قابل توجه مردم و مسئولین شهر یاسوج
شاید بارها از زبان شهروندان یاسوجی و یا حتی مسافرینی که به این شهر می آیند شنیده باشید که رانندگی در یاسوج را سخت و مستلزم داشتن مهارت های خاص همراه با واکنش های سریع عنوان می کنند!
کد خبر: ۷۷۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ 07 September 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بی شک زندگی در هر منطقه جغرافیایی ، قوانین و فرهنگ ویژه خود را دارد . فرهنگ زندگی در شهر بی شک تفاوت ها و الزاماتی دارد که در زندگی روستایی وجود ندارد.
برای نمونه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در شهر بسیار مهم و تعیین کننده در ایجاد ترافیک و یا وقوع تصادفات است . 
شاید بارها از زبان شهروندان یاسوجی و یا حتی مسافرینی که به این شهر می آیند شنیده باشید که رانندگی در یاسوج را سخت و مستلزم داشتن مهارت های خاص همراه با واکنش های سریع عنوان می کنند!
فرهنگ شهر نشینی(عبور از خیابان یک طرفه) !+ تصاویر

تصاویر زیر عبور و مرور از یک خیابان یک طرفه در بلوار معروف به شصت متری یاسوج را نشان می دهد! مشاهدات تقریبا یک ساعته در خروجی این یک طرفه نشان می داد که خودروهای متخلف وارد شده به این خیابان یک طرفه از خودروهای خروجی و قانونی آن اگر بیشتر نباشد کمتر نیست! این در حالی است که تابلو ممنوعیت گردش به راست و عبور ممنوع در خروجی و تابلوی یک طرفه بودن در ورودی خیابان کاملا واضح و در دید است! 
نکته جالب اینجا است که در مدت حضور خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  در محل خروحی این خیابان یک طرفه ، خودروهای دولتی با پلاک قرمز و برچسب دستگاه دولتی یا شرکتی به راحتی نقض قانون می کردند! و مایه ی تاسف است این خودروها که مدیریت آنان بسیار آسان است اینگونه تخلف می کنند!
شاید در زمان رخ دادن چنین تخلفاتی سریعا پلیس و اعمال جریمه را چاره ساز بدانیم اما بهتر است به این نکته توجه شود که همیشه جبر قانون نمی تواند حلال مشکلات و بی قانونی ها باشد و بهتر است عامه مردم به این فکر کنند که اعمال قانون یکی از راه هایی است که مسئولین برای نهادینه کردن یک فرهنگ یا رعایت یک قانون بکار می برند! 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Norway
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
یکی از مهمترین عوامل توسعه نیافتگی در مناطق محرومی مثل کهگیلویه و بویراحمد عدم پذیرش فرهنگ های زندگی جمعی و خودمحوری است
زندگی اجتماعی زمانی می تواند به توسعه منجر شود که افراد در جای خود هم مسئولیت بپذیرند و هم به قوانین احترام بگذارند که متاسفانه در کل استان چنین چیزی وجود ندارد اما دوز بی مسئولیتی در یاسوج بسیار بالا است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار