کد خبر: ۷۶۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳ 25 July 2019
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: بزرگترین کارخانه ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در گچساران به نمایندگی فرش پازیرک کاشان در 10 فاز احداث می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، عباس نورمحمدی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در گچساران با اشاره به احداث بزرگترین کارخانه  ریسندگی و بافندگی نخ خاورمیانه در گچساران اظهار کرد : در حال حاضر شرکت فرش پازیرک کاشان با 70 فروشگاه در سراسر ایران با بیش از 700 نفر کادر در این شرکت و شعب آن مشغول به کار هستند و تولیدات این شرکت با برند پازیرک به کشورهایی چون بلاروس،  هندوستان ارمنستان، آذربایجان و قطر صادر می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد مواد اولیه کارخانه  فرش از  خارج کشور تامین می‌شود، گفت: احداث این کارخانه به منظور تامین مواد اولیه کارخانه‌های فرش است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: زمینی به متراژ  هفت هکتار از منابع ملی  و با مشارکت مدیرعامل شرکت کارخانه فرش پازیرک کاشان برای احداث این کارخانه واگذار شده که در حال حاضر کارهای مقدماتی از جمله طرح توجیهی  در حال انجام است.
 وی با بیان اینکه تسهیلات احداث این کارخانه با همکاری بانک توسعه تعاون تامین خواهد شد، افزود: فاز اول این کارخانه بعد از کلنگ زنی به مدت ۵ماه به بهره‌برداری می رسد.
این مسوول با به بهره‌برداری رسیدن فاز اول کارخانه ریسندگی و بافندگی موجب اشتغالزایی 200 نفر در این شهرستان می‌شود، تصریح کرد: برای اجرای فاز اول نیاز به ۵۶ میلیارد تومان از منابع داخلی دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:  این کارخانه در ۱۰ فاز اجرا می‌شود که موجب اشتغالزایی بسیاری در این منطقه خواهد شد.
 نورمحمدی گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این کارخانه روزانه 10 تن نخ و ماهانه به طور متوسط 300 تن نخ در گچساران  تولید خواهد شد.
بنابر این گزارش ، تشکیل یک جلسه در تهران برای تامین اعتبار یک طرح بزرگ مانند کارخانه ریسندگی در گچساران، حمایت از اشتغال نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره)،بهزیستی و بنیاد شهید و پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های نیمه تمام شهرستا‌ های گچساران و باشت از مصوبات این جلسه بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار