به باور همه تحلیل گران سیاسی مرگ برجام و خروج ایران از آن با توجه به کارشکنی طرفهای مقابل در اجرای تعهداتشان نزدیک است و آمریکا نیز منتظر خروج ایران از برجام است تا بهانه ای برای آغاز جنگی دیگر در خلیج فارس پیدا کند
کد خبر: ۷۴۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰ 13 May 2019

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
استشمام بوی باروت؛ خلیج فارس آبستن جنگی دیگر
این روزها با ضرب الاجل شصت روزه ایران به اروپا و اعضای باقیمانده در برجام همه نگاهها به عکس العمل اروپا به این ضرب الاجل دوخته شده تا مشخص شود آیا اروپا کما فی السابق فقط به حمایت سیاسی خود از برجام ادامه میدهد یا براساس آنچه متعهد شده به اولتیماتوم جمهوری اسلامی برای اجرایی کردن  تعهدات خود  عمل میکند.
هر چند اعضای اروپایی برجام و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اولین واکنش نسبت به بیانیه ی شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کردند که هیچ گونه ضرب الاجلی را نمی پذیرند و به نوعی نشان دادند که خواسته ی آنها منطبق بر خواست ایالات متحده و هم راستا با آنهاست اما به خوبی به این امر مهم واقفند که حفظ برجام برای تامین امنیت منطقه و جهان ضروری و لازم است و هرگونه بی اعتنایی به خواسته های ایران و عدم انجام تعهداتشان منطقه را به سوی ناامنی و بی ثباتی خواهد کشاند.
به باور همه تحلیل گران سیاسی مرگ برجام و خروج ایران از آن با توجه به کارشکنی طرفهای مقابل در اجرای تعهداتشان نزدیک است و آمریکا نیز منتظر خروج ایران از برجام است تا بهانه ای برای آغاز جنگی دیگر در خلیج فارس پیدا کند اگرچه تحلیل گران نظامی هر گونه درگیری مستقیم ایران و آمریکا را رد کرده اند اما احتمال جنگ نیابتی کشورهای مرتجع منطقه  با  هماهنگی آمریکا دور از ذهن نیست.
بی تردید دولتمردان آمریکا به قدرت نظامی و دفاعی ایران به خوبی اگاهند و میدانند که در صورت هر گونه تعدی و تجاوزی منافع انها از خلیج فارس تا دریای مدیترانه و از تنگه هرمز تا تنگه باب المندب با توجه به حضور نیروی های مقاومت در لبنان ،یمن،عراق و سوریه به خطر خواهد افتاد و پاسخ ایران پاسخی سخت ویرانگر و پشیمان کننده خواهد بود اما تیم جنگ طلب کاخ سفید و به قول جناب دکتر ظریف تیم(ب) درصدد ترغیب واشنگتن به جنگی دیگر در منطقه هستند که در صورت چنین اتفاقی؛ شاید آغازگر جنگ آنها باشند ،اما این ایران است که پایان آن را مشخص خواهد کرد.
گسیل ناوها و رزم ناوهای آمریکا به خلیج فارس و اعزام جنگنده بمب افکن های استراتژیک ب ۵۲ به منطقه ی میتواند نشانه ای از حوادث ناخوشایندی باشد که منطقه خلیج فارس آبستن آن است و از سویی شاید بتوان گفت اقدامی در جهت جنگ روانی برای تحمیل خواسته های خود به دولت ایران باشد.
به هر روی باید تا کمتر از دو ماه دیگر به انتظار نشست و دید که آیا اروپا به خواسته های به حق ایران پاسخ مثبت میدهد یا زمینه ساز یک بحران دیگر در منطقه با خروج ایران از برجام خواهد بود.
امیر محبی فر ۲۳ اردیبهشت ۹۸
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
وددد
|
United Arab Emirates
|
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
لطفا این تحلیلهای ناپخته را نزنین
یک ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
تحلیلت به درد تیم ترسوی دولت میخوره
وگرنه به قول حضرت آقا جنگ نمیشه،مذاکره هم نمیکنیم

میدونید چرا؟
چون اولا این ناو که آمریکا آورده از دید نظامی ها یک ناو پشتیبانی کننده هست و با یک ذره فکر هم به این نتیجه میرسیم که اگه کشوری بخواد جنگی را شروع کنه با پشتیبانش وارد نمیشه و پشتیبانش را میگذاره برا پشتیبانی کردن
و البته ده ها دلیل دیگه که خود شما به چندتاییش هم اشاره کردید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۷
غرش موشکهای ایران لرزه به اندام هربیگانه ای میندازه مردان جنگی کجادیده ای صدای ثم اسب نشنیده ای درسته مردم ما درفشار ورنج ناشی ارگرونی ها وبب تدبیری های برخی ازمسولین ناراحتند ولی پای مملکت ووطن که بیاد وسط ماهستیم بایدنشون اعراب بزچرون واسراییلی ها غاصب بدیم کی مرد جنگ وکی بلف میده .بسم الاه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار