کد خبر: ۷۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 26 April 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به معمایی که میان این استان محروم با استان‌های بزرگ و برخوردار و همسایه استان وجود دارد اشاره کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، علی‌محمد احمدی در نشست گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برگزار شد اظهار کرد: امروز آن چه در برخی استان‌ها تجربه می‌کنیم از آرمان‌های انقلاب و نظام دور است و باید به  دنبال راهکارهایی برای رشد باشیم.
وی گفت: این استان سرشار از تاریخ و تمدن است و دنا و زاگرس راز و رمزهای فراوانی دارد هر چند در دولت‌های مختلف اقدامات خوبی برای این مناطق شده است.
این مسؤول به شمه‌ای از اقدامات انجام شده اشاره کرد و گفت: به همت مردم استان و همکاری خوب نمایندگان و مسوولان فقط در یک قلم در در دهه فجر  چهارصد تخت بیمارستانی افتتاح کردیم و پروژه‌های خوب دیگری داشتیم و در  کنار کاستی‌ها کارهای خوب شده و استان در بین ۳۰ استان بهبود مستمر فضای کسب و کار داشته و تا به امروز در جذب اعتبارات روستایی اقدامات خوبی شده هر چند خودم مخالف پول پاشی هستم همچنین استان در تهاتر بانکی و مالیاتی عملکرد خوبی داشته  است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک های استان افزود: در اینجا بانک‌های خصوص داریم که منابع استان را جمع می‌کنند و در استان‌های دیگر کار می‌کنند!
احمدی در ادامه بیان کرد : ما در سال گذشته بلایای طبیعی زیادی را پشت سر گذاشتیم ضمن اینکه مسائل مربوط به سیل ما تحت شعاع سیل گلستان قرار گرفت ! اما این سیل ها آورد آبی خوبی داشت هر چند که خیلی از زیرساخت‌ها تخریب شد که خوشبختانه با همکاری مدیران ، مردم و روحانیون توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم.
احمدی با بیان این که اقدامات خوبی داریم و استان در حال پیشرفت است افزود: اما معمایی وجود دارد که به جای این که استان‌های بزرگ کنار ما به ما کمک کنند نیروی انسانی و منابع بانکی ما به رشد آن ها کمک می‌کنند.
وی خطاب به اعضای کمیسیون بودجه هم گفت: اطلاع داریم که در کشور محدودیت منابع هست همواره به تصویب‌های شما دلخوش بودیم اما هر سال یک مشکل در بودجه درست می‌شود یکبار 180 اختصاص داده می شود و تخصیص نفت و توازن نیست! یکبار نفت هست و توازن و 180 نیست! به گونه‌ای که نمی‌شود معلوم کنیم چه قدر در سبد ما بودجه قرار می‌گیرد و تخصیص‌ها معلوم نیست که اینجا به نظر می رسد باید شما بودجه واقعی خود را ببینید و تصمیم بگیرید که وضعیت بودجه شفاف باشد.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود که می توان آن را واکنش به سخنان نوروزی که خواستار احداث سد های بیشتر بود ، گفت : به نظرم ما نیاز به سازه های بزرگ(سد) نداریم بلکه باید به سمت حوزه های آبخیزداری حرکت کنیم و حوزه های جدید آبخیز تعریف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار