کد خبر: ۷۵۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ 01 July 2019
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد گفت: ايجاد اكو موزه عشاير در استان در دستور كار اين اداره كل قرار گرفته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمود باقري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: زندگي عشايري يكي از جاذبه هاي گردشگري كهگيلويه و بويراحمد بوده كه كمك به حفظ جايگاه عشاير در استان از برنامه هاي اين اداره كل است. 
وي تصريح كرد: براي زنده نگه داشتن آداب و رسوم عشاير كهگيلويه و بويراحمد در سطح ملي جشنواره عشاير برگزار شده است. 
باقري ابراز داشت: بايد امور عشاير كهگيلويه و بويراحمد براي ايجاد اكو موزه عشايري در اين استان با اين اداره كل همكاري داشته باشد تا بتوان زندگي عشاير كهگيلويه و بويراحمد را در يك مكان مشخص به نمايش گذاشت. 
مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: عشايري كه قصد عبور از استان را دارند مي تواند در كنار اردوگاه هاي گردشگري در شهرستان هاي كهگيلويه وبويراحمد اسكان داشته باشند. 
كهگيلويه و بويراحمد داراي 22 هزار خانوار كوچرو و نيمه كوچرو است. 
خانوارهاي عشايري كهگيلويه و بويراحمد در مناطق گرمسيري جنوب استان در گچساران، كهگيلويه، جنوب چرام، لنده و جنوب و غرب بهمئي مستقر هستند. 
25 اتراقگاه در مسير كوچ عشاير كهگيلويه و بويراحمد وجود دارد كه تعدادي از آنها به سكو، انبارهاي ذخيره، لوله كشي انتقال آب، برق و ساير زيرساخت‌ها تجهيز شده است. 
54 درصد گوشت قرمز، 37 درصد شير و سالانه 10 هزار مترمربع صنايع دستي توسط عشاير كهگيلويه و بويراحمد توليد مي‌شود. 
12 درصد از جمعيت استان 713 هزارنفري كهگيلويه و بويراحمد با 11 هزار خانوار عشاير هستند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار