کد خبر: ۷۴۶۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 20 May 2019
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۸ هزار بیمار فشارخونی در طرح بسیج ملی فشارخون شناسایی شود.
 به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، ابراهیم نعیمی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی فشار خون گفت: بیماری فشارخون علت اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و سایر بیماری‌ها است که در همین راستا بسیج ملی فشار خون در سطح کشور و استان شکل گرفته که تدارک لازم صورت گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در همین خصوص ۷۱۶ واحد بهداشتی در قالب تیم‌های ثابت و سیار و دو هزار نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی درگیر فعالیت در این طرح ملی برای شناسایی افراد ۳۰ سال به بالا که از ۲۷ اردیبهشت شروع هستند.
وی با اشاره به اینکه فشار خون بیماری ناشناخته‌ای است، گفت: مردم می‌توانند علاوه بر مراکز بهداشتی به ۵۰۰ واحد و خانه بهداشتی مراجعه کنند، ضمن اینکه تیم‌های سیار پزشکی به مناطق پرجمعیت استان مراجعه می‌کنند.
این مسوول با اشاره به اینکه در طرح بسیج فشار خون افراد بالای ۳۰ جامعه مورد هدف هستند گفت: ۳۲۰ هزار نفر جمعیت ۳۰ سال به بالای استان است که ۵۰درصد این جمعیت یعنی ۱۶۰ هزار نفر هدف ما در این طرح است که لازم است مردم آگاهی لازم را پیدا کنند.
نعیمی بیان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در سطح استان ۶۸ هزار بیمار فشار خونی باشد که ۴۲ هزار نفر شناسایی شدند و انتظار می‌رود در فاصله ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد مردم نسبت به این بیماری آگاهی پیدا کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: هدفی که در اجرای این طرح دنبال می‌کنیم شناسایی بیماران، ثبت در سامانه، مراقبت و درمان بیماران فشار خونی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار