سیده فریبا حسینی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و پروژه مهر تجهیزات ورزشی خریداری شده و بین 13شهرستان و منطقه با توجه به نیازسنجی انجام شده توزیع شد.
کد خبر: ۷۸۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲ 17 September 2019

در آستانه ماه مهر ماه بازگشایی مدارس و با حضور ، معاون توسعه و برنامه ریزی درس تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان و برخی کارشناسان حوزه تربیت بدنی ، تعداد 13 کامیون حامل اقلام مختلف ورزشی بین 13 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد.

استقبال ورزشی آموزش و پرورش از ماه مهر / راهی شدن کاروان 13 خودرویی به 13 منطقه کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

توزیع 35 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در سراسر کشور

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در آئین توزیع این اقلام ورزشی ، افزود: بالغ بر 35میلیارد تومان تجهیزات و وسایل از سوی دولت در آستانه بازگشایی مدارس برای دومین بار در قالب ردیف مستقل معاونت تربیت بدنی اختصاص داده شد که امسال در قالب کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس توزیع شده اند.

وی اظهارکرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری امروزه مسئله جوانان بحث نشاط و شادابی است.

معاون توسعه و برنامه ریزی درس تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی به منظور کاهش فاصله آموزشی و ورزشی، بحث عدالت آموزشی و ورزشی را در 32 استان کشور خواهیم داشت.

خسروی تصریح کرد: توجه به تربیت بدنی در نشاط و شادابی و رشد دانش آموزان نقش بسزایی خواهد داشت.

توزیع 2.5 میلیارد تومان تجهیزات ورزشی
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در آستانه سال تحصیلی 98_99 تجهیزات ورزشی با اعتبار حدود 2.5میلیارد تومان بین مدارس شهرستان ها و مناطق استان توزیع شد.
هادی زارع پور دوشنبه، 25شهریورماه در مراسم توزیع تجهیزات ورزشی برای مدارس 13 شهرستان و منطقه استان افزود: بر اساس پیشرفت های فناورانه که در دنیا صورت گرفته، تغییر سبک زندگی، حاکمیت زندگی ماشینی و تهدید زندگی نسل جوان اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.
وی اظهارکرد: امروزه بررسی ها و تحقیقات نشان داده که رابطه معنا داری بین ورزش و نشاط وجود دارد یعنی هرچه تحرک بدنی بیشتر باشد نشاط در جامعه نیز بیشتر است. سیاست های آموزش و پرورش این است که نسل با نشاط را تربیت کنیم و روحیه نشاط را دربین دانش آموزان تقویت نماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال بنا شده که حرکات کششی را در کلاس های درس قبل از شروع هر جلسه داشته باشیم تا دانش آموزان با نشاط بیشتری بتوانند مطالب را فرا بگیرند.
زارع پور بیان کرد: در آستانه سال تحصیلی 98_99 تجهیزات ورزشی برای مدارس شهرستان ها و مناطق استان توزیع شده است.
وی ادامه داد: به منظور خرید تجهیزات ورزشی، تجهیز کلاس های تربیت بدنی و احداث سالن غذاخوری در مجموعه پوریای ولی یاسوج حدود 2.5 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شد. امیدواریم بتوانیم با گام های بلندتری در این زمینه به رشد و ارتقای ورزش و تربیت بدنی مدارس کمک کنیم.

تهذیب برای دانش آموز با سرزندگی و شادابی صورت می گیرد
حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از زمینه های یادگیری ایجاد سلامت، شادابی و نشاط است.
وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری درباره جوانان سه وظیفه تحصیل، تهذیب و ورزش داریم.
کلانتری بیان کرد: کسی که شاداب نباشد نمی تواند نماز بخواند و خوب درس یاد بگیرد. پس جوانان باید سرزنده و شاداب باشند تا نماز (تهذیب) و تحصیل اتفاق بیفتد. این تجهیزات ورزشی توزیع شده باید به صورت فصلی جایگزین شوند.

راهی شدن کاروان 13 خودرویی به 13 منطقه کهگیلویه و بویراحمد
سیده فریبا حسینی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان گفت: در آستانه بازگشایی مدارس و پروژه مهر تجهیزات ورزشی خریداری شده و بین 13شهرستان و منطقه با توجه به نیازسنجی انجام شده توزیع شد.
وی افزود: اقلام ورزشی خریداری شده در حیطه رشته های ورزشی آموزشگاهی است که شامل انواع و اقسام توپ های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، پینگ پنگ و بدمینتون و راکت های پینگ پنگ و بدمینتون، تور دروازه هندبال، بسکتبال و والبیال، حلقه هولاهوپ و تخته انعطاف توزیع کردیم.
حسینی اظهارکرد: یکی از برنامه هایی که امسال درصدد برگزاری آن هستیم برنامه کلاس درس تربیت بدنی در سازه مدارس که ویژه مدارس ابتدایی با اولویت جنسیت دخترانه است. که در چهار مدرسه فضایی حداکثر 250 متری به عنوان کلاس تربیت بدنی با ظرفیت یک میلیارد و 600میلیون ریال در حال تکمیل است که هفته تربیت بدنی افتتاح خواهند شد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش استان تصریح کرد : پنج کلاس تربیت بدنی دیگر در سازه مدارس در سایر شهرستان های استان در هفته تربیت بدنی کلنگ زنی خواهد شد.
حسینی تاکید کرد: سعی ما بر این بود که همه مدارس را پوشش دهیم اما چون وسایل مصرفی هستند و ممکن است فرسوده شوند نیاز به حمایت و اعتبارات بیشتر داریم تا بتوانیم اقلام بیشتری را به مدارس تزریق کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار