گزارشی کوتاه از یک روز کاری نماینده کهگیلویه در تهران
وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان برای درخواست شغل هستند، تصریح کرد: حتی در بین سیل بیکاران حوزه کهگیلویه بزرگ خانواده هایی با سه تا چهار فرزند بیکار وحتی جانباز و از خانواده معزز شهدا هم هستند.
کد خبر: ۷۸۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 15 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اگر به دوره های متعدد نمایندگی مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کنید خواهید دید که این نمایندگان نسبت به دیگر نمایندگان استان ها در مجلس با بیشترین ارباب رجوع مواجه هستند. در دوره های گذشته در مراجعات با لیستی متعدد از درخواست ها مواجه می شدید اما در دوره فعلی عامل تقاضای دیدار با نماینده تقریبا یکسان و مشابه است.
نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ، در یک روز کاری خود در تهران ضمن حضور در مجلس و کمیسیون ها باید وقت زیادی را هم برای درخواست ملاقات مراجعین خود در نظر بگیرد.
انبوه جوانانی که یک خواسته دارند / اشتغال 90 درصد درخواست ها
 
آنگونه که مسئول دفتر وی می گوید ، عدل هاشمی صبح ها قبل از حضور در مجلس معمولا پاسخگوی تلفن های برخی از موکلین خواهد بود و پس از آن در صحن مجلس حاضر و در جلسات شرکت می کند.
میثمی می گوید : نماینده مردم کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس معمولا در ساعتی از قبل از ظهر مجبور است که به بیرون از صحن امده و مراجعین را در دفتر مجلس ببیند. 
وی ادامه می دهد که معمولا نوبت عصر هم حضور در کمیسیون ها و یا نشست با وزرا انجام می شود اما دوباره باید حدود ساعت 4 به دفتر خود در منطقه سعادت آباد تهران برود و آنجا با خیل عظیمی از مراجعین که اکثرا جوانان هستند دیدار کند.
میثمی کار نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد را بسیار سخت تر و طاقت فرساتر از دیگر نمایندگان می داند چرا که نمایندگان استان به دلایل مختلف از جمله محرومیت استان مجبورند برای مرتفع کردن مشکلات مردم تلاش کنند.
انبوه جوانانی که یک خواسته دارند / اشتغال 90 درصد درخواست ها
 
اما عدل هاشمی پور در توضیح مراجعات خود ، عمده درخواست‌ها و بیش از ۹۰ درصد مطالبه مراجعه کنندگان خود را در حوزه اشتغال و معضل بیکاری می‌داند و می گوید این چالش همچنان یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و متولیان امر، مردم و بسیاری از خانواده‌ها در این استان محروم به شمار می‌رود.
روند نجومی و افزایش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد در سالیان متمادی با رشد قارچ گونه و قابل مشهودی مواجه بوده و زنگ خطر را به شکل جدی و محسوس برای مسئولان و جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی به صدا در آورده است.
عدل هاشمی پور تصریح می کند: بارها به دلیل هجوم جوانان بیکار به دفتر ارتباطات مردمی در تهران مجبور می شدم که کار مجلس و حتی جلسات علنی و کمیسیون ها را رها کرده و برای پاسخگویی به آنان در محل دفتر حضور یابم که گاه تا نیمه های شب هم به طول می انجامد.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاهی بیشترین تعداد مراجعه کنندگان برای درخواست شغل هستند، تصریح کرد: حتی در بین سیل بیکاران حوزه کهگیلویه بزرگ خانواده هایی با سه تا چهار فرزند بیکار وحتی جانباز و از خانواده معزز شهدا هم هستند.
انبوه جوانانی که یک خواسته دارند / اشتغال 90 درصد درخواست ها

به گفته هاشمی پور یکی از دغدغه های جدی خانواده ها و مسئولان در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ علاوه بر نبود زیرساخت ها و ضعف در امور زیربنایی و نبود کارخانجات و طرح های اشتغالزا و اقتصادی ، معضل بیکاری است که همین امر باعث مهاجرت خیره کننده مردم از این شهرستان ها شده است.
وی در خصوص اینکه آیا پیگیری هایش برای مراجعه کنندگان خصوصا در حوزه اشتغال به نتیجه می رسد یا نه ؟ می گوید درخواست های ثبت شده از ائل شروع نمایندگی ام بسیار زیاد بود که با تمام توان در جهت اجابت ان ها تلاش کرده ام. در خصوص به سرانجام رسیدن این درخواست ها چند نمونه وجود دارد . به عنوان مثال برخی از درخواست ها اجابت می شود اما خود متقاضی کار را باب میل خود نمی داند و انصراف می دهد اما تعداد زیادی هم به شرکت ها و جاهای دیگر معرفی می شوند و مشغول به کار می شوند.
هاشمی می گوید متاسفانه وضعیت کل کشور در حوزه اشتغال چندان خوب نیست اما واقعیت این است که من در بسایری از مواقع با توجه به ارتباطات و نفوذ گذشته ام سعی می کنم جوانان جوی کار را معرفی کنم که خدا را شکر در بیشتر مواقع این جوانان مشغول به کار می شوند به گونه ای که اکنون آمار مراجعه کنندگان جویای کار نسبت به قبل کمتر شده اند و امیدوارم با معرفی بقیه متقاضیان کار تا چند ماه دیگر بخش عظیمی از این افراد در جایی مشغول به کار شده باشند.
لازم به توضیح است ، آنگونه که آمارها نشان می دهد کهگیلویه و بویراحمد در یک دهه اخیر همواره بین استان های یکم تا پنجم به لحاظ نرخ بیکاری قرار داشت و اوج این فرایند ناخوشایند حتی بین سال های ۹۰ تا ۹۴ با میانگین نرخ ۱۷.۸ درصد بود.
برخی کارشناسان و متولیان امر نیز عدم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در استان در سالیان متمادی، فقر و محرومیت تاریخی و حاکم در استان، ضعف سرمایه‌گذاری‌های غیردولتی، کمبود زیرساخت‌ها به‌ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و نیز وابستگی شدید اقتصاد این استان به منابع دولتی و بانکی دلایل عمده در ساختار معیوب اقتصادی و مساله اشتغال در استان می‌دانند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
آقای هاشمی، بعداز نمایندگی خیل عظیمی از طرفدارانت، فقط و فقط به جرم با تو بودن حقشون در آزمونهای استخدامی ضایع شد، و شما هیچکاری براشون نکردی، اسفند نزدیکه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
آقای هاشمی کاری که مقطعی هست و دو سه ماه بیشتر دوام نداره کار نیست
دیگه حنای شما رنگی نداره
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
آقای هاشمی کاری که مقطعی هست و دو سه ماه بیشتر دوام نداره کار نیست
دیگه حنای شما رنگی نداره و باید برگردی همون پیمانکاری هایی که توش بخور بخور داشتی را انجام بدی
البته اگه دیگه اونجا جایگاهی بهت بدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار