مدير جهادكشاورزي شهرستان كازرون از برداشت انگور از باغات اين منطقه گرمسيري شهرستان خبر داد و گفت : انگور اين منطقه از استان فارس علاوه بر فروش در بازار داخلي بخشي از آن هم به لحاظ كيفيت بالا به مقصد كشورهاي حوزه خليج فارس بارگيري و صادر مي شود.
کد خبر: ۷۶۴۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ 19 July 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالصاحب قائمي يكشنبه در حاشيه آغاز برداشت انگور از باغات منطقه دوان كازرون سطح زيركشت انگور در كازرون را 26 هزار هكتار عنوان كرد كه از اين ميزان 17 هزار هكتار آبي و مابقي ديم مي باشد.
قائمي با اشاره به اينكه از هر هكتار باغ انگور 2 تن محصول برداشت مي شود اظهار داشت : اين ميزان توليد علاوه بر عرضه در بازارهاي استان فارس به استانهاي همجوار وبخشي هم به كشور هاي حاشيه خليج فارس فرستاده مي شود .
به گفته قائمي درشهرستان كازرون در دو فصل انگور برداشت مي شود كه زمان برداشت مناطق گرمسيري از ارديبهشت ماه تا پايان خرداد ماه و در مناطق سردسيري از اوائل شهريور ماه تا پايان مهرماه برداشت مي باشد. مدير جهاد كشاورزي اضافه كرد: در شهرستان كازرون حدود 30 نوع انگور توليد مي شود كه مهمترين آنها عسكري ،ريش بابا ،كماشي ،سمرقندي و رطبي است .
شهرستان كازرون در فاصله 120كيلومتري غرب شيراز واقع شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار