در دیدار شهردار و شورای شهر یاسوج با استاندار مطرح شد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : احیاناً اگر بنابر مجوزی که از جایی گرفته است و می‌خواهد با پول خود دوباره آنجا را و در همان محل حریم رودخانه و محل وقوع سیل بسازد و به قول معروف "پول خود را به آب بدهد" بدهد! مال خودش هست!
کد خبر: ۷۴۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷ 12 May 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پیش از ظهر امروز شهردار و اعضای شورای شهر یاسوج با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار و در مورد مهمترین موضوعات در ارتباط با عملکرد شهرداری یاسوج گزارش داده و از استاندار خواستند در خصوص رفع برخی مشکلات با استفاده از اختیارات خود به آنها کمک کنند. در این دیدار علاوه بر گزارش کوتاه شهردار از عملکرد شهرداری یاسوج، به موضوعاتی از جمله تبعات مهم ناشی از وقوع سیل اخیر و برخی مشکلات مرتبط با پروژه ها ، پرداخته شد.
اجرای بیش از 35 هزار میلیارد ریال پروژه در یاسوج
در ابتدای این دیدار شهردار یاسوج ضمن تبریک ماه رمضان به استاندار و حاضران در نشست گفت : موضوع الحاق برخی شهرها و روستاهای حومه یاسوج در حال پیگیری و طی نمودن مراحل قانونی است که انتظار داریم این موضوع هرچه سریعتر حل و فصل شود.
نستهن مقدم با اشاره به افزایش قیمت در مصالح و خدمات افزود : با وجود افزایش قیمت گاها جند صد در صدی در برخی مواد اما چرخ خدمات در شهر یاسوج از حرکت نایستاده است که خوشبختانه در این زمینه عملکرد خوبی داشته ایم.
مقدم گفت : هم اکنون حدود 350 میلیارد ریال پروژه در شهر یاسوج در حال اجرا است که ضمن توزیع متوازن این پروژه ها در مناطق مختلف یاسوج ، سعی شده است مناطق کمتر توسعه یافته شهر از این پروژه ها سهم بیشتری داشته باشند.
شهردار یاسوج ترافیک سطح شهر را یکی از معضلات مهم این شهر بیان کرد و گفت : برای رفع این مشکل طرح جامع ترافیک تعریف شده است که عملیات اجرایی آن از مهرماه اجرا خواهد شد.
شهردار یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برخی بی نظمی ها و ناموزون بودن در ساخت و سازهای شهر یاسوج گفت : با توجه به اینکه که جمعیت زیادی از شهر یاسوج را افراد مهاجری که از روستاها به شهر آمده بودند تشکیل می دادند متاسفانه نه با قوانین ساخت و ساز و نه با قوانین شهرنیشنی آگاهی نداشته اند که همین عامل باعث ایجاد برخی مشکلات در شهر شده است.
شهردار یاسوج طرح باز آفرینی شهری را هم از جمله پروژه های مهم شهر یاسوج برایسال های آینده اعلام کرد.
 لزوم اختصاص بخشی از اعتبارات استانی به شهر یاسوج
در ادامه این دیدار رئیس شورای شهر یاسوج گفت : با توجه به اینکه یاسوج مرکز استان است و مشکلات زیادی دارد از استاندار تقاضا داریم درصدی از اعتبارات استانی را به شهر یاسوج اختصاص دهند.
کیوان آشنا افزود : جاده دسترسی به کمربندی یاسوج از طریق شرف آباد یکی دیگر از پروژه های مهم شهر است که در سیل اخیر هم متاسفانه برخی از ناظرین ما برای همین پروژه حتی دادگاهی هم شدند لذا انتظار داریم در جهت تحقق این پروژه مهم مساعدت های لازم از طرف استانداری صورت گیرد.
آشنا ادامه داد : انتظار داریم اگر قرار است اطراف رودخانه بشار واگذار شود به شهرداری واگذار شود تا بتوان پروژه های شهرداری در ان به اجرا درآید ضمن اینکه اگر امور آب رودخانه بشار را از قبل ساماندهی می کرد این همه هزینه در سیل اخیر به شهرداری تحمیل نمی شد.
پولدارهایی که می خواهند پول به آب بدهند ، بدهند!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار پس از شنیدن سخنان شهردار و شورای شهر ضمن تبریک ماه مبارک رمضان گفت : شوراهای شهر و روستا یکی از دستاوردهای مهم جمهوری اسلامی در تحقق مردم سالاری دینی است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر یاسوج گفت :هر چه تلاش کنیم چون سطح انتظارات مردم بالا رفته است ، نمی توانیم پاسخگو باشیم پس باید تلاش بیشتر کنیم.
علی محمد احمدی افزود : فرصت هایی که به ما داده می شود محدود است پس باید از این فرصت ها نهایت استفاده را برد و در جهت توسعه استفاده کرد.
وی گفت : یاسوج شهری است که رشد زیادی کرده است و این خوب است اما این مشروط به آینده پژوهی است که البته باید از خیلی قبل این اقدام صورت می‌گرفت که متاسفانه صورت نگرفته است. اما این به معنی آن نیست که این کاستی ها را ما به نسل های بعد منتقل کنیم.
احمدی ادامه داد : برخی از پروژه ها نیاز به بودجه های زیاد دارد مانند ساماندهی رودخانه بشار که اگر شهرداران و مدیران قبلی  سالانه مقدار کمی بودجه کنار می گذاشتند الان کامل مشکل حل بود که یا بودجه نداشته اند و یا اولویت آنها نبوده است که اگر اینگونه نمی بود تا الان این کار به اتمام رسیده بود ضمن این که باید بپذیریم برخی اقدامات زمان‌بر است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازآفرینی شهری گفت :جذب سرمایه گذار از ضروریات برای توسعه یاسوج است و نباید فقط به بودجه‌های دولتی اتکا کنیم و یا به عوارض وابسته بود چون با این بودجه به جایی نمی‌رسیم.
وی گفت : یاسوج ظرفیت بالایی دارد اگر از توان خود به خوبی استفاده کنیم یاسوج می تواند یکی از بهترین شهرها باشد و ما باید این کار را به سرانجام برسانیم و رسیدن به این مقصود نیاز مبرم به رفتن به سمت سرمایه‌گذاران است.
احمدی افزود: رود بشار از زاینده رود اصفهان چیزی کمتر که ندارد فضای بهتری هم دارد و می توان با جذب سرمایه گذار به توسعه و پیشرفت این شهر کمک کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به حاشیه‌نشینی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت : با حضور در محله های مناطق حاشیه شهر یاسوج برخی تخلفات مشاهده می شود که لازم است در مقابل این تخلفات و ملاحظات قومی و قبیله ای و توقعات بیجا باستیم.
وی گفت : ما باید پی و هزینه نه گفتن به تخلفات را به تن خود بمالیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: الان با این وضعیتی که یاسوج دارد هیچ کس از این شهر لذت نمی برد  نمیتوان حتی یک خیابان در این حاشیه ها را تعریض شود .
احمدی ادامه داد : در مسیر شهری یاسوج تا اداره زندان ها در کنار جاده هم وضع به همین صورت است یار که نیاز به برخی تغییرات هندسی ضروری به نظر می رسد در مورد دست اندازی به حریم بشار از روز اول پیگیری کردم اگر کسی در حریم این رودخانه سرمایه گذاری کرده است و مجوز هم دارد و در سیل اخیر خسارت دیدند مطمئن باشد که یک ریال خسارت از ما نخواهد گرفت. احیاناً اگر بنابر مجوزی که از جایی گرفته است و می‌خواهد با پول خود دوباره آنجا را و در همان محل حزیم رودخانه و محل وقوع سیل بسازد و به قول معروف "پول خود را به اب بدهد" بدهد! مال خودش هست!
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Norway
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
چه عجب قاطع شدید ولی برای حاشیه نشینان نه برای ویلا سازان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
انشالله سیل تمام انها را ببرد
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
معترض با متعرض اشتباه گرفته شد... فک کنم برای این خبر متعرض صحیح تر باشد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
نه فکر کنم منظورش تعرض و دست درازی به طبیعت باشه همون متعرض درست هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار