگانه اند که اگر از  آنها بخواهند که عملکردهای درخشان کاری خود را گزارش دهند ، به تکالیف بدیهی سازمانی و امورات روزمرگی اشاره و افتخار می کنند و هرچند که در واقع هم چیزی در چنته برای ارائه گزارش اصولی ندارند.

*نه تنها اینکه دانش،سواد ،انگیزه ، تلاش و اراده ای برای اصلاح فرایند های کاری و دست و پاگیر سازمان متبوعشان ندارند ، بلکه با مجموع ضعف ها وکمبودهای شخصیتی و رفتاری به اضافه ی اعتماد به نفس کاذب، باعث برهم زدنِ بیشترِ نظم حداقل قبلی سیستمی در سازمان می شوند .

* نه تنها تلاشی برای جلب رضایت و رفاه منابع انسانی و همچنین رفع تبعیض ها و بی عدالتی ها در سازمانشان ندارند،بلکه با عملکرد منفعت طلبانه خود به این تبعیض ها عمق و دامنه بیشتری میدهند.میم/الف

ادامه دارد...
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
اکثر مدیران استانمون همین خصوصیات رو دارند
محقق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
فتبارک الله دقیقا همینجوریه
تف به این دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
باید به حال این کشور گریست رانت دزدی نامردی گندکاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار