کد خبر: ۷۷۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 12 September 2019
 فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال سه تن و ۴۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سردار مهدی انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزون بر چهار پنجم این میزان مواد مخدر، در جاده های ارتباطی ترانزیتی این استان کشف و ضبط شده است.
وی افزود: سال گذشته پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد کشف شد.
سردار انصاری بیان کرد: پلیس طرح ها و برنامه های مختلفی برای مهار این آسیب در سطح جامعه دارد و در سال جاری طرح پاکسازی نقاط آلوده در این استان به جد در دستور کار قرار گرفت.
وی  با اشاره به کمبود خودرو در راستای مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: بهره مندی از ظرفیت خودروهای توقیفی در این راستا می تواند بسیار موثر باشد.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: افزون بر ۱۲ هزار نفر معتاد در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده اند و آمار ها نشان می دهند که کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ ضریب گرایش به مواد مخدر و یا شیوع آن در کشور از استان‌های پاک است.
وی ابراز داشت: ۷۹ مرکز اعتیاد درمانی در استان وجود دارد که اغلب روش‌های درمانی معتادان در این مراکز انجام می‌شود.
در سال ۱۳۹۶ چهار تن و ۶۹۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کهگیلویه و بویراحمد کشف و ضبط شد.
چهار هزار و ۷۱ کیلو گرم این مواد مخدر از نوع تریاک و مابقی حشیش، ماری جوانا، هروئین و دیگر انواع مواد مخدر بوده و در این راستا یکهزار و ۸۴۶ نفر دستگیر، ۳۳۷ دستگاه خودرو توقیف و ۶۸ باند منهدم شدند.
سال ۹۷ پنج تن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده‌های ارتباطی استان و عملیات‌های مشترک با سایر استان‌ها کشف و ضبط شده است.
یک هزار و ۷۰۰ نفر توزیع کننده، تهیه کننده، مصرف کننده و قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته دستگیر شدند و همچنین با هماهنگی دستگاه قضائی در این راستا ۳۱۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شدند.
کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر به یکی از محورهای حمل و توزیع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مرکزی و غرب کشور تبدیل شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار